Skip to main content
Beantwoord

Na verhuizing van glas naar dsl signaal, geen internetverbinding

• June 2, 2024
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb een V12 modem, dat eerder via glasvezel was aangesloten, maar door verhuizing nu op DSL wordt aangesloten. Ik krijg echter geen internet. In het modem staat als verbinding “Glasvezel” aangegeven ook na reset. Schakelt het modem automatisch om of moet dat handmatig ingesteld worden? 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het modem zou het automatisch moeten herkennen, zo niet dan ben je of te vroeg of is er iets niet goed in de verbinding. In dat laatste geval kun je het best met KPN bellen via 0800-0402

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 2, 2024

Heb je op je nieuwe adres al wèl een bevestiging gehad dat de lijn (weer) actief is @HaViFo ?

Zo ja, heb je de DSL-kabel goed aangesloten op het IS/RA-punt in de meterkast of de woonkamer en op de grijze DSL-ingang van het modem?

Eventueel de modem een fabrieks-reset gegeven?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 2, 2024

Het modem zou het automatisch moeten herkennen, zo niet dan ben je of te vroeg of is er iets niet goed in de verbinding. In dat laatste geval kun je het best met KPN bellen via 0800-0402

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2024

Yep inderdaad. in het ISRA-punt was door de vorige bewoner een kabel toegevoegd, waarbij van RJ-connector op het ISRA-punt 1 draad los was geraakt. Na herstel werkte het Modem perfect ;-).

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2024

Heb je op je nieuwe adres al wèl een bevestiging gehad dat de lijn (weer) actief is @HaViFo ?

Zo ja, heb je de DSL-kabel goed aangesloten op het IS/RA-punt in de meterkast of de woonkamer en op de grijze DSL-ingang van het modem?

Eventueel de modem een fabrieks-reset gegeven?

Yep alle stappen gedaan, maar modem gaf aan in glasvezel modus te staan. Achteraf bleek er dus een draadje los in het ISRA-punt :-)

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 2, 2024

Goed dat het opgelost is, bedankt voor de update @HaViFo