Skip to main content
Vraag

Na vervanging KPN Box 12 geen wifi op smart tv

• May 16, 2026
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe modem ontvangen vanuit KPN omdat zij aangaven dat de software van de oude was verouderd en verbindingsprroblemen kon veroorzaken. Installeren was zo gebeurd echter onze Samsung smart tv krijgen we met geen mogelijkheid opnieuw gekoppeld. Nieuwe modem is wel zichtbaar maar na invoeren wachtwoord krijgen we een foutmelding. Wat is de oplossing? Alle overige apparaten zijn zonder problemen wel weer gekoppeld. 

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Goudb, als je een nieuw modem krijgt wil je daar ook mee kunnen verbinden natuurlijk! Je zegt dat je een foutmelding krijgt als je probeert te verbinden, wat is de foutmelding precies?

Zijn andere apparaten wel verbonden met het nieuwe modem, of verbinden die ook niet?

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken? 🙂

Als je het makkelijker vindt kan je het ook telefonisch toelichten, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

Hoi Jasper,

Alle andere apparaten zijn zonder problemen wel verbonden met het nieuwe Wifi. Alleen de tv niet. Tv geeft aan dat automatisch IP-instelling is mislukt. Ik heb inmiddels contact gehad met jullie klantenservice en die denken dat het aan de instellingen van de tv ligt maar dat lijkt me sterk aangezien de vorige modem nooit problemen gaf. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@Goudb kijk eens in de handleiding van je tv welk wifi-protocol maximaal ondersteunt.

Dat kan

N

N/AC

of AC 

zijn.

Probeer ook je tv eens een fabrieksreset te geven.

Succes

Jasper van KPN
Moderator

Het kan inderdaad zijn dat je tv sommige protocollen niet ondersteund, in de instellingen van het modem kan je dat aanpassen als dat het geval is. 

Ook kan je kijken welk beveiligingsniveau de tv ondersteund. Als die bijvoorbeeld WPA2 ondersteund, en het modem staat op WPA3 ingesteld kan dat ook meespelen. Dan kan je dat in het modem aanpassen naar WPA2.

Dat andere apparaten wel werken doet vermoeden dat het iets is tussen de tv en het modem, maar het is even zoeken naar wat het precies is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Dank jullie wel voor de reacties. Jullie adviezen hadden helaas niet geholpen. Ik was de zovele pogingen zat en wilde eigenlijk de oude modem weer terugplaatsen. Waarom weet ik niet maar besloot om als laatste poging de WiFi-naam te wijzigen en geloof het of niet dit was kennelijk toch de oplossing. Inmiddels is de tv draadloos weer gekoppeld aan de Wifi 🤔

Jasper van KPN
Moderator

Ik geloof je, ik had niet verwacht dat dat zou helpen, maar als het werkt werkt het 😉 Nu je weer verbonden bent kan je de apps op je tv weer gebruiken en kijken.

Veel kijkplezier en als we met iets anders kunnen meedenken weet je ons te vinden.