Skip to main content

Hoi hoi,

Ik heb sinds enige tijd problemen met het thuis bereiken van mijn gehoste website(s)/servers, wat tot voor kort nog geen probleem was. Aangezien de websites wel buiten mijn lokale netwerk te bereiken zijn, begrijp ik dat het om NAT loopback/hairpinning gaat. Mijn instellingen zijn als volgt:

Een Nextcloud-server op een Raspberry Pi achter een managed switch
Een statisch IP-adres voor die Raspberry Pi ingevuld in mijn Experia v8
Port forwarding c.q. port mapping richting dat statische IP-adres
Uiteraard een hostingpartij met (vooralsnog) kloppende DNS (anders zou ‘ie het van buiten ook niet doen)

 

Nou heb ik al op het forum gelezen dat de Experia v9 geen problemen zou moeten hebben met NAT loopback/hairpinning (maar dat dat misschien per toestel per firmwareversie weer verschilt). Deze router is ook al een behoorlijk oud beestje, is het mogelijk om deze in te ruilen? Ik zag een mogelijkheid op de site van KPN om een Fritz!Box aan te schaffen met maandelijkse kosten, maar dat kan volgens mij niet bij mijn abonnement (tenminste, dat gaf de KPN-site aan).

Hoi @j8ter, welkom op ons forum!
Port forwarding, Nat loopback en hairpinning heb ik niet zo veel verstand maar misschien wil de community daarover wel met je meedenken.

De V8 kun je tegenwoordig omruilen via de wifimanager maar je krijgt dan altijd een Box12.
De Fritzbox met abonnement kan je er alleen bij nemen als je abonnement al een KPN Hussel abonnement is. Een ouder abonnement zoals alles-in-een zal dan dus omgezet moeten worden naar een van de nieuwe.
Dat omzetten moet ook via je MijnKPN kunnen maar je kunt daarover ook met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service 


Hoi Thomas,

Dank je wel voor het antwoord! Ik ga over de opties nadenken.