Skip to main content

 

Ik ben al een tijdje bezig om mijn NAT-type op mijn PS5 voor het spel BO3 te wijzigen, maar helaas lukt het me niet. UPnP staat ingeschakeld, de PS5 staat in de DMZ en ik heb specifieke poorten geopend voor dit doel, namelijk TCP: 1935, 3478-3480 en UDP: 3074, 3478-3479. Ik heb zelfs een screenshot gemaakt om te laten zien hoe alles is ingesteld.

 


De PS in DMZ zetten en dan ook nog poort forwarden. Dat is nutteloos natuurlijk. Bij DMZ staat alles al open.

Wat u wilt kan volgens mij helemaal niet. U wilt de NAT-type op "open" krijgen? Dat kan volgens mij alleen als u de NAT er helemaal tussenuit zou halen. Dat kan niet. Er zit nu 1maal een NAT in het modem van KPN. Die kan niet uitgeschakeld worden ofzo.


Een tijdje terug, met mijn vorige modem, had ik NAT-type 1, wat in het spel werd aangegeven als 'open'.

Nu, nadat ik een tijdlang niet heb gegamed en ik een ander modem heb gekregen, merk ik dat het niet werkt. Het NAT-type blijft Moderatre in het spel, waardoor het niet mogelijk is om met vrienden te verbinden.

Ik wil graag jouw mening over de manier waarop ik de instellingen heb ingevoerd, als je naar de bijgevoegde afbeeldingen kijkt.

Dan schakel ik dmz uit.


Hoi @Hard2kill, welkom op onze community! Vanuit KPN heb ik hier niet zoveel aan bij te dragen, ben je er nog uit gekomen met de tips van @Nick83?

Aan de rechterkant op deze pagina zie je ook de gerelateerde topics, misschien staan daar nog wat tips die je kunt proberen!
Op onze kennisbank kun je alle informatie over onze modems vinden.
Succes!


Als ik even Google op "NAT-type 1", dan zegt Google:

Dit kan bij KPN niet. Er is geen mogelijkheid om buiten de router om verbinding te maken. Hij zit er altijd tussen. Je kunt poorten open zetten wat je wilt. Of DMZ. Maar dan nog zit de router er tussen.

Vroeger bij XS4ALL kon je meerdere ip adressen krijgen. Moest je extra voor betalen. Iemand die handig met routers was en wist hoe het moest kon z'n spelcomputer rechtstreeks via zo'n extra ip adres verbinding laten maken. Maar dat is bij KPN niet meer mogelijk. 

Via IPv6 zou het in theorie wel kunnen. Want iedere klant krijgt een heel IPv6 blok toegewezen wat niet hartelust zelf in kan delen. Maar ik weet niet in hoeverre de playstation daar wat mee doet.


Ik heb het probleem opgelost. Het NAT-type staat nu open nadat ik de DMZ-instelling heb verwijderd en handmatig poorten heb ingesteld. Het blijft echter op 'moderate' staan als ik alleen DMZ gebruik. Zelfs met toegevoegde poorten lijkt het niet te werken. Je moet handmatig de poorten toevoegen om het NAT-type in het spel te openen, terwijl het NAT-type zelf op 2 blijft staan. Wat Google zegt, klopt niet. Ik heb geen router; mijn PS5 is rechtstreeks via een kabel verbonden met de modem. Dankjewel voor jullie hulp.


Ik heb geen router; mijn PS5 is rechtstreeks via een kabel verbonden met de modem. 

Het "modem" is een router. Iedereen heeft een router. Zonder router zou u maar 1 apparaat met internet kunnen verbinden. 


Topic kan gesloten worden heb het opgelost. 


Reageer