Skip to main content

Hallo iedereen. Ik had een vraag. Als ik een router draadloos verbind met mijn Experiabox v9, en vanuit die router een ethernetkabel naar mijn pc doe, neemt de snelheid dan heel erg veel af? Wat zou van een 100/10 internetsnelheid overblijven? En als die snelheid heel erg veel zou afnemen, is er dan een andere goede manier om een bedrade verbinding te hebben zonder kabels door het hele huis te trekken?

Hi W, welkom op het forum. 

Het hoeft uiteraard niet zo te zijn dat je snelheid minder wordt, ik neem aan dat je die router als accespoint/versterker gaat gebruiken. In de praktijk gebeurt dit wel. Met hoeveel dit afneemt is afhankelijk van je omgeving. Hoeveel andere routers zijn er in je buurt en van welke draadloze kanalen maken ze gebruik, heb je betonnen muren of vloeren? Om maar wat aan te geven. Dit kan niemand op afstand voor je inschatten, dit zul je simpelweg moeten testen. 

Een tweede optie zijn draadloze adapters die het signaal via je elektriciteitsnetwerk overbrengen. Ook hier kan niemand je en garantie geven en is het weer een kwestie van testen. 

De enige garantie is alleen via een UTP kabel, helaas.   


Ja die snelheid neemt af. Als je de maximale snelheid wilt hebben, gebruik dan geen wifi. Gewoon helemaal niet. Op geen enkele wijze.

De mate waarin de snelheid afneemt is niet te zeggen. Heeft te maken met vele factoren. Waaronder afstand.