Skip to main content
Beantwoord

Nest Thermostat maakt geen verbinding meer met WiFi

  • January 31, 2020
  • 18 reacties
  • 2195 keer bekeken

Krijg geen netwerk op mijn nest thermostaat. Zie geen 1 netwerk te zien Wi-Fi werkt wel gewoon op laptop en telefoon


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

Beste antwoord door 2703

Alles omgewisseld inmiddels en het werkt weer 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2020

Op welk kanaal staat jouw 2.4GHz wifi?

Als dit kanaal 12 of 13 is, kies dan voor een ander kanaal.

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je ook nog wifi accesspoints?


  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2020

Kanaal weet ik niet gebruik de v10


  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2020

Heb onder tussen gevonden dat Wi-Fi op kanaal 1 staat


wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2020

Ben je ooit al wel eens ingelogd op de V10 op http://192.168.2.254?

Daar kan je het kanaal instellen.


  • Auteur
  • Topper
  • January 31, 2020

Ja was inmiddels al ingelogd Wi-Fi staat op kanaal 1


wjb
Wijsgeer
  • January 31, 2020

Dat is goed, dan zou de Nest gewoon verbinding moeten kunnen maken.


Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 31, 2020

  • Auteur
  • Topper
  • February 1, 2020

nog steeds geen resultaat alles weer opnieuw opgestart maar nest ziet geen netwerk terwijl hij toch 3 maanden zonder problemen heeft gewerkt .

 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 3, 2020

Dag @2703. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je Nest Thermostat plotseling geen verbinding meer maakt met WiFi. Dat is lastig. Heb je de nieuwste versie van de Nest-app? Wil je dat eens controleren? Zou je daarnaast ook eens het batterijniveau willen controleren via Overzicht Instellingen   Technische informatie  Voeding. Wat zie je daar staan? Als het batterijniveau onder de 3,6 V komt, verbreekt de Nest Thermostat de verbinding met WiFi. Verder ben ik nog benieuwd of er wellicht iets in huis is veranderd. Heb je bijvoorbeeld nieuwe apparatuur aangeschaft die internet gebruikt? Maak je ook gebruik van een WiFi-versterker?


  • Auteur
  • Topper
  • February 3, 2020

Hoi

 

Accu is oké,ik heb sinds 2 mnd een nieuw modem de v10 en gebruik 2 Wi-Fi versterkers van kpn


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 5, 2020

Duidelijk, @2703! Wil je die versterkers eens loskoppelen en je modem een reset geven? Probeer daarna nog eens of je Nest Thermostat dan wel het netwerk ziet. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.


  • Auteur
  • Topper
  • February 5, 2020

Hoi alles uitgezet modem gereset ,ziet nog steeds geen één Wi-Fi signaal zelfs dat van de buren ziet hij niet


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 7, 2020

Had je ook die WiFi-versterkers nog losgekoppeld, @2703? Je Nest Thermostat ziet je WiFi-netwerk nog steeds niet na het veranderen van het kanaal, het resetten van je modem en het loskoppelen van randapparatuur.  Ik zou je daarom toch willen vragen om eens contact op te nemen met de leverancier van je thermostaat. Zeker gezien je aangeeft dat andere apparaten wel verbinding maken met je netwerk. 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 12, 2020

Hallo @2703. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Heb je wellicht al contact gehad met de leverancier van je Nest Thermostat?


  • Auteur
  • Topper
  • February 12, 2020

Hoi contact gehad en kan hem omwisselen voor een andere moet nog gebeuren dus ben benieuwd of het dan opgelost is


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 15, 2020

Oké, duidelijk, @2703. Fijn dat je de Nest Thermostat kunt laten omwisselen. Ik ben benieuwd of het daarmee is opgelost. Houd je me op de hoogte? :slight_smile:


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • February 21, 2020

Alles omgewisseld inmiddels en het werkt weer 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • February 24, 2020

Dat is goed om te lezen, @2703. Mocht je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden.