Skip to main content
Beantwoord

Net nieuw klant bij KPN extreme bufferbloat op de upload.

  • February 29, 2020
  • 3 reacties
  • 307 keer bekeken

Nelsonjo
Nieuwkomer

Hoi hoi, 

 

Ik ben net overgestapt naar KPN download ziet er goed uit maar volgens mij zit er iets goed mis met de upload. Bufferbloat van 150 ms minimaal op dsl reports met maar 1 computer direct aangesloten op de Experia Box.  Dit zorgt voor erg grote latency issues. Zou iemand die er verstand van heeft zo aardig willen zijn eens naar mijn waardes te kijken? 

Alvast bedankt!

 

Line ID Line1 Line2

Link status Up Up

Showtime 7 h 57 min 31 s 7 h 57 min 31 s

Modulation type VDSL VDSL

Actual rate (Up/Down) 5140/32514 kbps 5472/26941 kbps

Attainable rate (Up/Down) 5181/33179 kbps 5510/27281 kbps

Noise margin (Up/Down) 6.1/6.1 dB 6.3/6.1 dB

Line attenuation (Up/Down) 6.6/19.6 dB 6.5/19.4 dB

Output power (Up/Down) 7.9/18.5 dBm 8/18.4 dBm

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleaved/Interleaved

Interleave depth (Up/Down) 2/4 2/4

Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 0/0 ms

INP (Up/Down) 70/79 Symbolen 70/74 Symbolen

Profile 8b 8b

CRC errors (Up/Down) 0/0 0/0

FEC errors (Up/Down) 2/31182 0/2371

Bonding totaal bereik (Up/Down)  10612/59455 kbps

Beste antwoord door TFHFony

Bij DSL reports liggen er al een paar weken een paar servers uit waardoor de resultaten sowieso verre van optimaal zijn. Verder is bufferbloat vaak ook gerelateerd aan de gebruikte router.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Nelsonjo . Welkom op het forum.

Ik zie zo 1-2-3 geen gekke dingen. Wat gebeurt er als je verschillende websites pingt?


TFHFony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 3, 2020

Bij DSL reports liggen er al een paar weken een paar servers uit waardoor de resultaten sowieso verre van optimaal zijn. Verder is bufferbloat vaak ook gerelateerd aan de gebruikte router.


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.