Skip to main content
Beantwoord

Net overgestapt naar KPN maar Wifi valt steeds weg, foutmelding na verbinding

• 9 april 2025
  • 13 reacties
  • 130 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteren overgestapt naar KPN maar helaas doorlopend problemen met de Wifi.

Wifi doet het een paar minuten en verbreekt dan de verbinding.

Er staat dan “Sommige informatie is gewijzigd sinds de laatste keer dat je verbinding hebt gemaakt” in het rood onder het Wifi-kanaal?

Opnieuw inloggen met hetzelfde wachtwoord lukt en na een paar minuten wordt vervolgens de verbinding weer verbroken.

Beste antwoord door mikesss

Alexander2804 schreef:

Ik heb helaas gisteren de overstap gemaakt naar KPN en hetzelfde probleem. Verbinding valt elke keer weg voor een paar seconden. Wordt door de klantenservice helemaal doodgegooid met kut adviezen en tips, terwijl ik dit probleem niet had bij de vorige provider. Als ik morgen niet verder geholpen word ga ik mooi alles weer inpakken, overstappen en nooit meer terug naar KPN.

Ik heb gebeld met de klantenservice. De samenvatting van het gesprek was dat het aan mij moest liggen. Maar na een videogesprek waar ik in moest zoomen op de modem kwam de medewerker na een half uur tot de conclusie dat het niet aan mij ligt.

Een nieuw modem opsturen kon niet, ik moest het af gaan halen in de winkel.

Vandaag gedaan, heeft me weer een uur gekost maar het probleem lijkt wel opgelost te zijn.

Ik vermoed dat KPN retour gestuurde modems gewoon weer in roulatie brengt.

Dus om een nieuw modem vragen.

Bekijk origineel

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10526 reacties
  • 9 april 2025

Beste ​@mikesss zie onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

en

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3677 reacties
  • 9 april 2025

@mikesss 

Doe eens met én zonder Wifi een snelheidstest van de verbinding:

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 9 april 2025
WMG-N schreef:

@mikesss 

Doe eens met én zonder Wifi een snelheidstest van de verbinding:

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Bekabeld: 922/ 917

Wifi: 910/ 874

Dat lijkt me wel in orde dus.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 9 april 2025
JanD schreef:

Beste ​@mikesss zie onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

en

De Wifimanager zegt dat ik geen verbinding heb met internet terwijl ik dat wel heb op dit moment.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 9 april 2025

Heb je je Experiabox/ andere modem-router (zoals een Fritzbox) al eens herstart en/ of gereset?

Omdat bij resetten weleens instellingen terugvallen op de standaardwaarden, raad ik je ten zeerste aan om in ieder geval van de instellingen die je zelf hebt aangepast ze te noteren hoe ze nu zijn of er schermafbeeldingen/ screenshots van te maken.

Beter is nog om van tevoren van àlle instellingen schermafbeeldingen/ screenshots te maken. Ik weet het het is een werkje, maar je zal er maar net tegenaan lopen dat een instelling na het resetten terug is gevallen op de standaardwaarde waardoor de modem-router het niet meer goed doet.

Voor de zekerheid hierbij wat meer informatie:

Handleidingen KPN

Herstarten of resetten

Ik heb helaas gisteren de overstap gemaakt naar KPN en hetzelfde probleem. Verbinding valt elke keer weg voor een paar seconden. Wordt door de klantenservice helemaal doodgegooid met kut adviezen en tips, terwijl ik dit probleem niet had bij de vorige provider. Als ik morgen niet verder geholpen word ga ik mooi alles weer inpakken, overstappen en nooit meer terug naar KPN.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 9 april 2025

Mocht herstarten/ resetten niet hebben geholpen, misschien heb je wat aan deze informatie van mijzelf van een aantal jaren geleden, ook al heb je neem ik aan geen Experiabox v10a:

WiFi verbeteren v10a

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3677 reacties
  • 9 april 2025

@mikesss 

Probeer eens alleen met een kabel en zonder Wifi. Valt dan de verbinding ook nog steeds weg ? Dan weet  je of je hier terecht de WiFi de schuld geeft.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 10 april 2025
WMG-N schreef:

@mikesss 

Probeer eens alleen met een kabel en zonder Wifi. Valt dan de verbinding ook nog steeds weg ? Dan weet  je of je hier terecht de WiFi de schuld geeft.

Het is alleen met WiFi, bekabeld is wel goed.

Ik kan ook niet in de instellingen van het modem. Ik heb een gebruikt modem gekregen waarvan het wachtwoord niet werkt. Hier gister een half uur over gebeld met KPN en ik moet nu naar een KPN winkel toe.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2025
Alexander2804 schreef:

Ik heb gebeld met de klantenservice. De samenvatting van het gesprek was dat het aan mij moest liggen. Maar na een videogesprek waar ik in moest zoomen op de modem kwam de medewerker na een half uur tot de conclusie dat het niet aan mij ligt.

Vandaag gedaan, heeft me weer een uur gekost maar het probleem lijkt wel opgelost te zijn.

mikesss schreef:

Vriendelijk bedankt voor je reactie, ik kwam ook tot de conclusie dat het modem het probleem was. Ik had alles zelf geïnstalleerd en volgens de klantenservice moest er maar een monteur komen om alles opnieuw te installeren, alsof dat het probleem is… Kon dan volgens mij ook nog eens dat ik die zelf moest bekostigen!

Ik had geen ervaring met KPN maar omdat deze ervaring dermate negatief was ben ik terug overgestapt naar Odido, zit nu wel helaas 2 weken zonder internet omdat KPN mij direct heeft afgesloten. Kreeg bij Odido ook nog eens een aanbod voor een lagere prijs dan ik al had dus ben toch dik tevreden en krijg gelukkig weer een oude vertrouwde Zyxel router, ik weet niet wat de oorzaak is maar deze KPN box 12 was helemaal prut met wifi.

Fijn dat het voor jou ook is opgelost!

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 90 reacties
  • 10 april 2025
mikesss schreef:

Klopt, dat retour gestuurde modems weer in roulatie worden gebracht. Ik heb zelf een al eerder gebruikte Experiabox v10, die het overigens prima doet.

Tip voor KPN: Het lijkt mij verstandig dat KPN eerst de retour gestuurde modems (uitgebreider) test voordat ze weer in roulatie worden gebracht.

En goed om te lezen dat het bij jou nu opgelost is, ​@mikesss .

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 66 reacties
  • 11 april 2025

Ja het is gelukkig opgelost want dat is het belangrijkste.

Maar wel anderhalve dag zonder Wifi en dat is met pubers in huis geen pretje.

En dat je als volwassen vent tijdens een videoverbinding met KPN moet laten zien dat je een wachtwoord goed kan intypen geeft ook een bijzonder gevoel.

Dat ik dan het modem direct bij een winkel kan omruilen (gelukkig want het was de laatste die ze op voorraad hadden anders was ik voor niets geweest) is mooi maar kost me wel anderhalf uur.

En dat allemaal omdat KPN blijkbaar ingenomen modems niet controleert. Dan heb ik toch liever dat ze dat voortaan wel doen inderdaad.

Reageer