Skip to main content

Ik heb een cv-ketel gehuurd. Deze moet verbonden zijn met internet, maar ik heb geen ruimte meer in de modem. Nu hebben ze mij geadviseerd een switch te nemen. Dit type zou prima zijn, maar ik snap er niets van. Als ik de kabels overzet naar de switch en ook de kabel die van de router komt, dan is de modem niet verbonden en heb ik geen digitale tv meer.

Iemand een idee??

 

Ok. U heeft nu een Experiabox met 3 of 4 gele LAN poorten. In elke poort zit een kabel aangesloten. Zijn al deze 3 of 4 kabels van tv ontvangers? Als dat het geval is, dan kunt u van KPN een gratis switch krijgen 😊

U krijgt dan deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Als dat niet het geval is, 1 van de kabels is van een pc ofzo, dan kunt u die er het best uithalen. Zodat de tv ontvangers allemaal op de Experiabox blijven zitten.

Vervolgens sluit u op deze poort de switch aan met een kort kabeltje van een meter ofzo. Stekker van de switch in het stopcontact. Er gaan vast wel wat led lampjes op dat ding branden. Dan sluit u de kabel die u uit de Experiabox gehaakt heeft op de switch aan. Uw pc of wat het dan ook was doet het ook weer als het goed is?

Daarna ook de kabel va  de cv ketel op de switch aansluiten. En dan zou de cv ketel het ook moeten doen.


Ok! Ik dacht al dat ik die switch met de Experiabox zou moeten verbinden. Ik moet dus nog een kabel hebben. Bedankt!


De switch dient ook verbinding te hebben met de Experiabox @Maaike263.  De switch zit tussen de Experiabox en de andere apparaten in.Â