Skip to main content

de wifi verbinding valt geregeld weg of op sommige apparatuur, sommige sites niet bereikbaar

 dit is in combinatie met het wegvallen van de tv (stb-nmc-400) terwijl mijn kastje van de tv met een kabel is aangesloten

heb alles al geprobeerd in mijn ogen

  • opnieuw opstarten apparatuur
  • terug zetten naar fabrieksinstellingen
  • verwijderen van wifi versterker
  • nogmaals de eerste 2 stappen herhaald

ben nu een beetje door de mogelijkheden heen die ik ken en radeloos aan het worden 

wie weet nog een optie die ik kan doen om dit op te lossen

heb een

  • experiabox v10a
  • HBM2260 arcadyan
  • en een versterker ook van arcadyan

 

 

 

Welkom @Daan Kerremans, goed dat je ons gevonden hebt! Het lijkt erop dat er meer speelt dan alleen het wegvallen van de wifi verbinding, aangezien televisie ook wegvalt op hetzelfde moment. Je hebt ook al één en ander geprobeerd om het probleem zelf op te lossen, heel goed. Ik kijk daarom graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Aangevuld 


Bedankt! Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Zou je de volgende stappen eens willen doorlopen?

  1. Maak het glasvezelkastje en het modem stroomloos.
  2. Wacht 30 seconden en start daarna eerst het glasvezelkastje op. Wacht tot deze volledig is opgestart.
  3. Wanneer het glasvezelkastje volledig is opgestart, kan je het modem weer aansluiten. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan maximaal een half uur duren.

Dit zou voor verbetering moeten zorgen.


Top op heden gaat het goed met de televisie  verbinding 

De wifi is het zelfde  alleen nu op sommige apparatuur valt de verbinding weg en andere niet na reset van de experiabox is het weer even opgelost 


Fijn dat het goed met de verbinding gaat! Voor problemen met jouw wifi verbinding kan ik je aanraden de Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.


De wifi manager heb ik al een paar keer doorlopen 

De laptop die wegvalt staat op nog geen 10meter van de router op de zelfde verdieping 


Heb je de Wifi Manager ook twee keer achter elkaar aan doorlopen? Zou je hier een screenshot van het resultaat willen plaatsen?


Heb nu  meerdere keren de wifi manager doorlopen maar vergeet steeds de screenshot van welke gegevens wil je precies deze 

Ben nu erg simpel er van aan het worden aangezien gisteren ochtend de tv weer meerdere malen is uitgevallen  en zelfs later op de dag het bekabeld internet dit alles is wel op te lossen door de experiabox te herstarten maar dat meerdere keer per week te doen is nou ook niet mijn hobby


Als de bekabelde verbinding en televisie ook wegvallen, dan zal de Wifi Manager niet voldoende zijn. Er is dan waarschijnlijk meer aan de hand. Zou je de onderstaande stappen willen doorlopen?

  1. Controleer of de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem goed is aangesloten. Je kunt eventueel de kabel even loshalen en weer opnieuw koppelen.
  2. Maak het glasvezelkastje en het modem stroomloos. Wacht 30 seconden en start daarna eerst het glasvezelkastje op. Wacht tot deze volledig is opgestart.
  3. Wanneer het glasvezelkastje volledig is opgestart, kan je het modem weer aansluiten. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan maximaal een half uur duren.
  4. Als je hierna nog steeds problemen ervaart, geef de Experia Box dan een reset. Volg hiervoor de instructies onder kopje 2. 

Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt!


Deze stappen heb ik al eens uitgevoerd maar zal ze van de week nogmaals uitvoeren  

Ik laat weten hoe het afloopt


van het weekend alles terug gezet na fabrieksinstelling om maar makkelijk te zeggen

en weer dagelijks storingen

zoals we speak wel internet maar geen bedrade verbinding voor de tv terwijl alles gewoon goed is aangesloten

ik ben nu een beetje radeloos aan het worden


Ik zie op dit moment geen gekke dingen in het systeem. Ik kan je dus niet direct een oplossing geven. Ik kan je aanraden om telefonisch contact met ons op te nemen op het moment dat jouw verbinding verbroken is. Je kunt ons bereiken op ons gratis telefoonnummer 0800 0402.


nu Wordt het helemaal mooi

na de laatste storing heeft de experia zich zelf opnieuw opgestart en nu is mijn wachtwoord gewijzigd en kom ik niet meer in de box

top kan ik ook niet de log downloaden om te zien het hoe en waarom

 


Als het wachtwoord uit zichzelf wijzigt, dan gaat deze terug naar het standaard wachtwoord. Deze vind je op de sticker op de achterkant van het modem. Staat hier geen admin wachtwoord? Dan kan je het veld leeg laten. Je zal daarna een wachtwoord aan moeten maken.