Skip to main content

Onlangs heb ik door verstoring een nieuwe modem ontvangen (v10a), deze heb ik aangesloten en op het moment de Netwerknaam van de modem ongewijzigd gelaten. Op de oude modem had ik de naam wel gewijzigd. Als ik nu mijn 2 wifi versterkers aan wil sluiten (de vierkante zwarte) schakelen  die over op de oude wifi gegevens en zien/accepteren niet de nieuwe modem. Vreemd aangezien die netwerknaam niet meer bestaat. Beideversterkers heb ik gerest naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft. Wat gaat hier fout? 

Hoi Vincent, welkom op het forum! Dit heeft te maken met hoe deze apparaten onderling wel en niet communiceren met elkaar en met ons beheersysteem dat je wifigegevens opslaat. Je kunt dit op twee manieren herstellen. Enerzijds kun je de netwerknaam in de Experia Box aanpassen naar degene die je voorheen had, en die ook in de Experia Wifi staat. Als je dat niet wilt, dan is een volledige reset en herinstallatie nodig. Dat doe je als volgt:

  • Koppel de Experia Wifi los.
  • Log in op de Experia Box en ga naar Administration (links) en dan Restore/Save/Upload Setting (boven). Op die pagina kies je voor Restore to Factory Defaults. Dit zorgt ervoor dat ook de wifigegevens in ons beheersysteem worden gereset naar die van je huidige Experia Box.
  • Reset de Experia Wifi
  • Sluit de Experia Wifi weer aan voer het installatieproces uit

Bedankt voor uw reactie, helaas biedt dit geen oplossing. De Hotspots blijven het signaal van het oude netwerk doorgeven

 


Hallo @V.incen.t heb je ook al geprobeerd om het handmatig op te lossen door in te loggen in de Experia Wifi op http://192.168.2.150  en via de webinterface de Wifinaam en security key aan te passen?


Ook dit biedt geen oplossing, dit schiet niet echt op kpn…:expressionless:

 


Ook dit biedt geen oplossing

Wat gaat er dan niet? Kan je niet inloggen in de Experia WiFi, of lukt het wijzigen van naam/key niet?


Sorry had wel iets uitgebreider kunnen zijn, kan wel inloggen en wijzigingen maken maar de versterkers nemen het niet over, ook niet na een reset. Had ook de netwerknaam gelijk gemaakt maar dan bleek ik boven het ww van de versterkers in te moeten voeren en beneden waar de router staat daar het andere wachtwoord. Waar ik dus uit opmaak dat er nog steeds 2 verschillende netwerken aanwezig waren

 


Maar heb je niet ook het WiFi wachtwoord gelijk gemaakt? En dus niet alleen netwerknaam maar allebei


Jawel maar in dat proces kwam ik dus tot de ontdekking dat er nog steeds 2 signalen waren


Heeft u ingelogd op de versterkers? En heeft u hier…

... de netwerknaam + wachtwoord gelijk gemaakt met dat van de Experiabox?