Skip to main content

Ons perceel was vroeger samen met de schuur naast ons huis 1. Inmiddels is dit opgesplitst maar komt het internet nog steeds via de schuur van de buren binnen, hierna wordt het naar ons huis geleid. Wij zouden graag een eigen aansluiting willen op het netwerk. Dit doordat wij veel problemen ondervinden met WiFi uitval of slecht ontvangst ondanks de WiFi versterker van KPN.

Hi Yvette, welkom hier. 

Als ik het goed begrijp loopt er helemaal geen eigen kabel naar jullie huis, maar via de schuur. 

In dit geval kun je via https://www.mijnaansluiting.nl/ een aansluiting aanvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden, die offerte zul je van de aannemer ontvangen. 


Hoe de kabel binnenkomt heeft geen invloed op de wifi werking, dat zijn 2 totaal aparte dingen, of althans ze moeten beiden goed werken voor een goed resultaat.

Als een computer via een kabel op het modem goed werkt dan is de verbinding naar buiten in orde, de “telefoon”kabel omleggen heeft dan totaal geen zin en als er ooit glasvezel komt dan kan die wel op een logische manier worden aangelegd.

Hier een soortgelijke vraag en uitleg :

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-gouda-512363


Beste Kees,

Wij hebben er al eens een monteur bij gehad en hij gaf dit advies. Wij betalen nu al drie jaar vrij veel voor een slechte verbinding/aansluiting. Dat is toch niet echt goede service? Maar volgens u kan het alleen beter worden wanneer er glasvezel Naar Texel zou komen?


Sluit je pc of laptop eens bekabeld aan. En werk niet via WiFi. Kijk dan of het dan nog onstabiel is.


Beste Nick,

De tv hebben we al bekabeld gedaan omdat we daar ook problemen ondervonden. Maar het idee van een laptop is toch dat je hem overal in huis kun gebruiken. Als we die bekabeld gaan gebruiken verliest de laptop zijn doel.


Het is om te testen of de kabel wel goed werkt.

Maar wat ik niet helemaal snap: deel je nu het abonnement met de buren? Allebei de helft van de kosten? Maar heb je wel beide een apart adres?


Ah oké, maar bekabeld gaat het goed.

nee ooit was het een erf met een taxi centrale, er komen meerdere lijnen via die schuur binnen. Ze hebben toen vroeger er 1 doorgetrokken naar het woonhuis. Inmiddels zijn het twee verschillende erven geworden. Betalen beide apart voor het internet.


Ok. Ik snap het. Waar staat de Experiabox? Bij u thuis of bij de buren waar de kabel binnen komt?

Bekabeld is goed begrijp ik. Dan heeft het eigenlijk geen enkel nut om de aansluiting aan te passen. WiFi komt niet over de kabel binnen. Er komt internet over de kabel binnen.

WiFi word in uw huis gemaakt. Door de versterker of/en Experiabox. Als bekabeld internet wel goed is, maar WiFi niet, dan moet je dus iets aan de versterker of Experiabox aanpassen.

Als u vanavond onder de douche staat en er komen maar een paar druppels water uit die douchekop, wat doet u dan? Dan loopt u naar de kraan toe en kijkt of u daar wel water heeft. Als daar wel een fatsoenlijke straal water uit komt, dan weet u dat u iets moet doen aan die douchekop. En dat het geen zin heeft om een nieuwe wateraansluiting aan Vitens/Oasen/PWN/Waternet te vragen.


Goeie uitleg met die douche, dat maakt het duidelijk voor mij.

de experiabox staat bij ons thuis. Alleen komt de kabel waar hij aanzit vanuit de buren. De monteur dacht dat die kabel daar sterkte miste. De WiFi versterker die hebben wij al van KPN staan.


Welke Experiabox heeft u? En welke versterker? Wit of zwart? Rond of vierkant?


Witte box en ronde versterkers


Witte box en ronde versterkers

Witte box? Welke?

En u heeft de SuperWiFi's? 

 


Ik probeerde inderdaad duidelijk te maken wat Nick met water uitlegde.

Meestal ben ik voorzichtig met analogieën want die worden nmi te veel gebruikt in discussies en uit het verband getrokken.

Maar, in dit geval maakt het de zaak zeer duidelijk, die houden we er in Nick !

( Ik gebruik trouwens waterleiding vaak om elektriciteit ( stroom - spanning ) inzichtelijk te maken )


@Nick83  we hebben de V10 en de super WiFi inderdaad