Skip to main content
Antwoord

Netwerkfout op TV:" Geen netwerkkabel of Samsung Wireless LAN Adapter aangesloten."

• May 23, 2025
  • 17 reacties
  • 176 keer bekeken

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img

Geen verbinding met netwerk op TV via 2e InteractieveTV. (voor de tweede TV op de eerste verdieping)

Probleem geeft aan: geen netwerkkabel of Samsung Wireless LAN Adapter aangesloten.

Sluit een netwerkkabel of een Samsung Wireless LAN Adapter aan.

Beste antwoord door PeterG

Nog één keer dan: De tv ontvanger dient met een netwerkkabel op het modem aangesloten te zijn. Dat is de gele aansluiting achterop. En om tv te kijken zet je de tv op de ingang HDMI 1 als de HDMI kabel vanaf de HMB2260 daar in zit. De tv gaat niet vanzelf op HDMI 1.

Voor tv kijken is dat eigenlijk alles.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

• May 23, 2025

Dat is een melding van de tv zelf. Dat zie je meestal als op de tv niet de juiste HDMI-bron (source) is geselecteerd waarop de kpn ontvanger is aangesloten. 

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 23, 2025

Wat bedoel je niet de juiste HDMI bron source is geselecteerd? De tv is aangesloten op de interactieve TV kastje met HDMI kabel.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

De netwerkkabel zit los of is niet aangesloten op je TV. De ITV decoder staat hier volledig los van.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

Maar de tv heeft meerdere hdmi ingangen. Die moet je zelf kiezen met de bekenden bronkeuze knop.

Vanuit de kpn ontvanger zal er nooit een melding met het merk 'Samsung' erin natuurlijk. 

In dit geval is je Samsung niet met internet verbonden. Noch bedraad, noch via wifi.

Heeft helemaal niets te maken met de kpn tv ontvanger. 

Zet de tv boven gewoon op hdmi 1 (?) en je kunt tv kijken via de ontvanger. 

• May 24, 2025

Wat bedoel je niet de juiste HDMI bron source is geselecteerd? De tv is aangesloten op de interactieve TV kastje met HDMI kabel.

Precies, maar de tv "kijkt" niet naar die ingang, maar naar z'n ingebouwde internetaansluiting (UTP -kabel of Wi-Fi) en dat is niet de bedoeling. Met de bron-knop op de afstandsbediening van kpn of die van de tv zelf (daarop vaak source genoemd) kun je de tv weer omschakelen naar de HDMI-ingang waarop de kpn ontvanger is aangesloten, zoals @PeterG ook al aangeeft.

Vaak zie je dat deze mismatch veroorzaakt wordt door het abusievelijk indrukken van de bron-knop op een afstandsbediening. 

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 24, 2025

Dus als ik goed heb begrepen, moet ik dus een kabel van de experiabox 12 naar de 1e verdieping de TV aansluiten? Kan dus niet draadloos om een netwerk (internet) te krijgen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 24, 2025

Dus als ik goed heb begrepen, moet ik dus een kabel van de experiabox 12 naar de 1e verdieping de TV aansluiten? Kan dus niet draadloos om een netwerk (internet) te krijgen?

Beste ​@rfflangen de meeste recente smart-tv's kunnen zowel draadloos als bekabeld met internet aangesloten worden.

Heb je daar ook een tv-decoder van KPN op aangesloten of wil je via een KPN-app op die tv kijken?

• May 24, 2025

Hiervoor zei je dat je de tv via HDMI op de kpn tv-ontvanger hebt aangesloten. Is dat correct? 

Dan hangt het ervan af welke ontvanger je hebt: een nieuwe tv+ ontvanger , of een klassieke iTV ontvanger. De eerste kun je ook via Wi-Fi aansluiten op de kpn Box12, de laatste niet. Maar dan nog moet je de tv instellen op de juiste HDMI-ingang, dus die waarop de kpn-ontvanger via een HDMI-kabel aan je tv is aangesloten.

De melding uit je startbericht komt niet​​​ van de kpn-ontvanger maar direct van de tv zelf en heeft dus verder niets met kpn van doen.

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 24, 2025

Ja, dat klopt TV aan gesloten op een HMB2260 ontvanger.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Voor de HMB2260 is een netwerkkabel nodig. En om beeld van die ontvanger te zien moet je de tv op HDMI 1 zettten. Daar staat ie nu niet op!

En als je internet op de tv zelf wil hebben om daarop de apps te gebruiken… de tv kan ook altijd via wifi. Oh ja, Wireless LAN is gewoon wifi. 

Maar ja, vraag even een handige zoon/kleinzoon/buur/familie lijkt mij…. Ik heb niet de indruk dat je volgt wat wij uitleggen.

Dit is 'bron’ dan wel 'source’ knop een tv. Bij Samsung zit die knop niet direct op de One Remote, maar druk dan op het huisje en selecteer 'm in beeld. 

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 24, 2025

De TV ontvanger is inderdaad op TV HDMI 1 aangesloten. Maar nu?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Nog één keer dan: De tv ontvanger dient met een netwerkkabel op het modem aangesloten te zijn. Dat is de gele aansluiting achterop. En om tv te kijken zet je de tv op de ingang HDMI 1 als de HDMI kabel vanaf de HMB2260 daar in zit. De tv gaat niet vanzelf op HDMI 1.

Voor tv kijken is dat eigenlijk alles.

• May 24, 2025

Maar er moet dus inderdaad een kabel lopen van de Box12 naar de HMB2260. 

rfflangen
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 24, 2025

Iedereen bedankt voor de info. Het is me nu duidelijk voor een 70-plusser!

• May 24, 2025

Geeft niet, ben ik ook. 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@rfflangen , mooi om te zien dat je zoveel goede reacties op je vraag hebt ontvangen en nog mooier om te lezen dat het inmiddels is gelukt, top! En ook bedankt dat je dat hier nog even met ons hebt willen delen, wordt gewaardeerd!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 26, 2025

Geeft niet, ben ik ook. 😉

Ik ook😎