Skip to main content

hoe wijzig ik netwerkinstellingen?

Hallo @huuubkema , kun je iets concreter zijn met je vraag?

Wat zou je willen wijzigen?

 


ik luister radio via computer en die valt om de zo veel tijd weg. Toen zei iemand tegen mij dat het ligt aan netwerkinstelling???


Hallo @huuubkema , gebeurt dat bij die ene zender of gebeurt dat ook bij andere zenders als je naar internetradio luistert?

Heb je de computer bekabeld of draadloos aangesloten?

Indien draadloos, sluit de computer dan eens bekabeld aan, heb je dan nog problemen?

 


gebeurt bij alle zenders. computer is bekabeld. Glasvezel aansluiting


gebeurt bij alle zenders. computer is bekabeld. Glasvezel aansluiting

Hallo @huuubkema , dan kan ik je helaas niet verder helpen, misschien dat andere forumleden nog wat voor je kunnen betekenen, wacht hun reactie even af.

Succes.

 


okay,bedankt voor je moeite


Hoi @huuubkema . Welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp valt de hele internet verbinding af en toe even weg? Zie je op dat moment ook of er iets met je modem gebeurt?


Heb ik nog niet zo op gelet hou  het in de gaten.


Alle lampjes blijven branden. Terwijl er een uitval is. Het gaat om  internetradio via computer die af en toe uitvalt.


Als al het andere gewoon blijft werken kan het misschien ook met de stream zelf te maken hebben. Wat voor internet radio is het? Heb je  een linkje naar een website?


https://www.nporadio5.nl/onlineluisteren


@huuubkema heb via de link een minuut of 10 geluisterd via de wifi op mijn tablet en geen uitval gehad


dank je, maar soms is het een uur niet of langer. Paar keer per dag. En niet alleen op 5 maar ook 2 of ned FM. Voor de rest geen problemen. Modum is doorgemeten door kpn  gereset en kastje glasvezel stekker eruit en erin. Tja.


Dit is lastig voor mij om iets zinnigs over te zeggen. Misschien heeft de pc het zwaar en beïnvloeden bepaalde processen de stream? Allemaal gokwerk van mijn kant.

Het mooiste zou zijn als jij een andere pc/laptop hebt om het daarmee te testen. Als de storing zich ook daar voordoet heb ik een beter aanknopingspunt dat het misschien iets met KPN te maken heeft. 


Tja, die heb ik dus niet. Helaas. maar dank


Dit heeft met de laptop van doen. Doe je er tegelijkertijd allerlei andere zaken mee?

Is ie krachtig genoeg? Windows 10? Welke browser gebruik je voor radio luisteren (probeer eens een ander).


Het is geen laptop maar vaste  computer.   Bedraad glasvezel en windows 10.  Andre browser heb ik ook gedaan ,geen verschil. Ben niet altijd op de computer bezig en dan gebeurt het ook.


Okee. Het lijkt me dat je het ermee zult moeten doen zolang je geen andere pc/laptop hebt of erbij hebt.

Heb je geen andere weg om radio te luisteren? Heb je Interactieve TV? Daar zitten via de decoder ook 90 radiokanalen op w.o. uiteraard de NPO kanalen.

Zelf heb ik verder nog een Digitenne/DVB-T2, DAB+ en zelfs nog FM al heb ik dat in geen 10 jaar nog gebruikt. De FM tuner zit niet aangesloten (coax) en de batterijradioos met alleen FM liggen al jaren zonder batterijen in de kast. De DAB+ radio's gebruik ik FM nooit van.

Er zijn nog (veel) meer mogelijkheden, zoals via Bluetooth v.a. je smartphone naar een BT-ontvanger aan je stereoset. Of een internetradio een losse of op je stereoset.


Dank voor de tips.  Zou toch het liefst de computer blijven gebruiken want de in de keuken luister ik ook met gekabelde boxen vanuit de computer. Dank voor je moeite!!! met groet.