Skip to main content

Sinds enige dagen is NewsZilla dat werd aangeboden via XS4ALL bijzonder traag geworden. Als oorspronkelijk XS4ALL gebruiker met 100/100 glasverbinding was ik hier altijd heel tevreden over tot het moment van overzetting naar KPN. Nu haal ik bedraad niet meer dan 5 mb/s en momenteel zelfs onder 1Mb/s waardoor downloaden nauwelijks meer te doen is. Wordt NewsZilla nog steeds ondersteund door KPN (wat ik zou verwachten, want er zou als klant niets veranderen voor mij) en is er sprake van storing of is de ondersteuning nu met de overname nu toch stilletjes uit het pakket gehaald? 

Hoi @JePo . Welkom op het forum.

Ik moest even in de info van XS graven om hier een goed beeld van te krijgen. Ik heb dit gevonden:

https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/hosting/wat-zijn-nieuwsgroepen/

En hierbij valt deze zin op: Newszilla is het snelst binnen het XS4ALL netwerk. Daarbuiten is het een stuk trager.

 

Heb jij op verschillende apparaten getest? Heb je ook iets veranderd aan de configuratie? Welk programma gebruik je om bestanden te downloaden? 


Maakt u gebruik van VPN? Want dat kan nu niet meer. 


Dank voor de reacties. VPN is geen issue hier en dat Newszilla het snelst is binnen het xs4all netwerk had ik ook al ergens gelezen, en dat is nu precies de kwestie, is met het opgaan van het netwerk van xs4all naar KPN technologie deze snelle dienstverlening netjes meegenomen of niet, ik ben immers nog steeds xs4all user? Ik heb geen instellingen gewijzigd, deze staan ingesteld zoals als laatst bij xs4all was gespecificeerd, desondanks haal ik nu zelden meer dan 5 mb/s waar dat voorheen makkelijk 9 of 10 kon zijn via spotnet bij een 100/100 lan verbinding via utp vanuit een fritzbox verbonden met glasmodem. Speedtest meet bedraad meestal rond 120Mbps down en 150Mbps up bij een variërende ping van 4 tot 9ms en dat is zelfs wat sneller dan oorspronkelijk via xs4all werd geleverd, dus dat lijkt me niet het probleem.


Via hotspot? Dat zal bij KPN niet werkten. Denk ik. Het werkt denk ik alleen thuis. Via de vaste aansluiting. 


Hotspot? Nee Spotnet, is heel wat anders


Ik heb het even nagevraagd. Alles is al geruime tijd uitbesteed (ook al voordat jij gemigreerd werd) en er zit geen beperking op de downloadsnelheid.  Er is dus weinig tot niets veranderd. 

Je zou dus dezelfde snelheden moeten halen als daarvoor. 

Heb je ook al geëxperimenteerd met de andere  nieuwsserver?  (inloggen zou eigenlijk niet meer nodig moeten zijn, gaat op ip-basis. Je moet dus thuis zijn).

Her installeer anders even je nieuwsgroep client. 


Hier vliegt het met ruim 8 megabyte / seconden naar binnen, is dus 64 mbit. Ik heb een 50 mbit abonnement. 

 


Ik heb het even nagevraagd. Alles is al geruime tijd uitbesteed (ook al voordat jij gemigreerd werd) en er zit geen beperking op de downloadsnelheid.  Er is dus weinig tot niets veranderd. 

Je zou dus dezelfde snelheden moeten halen als daarvoor. 

Heb je ook al geëxperimenteerd met de andere  nieuwsserver?  (inloggen zou eigenlijk niet meer nodig moeten zijn, gaat op ip-basis. Je moet dus thuis zijn).

Her installeer anders even je nieuwsgroep client. 

Hier snelheid nog goed, maar af en toe schommelt de snelheid behoorlijk tot 0 aan toe.

om vervolgens weer op te starten. is wel wat verandert afgelopen tijd.


Het topic is alweer een jaartje oud, @Cruncher . 

We krijgen op het forum nagenoeg nul topics over nieuwsgroepen.  Meestal is geen nieuws goed nieuws.  Dus alles zou moeten werken.

Werk jij met een kabel of via wifi?