Skip to main content

Ik ben overgestapt van prepaid bellen naar abonnement van KPN.
Simkaart ontgrendeld  en nu geeft de telefoon aan dat ik niet ben aangemeld bij een netwerk.
Uw medewerker zei dat het allemaal makkelijk zou zijn , maar ik heb nu al spijt….
Ben namelijk al vanaf vanmiddag 3 uur bezig en nu is het kwart voor 10 in de avond  :frowning2:
Kunt u mij helpen?

Henny Verhoeven

Hi @Henny Verhoeven, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het zou inderdaad een simpele overzetting moeten zijn. Heb je op je toestel wel het mobiele netwerk aangezet? Verder kan je even nagaan of je de juiste instellingen hebt ingesteld op je toestel via onze toestelhulp.  Het opnieuw opstarten van je toestel, de simkaart er even uithalen of het toestel op vliegtuigstand zetten voor een minuutje helpt soms ook met dit soort problemen!

Verder wil ik je vragen om je Forum profiel aan te vullen met je naam, postcode + huisnummer, ontvangen klantnummer en het 06-nummer waar het om gaat. Dan kunnen we zo snel mogelijk kijken wat er aan de hand is en het oplossen!


@Susan_ 

Alles wat jij als advies gaf gedaan maar nog steeds NIKS!!!
Verder alles ingevuld op forum-profiel.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat het simkaartje wel actief is. Heb je misschien de mogelijkheid om het simkaartje in een ander toestel te testen?


@Vikash de SIM-kaart doet het wel, ik kan nl ook gewoon whats-app sturen maar als ik wil bellen staat er: “niet aangemeld bij een netwerk”
dat is dus het probleem, niet de sim-kaart.


Beste @Henny Verhoeven, dit is de nieuwe simkaart die je hebt gekregen toch? Ik heb het idee dat deze nog niet geactiveerd is. Je kunt op dit moment nog gebruik maken van je Prepaid simkaart als het goed is. Daar zal ik nog even 10 euro tegoed op zetten, dan kan je in ieder geval weer bellen. Whatsapp is gekoppeld aan je telefoon en niet aan de simkaart. Je kunt als het goed is ook whatsappen zonder simkaart.


Ik ga intern uit laten zoeken wanneer je abonnement in gaat en dus wanneer je gebruik kunt maken van je nieuwe simkaart. Ik kom er op terug zodra ik meer weet! 


@Marcia_  dank je wel voor je hulp en ik hoor het graag van je.
Ik stop nog ff mijn oude pre-paid sim erin

 


Geen probleem. Ik heb begrepen dat je je nieuwe simkaart nog niet geactiveerd hebt. Je kunt dit doen middels de gegevens in de mail van begin maart. Als je inlogt op MijnBestelling met het ordernummer en jouw postcode, kan je de mail ook zien. Ik zal het ordernummer in jouw profiel zetten. 


Is het gelukt met activeren? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden.