Skip to main content
Antwoord

Niet alle websites zijn meer te openen

• August 26, 2025
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

De laatste 2 maanden worden door google verschillende pagina's niet meer geopende. Mijn eigen website ( Kunstoverijssel.nl) kan ik niet openen. De bekende foutmelding en mogelijke oplossingen. Helaas werken ze niet. Met de provider ( Domein-direct) alles bekeken en getest (Ping, tratcher, etc) We kwamen to de conclusie dat het mogelijk een instelling is bij KPN.

Daarom mijn vraag. Hoe kunnen we dit oplossen?

Beste antwoord door Maja van KPN

Ah, ik heb ‘het probleem ligt bij KPN’ opgevat als dat KPN iets zou blokkeren aan de website zelf, en ik vermoed dat Huistijger dezelfde gedachte heeft gehad. Dit is iets dat regelmatig ter sprake komt op de community, vandaar dat ik die hoek in ben gegaan en de website zelf heb getest.
Het klopt dat er sprake was van een bug met iPV6 was op een deel van onze Box 12 modems, dit zou echter met de meest recente software update verholpen moeten zijn. Aangezien jij nu aangeeft toch iets soortgelijks te ervaren, heb even navraag gedaan bij de softwareontwikkelaars. Als ik een reactie ontvang, hoor je weer van me!

11 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 28, 2025

Welkom op de community ​@Van der post, hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Vreemd dat je de website niet kunt benaderen, vanaf mijn eigen KPN verbinding, heb ik geen enkel probleem om de website te bekijken. Ik heb meerdere browsers geprobeerd op mijn laptop, en ook via mijn mobiel (zowel via KPN wifi als via KPN mobiele data) kan ik moeiteloos naar de website. Het is mij dus ook een raadsel waarom dit jou zelf niet lukt. Vanaf onze kant lijkt er in ieder geval geen sprake te zijn van een blokkade. Heeft jouw hostingpartner ook uitgelegd waarom ze tot de conclusie zijn gekomen dat er bij ons iets mis gaat?
Heb je meer mensen in je omgeving die niet bij de website komen?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 28, 2025

Ook hier opent de website van je ​@Van der post probleemloos, dus ben ik bang dat de fout bij je zelf zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2025

Nou dat is een beetje vroeg gesteld. Ik kwam een antwoord tegen van een collega op ook dezelfde vraag. En dit was zijn antwoord. Ik heb het direct toegepast en het werkte. De fout ligt wel degelijk bij jullie.

Er kan op de Box 12 inderdaad een bug voorkomen specifiek rondom IPv6. Wat er dan gebeurt is het volgende:

Elk eindapparaat krijgt een IPv6 modemadres en via dat adres gaat hij het internet op. Maar wat er kan gebeuren is dat de Box 12 twee van die IPv6 adressen uitdeelt. Eentje ervan is dan niet valide, en werkt niet. Als een eindapparaat dan via dat niet-valide IPv6 adres een internetpagina of app probeert te openen, dan werkt dat niet. Sommige eindapparaten zijn slim genoeg dat ze merken dat het IPv6 adres niet klopt en switchen naar de andere. Dan is de verbinding gewoon traag. Maar als je eindapparaat niet kan switchen, dan kun je de site niet bereiken of heeft de app geen verbinding. De oplossing, voor nu, is om dan IPv6 uit te zetten in je modem.

Onze medewerkers worden geïnformeerd over wat er speelt met onze apparaten. Maar we hebben van alles veel. Veel verschillende apparaten (niet alleen voor internet), met verschillende sofwareversies, die niet in alle gevallen dezelfde dingen doen. En we hebben ook veel medewerkers. Dus dan kan het gebeuren, zoals Mastermovie al benoemt, dat een medewerker het toevallig niet wist, of het even zo gauw niet voor de geest had, of de connectie niet legde tussen jouw ervaring en deze bug.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Ah, ik heb ‘het probleem ligt bij KPN’ opgevat als dat KPN iets zou blokkeren aan de website zelf, en ik vermoed dat Huistijger dezelfde gedachte heeft gehad. Dit is iets dat regelmatig ter sprake komt op de community, vandaar dat ik die hoek in ben gegaan en de website zelf heb getest.
Het klopt dat er sprake was van een bug met iPV6 was op een deel van onze Box 12 modems, dit zou echter met de meest recente software update verholpen moeten zijn. Aangezien jij nu aangeeft toch iets soortgelijks te ervaren, heb even navraag gedaan bij de softwareontwikkelaars. Als ik een reactie ontvang, hoor je weer van me!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 5, 2025

Hi ​@Van der post,

Vraag vanuit de ontwikkelaars: zou je ons kunnen vertellen op welke softwareversie jouw Box 12 op dit moment draait? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 15, 2025

We hebben geen reactie meer van je gezien, en ik hoop dat dit inhoudt dat de oorzaak en oplossing inmiddels gevonden zijn. Anders hoor ik het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

Ik moet alleen corrigeren dat het de experience Box 10 is. Maar met dezelfde fout. Want door iPV6 uit te schakelen werken de pagina laden weer. Alleen werkt nu de ftp server niet. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 15, 2025

Ah ok, dan blijft de vraag nog wel staan; op welke softwareversie draait jouw V10? Krijg je dit te zien als je de interface opent ​@Van der post? Of zie je een andere inlogpagina?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

Ik heb nu ook gelezen en dat werkt tot nu toe, dat de beveiliging op middel moet worden gezet. Dan werkt de FTP wel. Dus al met al moet ik dus 2 correcties doen om het te laten werken. Moet je toch wat meer bekendhed aan geven. Al is het maar om deze antwoorden ook openbaar te maken.

Mvg Ed

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

Misschien is het ook makkelijker om een nieuwe modem te sturen, want blijkbaar praat iedereen nu over 12