Skip to main content
Vraag

Niet de snelheid gekregen die me bij glasaanleg is beloofd

• February 20, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

In 2022 is er in Zeeuws-Vlaanderen een begin gemaakt met de inventarisatie voor aansluiting op glasvezel. Het was duidelijk dat KPN daar geen glasvezel ging aanleggen maar Glasdraad.

Als KPN klant werd mij telefonisch belooft dat ik gratis aangesloten werd als ik bij KPN bleef en dat ik voor het zelfde geld 1 gig internet zou krijgen.

Dat trok mij over de streep maar nu ik aangesloten ben behoud ik mijn oude snelheid.

Bij navragen kunnen ze niet verder terug kijken in mijn dossier dan 2024 en omdat ik geen email heb met de bevestiging kunnen ze niets voor mij doen. Ik kan een brief schrijven naar KPN B.V., postbus 25110, 3001HC  Rotterdam maar daar gaan ze de zelfde reactie geven werd mij verteld.

Dit maakt mij als vaste klant ( al meer dan 20 jaar ) pissig 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Als aanvulling op mijn voorgaande bericht

Op 12 februari kreeg ik een nieuw contract waar de oude snelheid nog in stond.

Gebeld maar de medewerker vertelde dat hij dit nog niet kon veranderen naar 1 gig omdat de glasvezel nog niet actief was.

Nu de glasvezel actief is weer gebeld en kan het veranderd worden naar 1 gig maar daar moet ik wel voor bij betalen terwijl de afspraak was dat ik gratis zo overstappen naar 1 gig.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2026

Hi JMteV, welkom bij onze community. 

Overstappen voor dezelfde prijs en een hogere snelheid is inderdaad niet mogelijk. Er zijn dan 2 opties, het huidige abonnement overzetten zoals het is of met een bepaalde aanbieding afhankelijk van de situatie. Dit is de vorm van een korting voor een bepaald aantal maanden. Dit zou je even moeten controleren in de bevestiging die je van ons hebt gekregen, deze is altijd leidend. 

Ik begrijp hier ook dat er onduidelijk is geweest over jouw overstap en dat er niet de gewenste snelheid is geleverd voor dezelfde prijs, 1 Gbps in dit geval. Hier kan ik helaas niets aan veranderen. Je hebt overigens ook 14 dagen de tijd om dit te annuleren als je een nieuw jaarcontract hebt afgesloten. 

Â