Skip to main content

Het lukt mij niet meer om een VPN verbinding met mijn werk te maken. Vorige week donderdagavond werkte het nog, sinds vanmorgen niet meer. Ik heb aan mijn kant niets gewijzigd

Systeembeheer van mijn werk heeft aan hun kant al gekeken maar die zien mijn computer niet binnen komen en ze hebben ook al de instellingen op mijn computer gecontroleerd maar kunnen niets ontdekken.

Als ik een hotspot op mijn mobiele telefoon maak (niet via wifi) dan kan ik via die hotspot wel een VPN verbinding maken.

ik heb inmiddels ook de Experia V9 box uitgezet en weer aangezet in de hoop dat dat zou helpen maar helaas.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Hoi @AJorritsma, het is natuurlijk wel zo handig dat je kan werken wanneer dat nodig is! 

De IT afdeling van je werk heeft er ook al naar gekeken lees ik. Hoe heb je de Experia Box uit gezet, heb je dit al gedaan door 30 seconden de stekker uit het stopcontact te halen, en 'm daarna opnieuw te laten opstarten? Zo ja, of als dat niet helpt, dan is het verstandig om de Experia Box een volledige reset (volgens stap 2) te geven. Ik ben benieuwd of het daarna weer goed werkt, hoor het graag.


Ja dat had ik ook al allemaal gedaan, die stappen heb ik inmiddels wel geleerd. Maar dat had tot gisteravond geen effect. Maar ik wilde net verder zoeken en gelukkig werkt nu weer.

Ik heb vanmorgen op mijn werk een paar servers moeten starten, ik vermoed dat het probleem toch daar heeft gelegen. Nu hopen dat het blijft werken.