Skip to main content
Beantwoord

Niet te spreken over installatie door KPN monteur

• October 28, 2025
  • 37 reacties
  • 612 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Werk van een KPN monteur. Afmontage in de meterkast bij mijn 96 jarige demente moeder.

Als je de deur van de meterkast open doet valt de router eruit en het stroomstekkertje schiet eruit.

Klantenservice gebeld: Hele discussie en een monteur voor euro 80 per uur om deze rotzooi te herstellen.

Beste antwoord door Marcia van KPN

Even voor de meelezers: er is inmiddels contact geweest en er komt opnieuw een monteur langs om de boel voor mevrouw in orde te maken. Zonder kosten natuurlijk😄.

Ter aanvulling: het netjes installeren valt onder de KPN Installatiegarantie. Dit had dan ook eigenlijk gewoon door de collega's van de telefonische klantenservice opgepakt moeten worden. In dit geval hebben wij kunnen assisteren, dat is niet hoe het doorgaans zou moeten gaan. 🙈

@Dietman laat je nog even weten hoe dat gegaan is?

37 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 28, 2025

Wat een prutswerk 😱

• October 28, 2025

@Dietman Dat is inderdaad behoorlijk slordig achtergelaten. Bij de V10 hoort een beugel, is die nog aanwezig? 

Die zal dan waarschijnlijk aan de achterkant geklikt zitten, of ergens los liggen.

Is er een mogelijkheid het modem zoals onderstaand in de meterkast op te hangen? 

48dbc938-7c15-4d24-865e-068e844723ea.jpg

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Is hij niet perongeluk uit de beugel gevallen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Zo in de meterkast afgeleverd door KPN. Router niet vast, kabels een wirwar, telefoon-basisstation op de vloer. Geen beugel, ruimte genoeg om netjes aan de and van de meterkast te monteren.

Netwerk naar eerste etage niet aangesloten.

Geen overleg.

Vraag aan mijn demente moeder: Alles werkt hoor mevrouw. Het is in orde.

Klantenservice: Geen bereidheid tot herstel. Ja voor euro 80,00 per uur.

Belachelijk.

• October 28, 2025

@Dietman ,

Zou je je profiel kunnen invullen met de gegevens van je moeder? https://community.kpn.com/settings/profile

Dan kan een moderator een V10 beugel toezenden.

Lukt het je daarmee om het modem zelf juist te plaatsen? Of zou je graag een nieuwe monteursafspraak willen? Hopelijk kan een moderator daarin ook iets betekenen zonder kosten. Zeker binnen de 2 weken van de garantie op het werk van de monteur moet dat wel mogelijk zijn ga ik vanuit.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

Ik vind de foto een beetje te slecht om goed te beoordelen of er een geschikte plek is. Tot nu toe zie ik geen plek om het modem op te hangen.

• October 28, 2025

@bnh het modem zou misschien aan dit houten deel van de meterkast kunnen hangen:

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

Modem lijkt me daar iets te groot voor, wellicht krijgen we een betere foto!

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Het is natuurlijk een kleine moeite om het zelf te doen. Maar bijzonder dat een monteur het zo achter laat. Je zegt dat het basis station van de telefoon nu op de grond staat, waar stond die eerst kan de modem daar niet naast staan?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

Maar bijzonder dat een monteur het zo achter laat. J

Maar op basis van deze foto, waar had de monteur het dan neer moeten zetten ?

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Ik zou daar de beugel bevestigen net nog in het hout. Kabels een beetje vast maken met kabel binders of nog beter in een mantelbuis 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

Ik vraag me af of je dan wegkomt met de grootte van het modem, de V10 is best fors.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • October 28, 2025

Je hoeft het modem niet perse met de achterkant tegen de wand te plaatsen. Kan ook met de zijkant waar de beugel ook in past. Bij weinig plek is het soms niet anders. Vervelend voor ​@Dietman dat het niet is gedaan, hopelijk wordt het alsnog opgelost. 

• October 28, 2025

@DaveA blijft dat wel stevig zitten? Anders is het misschien een optie om het modem met tyraps aan beugel vast te maken, op bijv. deze manier: 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • October 28, 2025

Meestal wel. De keren dat ik het zo heb opgehangen hing het wel stabiel. Alleen soms heb je een beugel van een V10 die net iets los zit, dan vertrouw ik het niet helemaal in die weg. Naar mijn mening is bevestigen aan de achterkant het beste. Alleen dat kan niet altijd. Tyraps oogt wat minder netjes, maar kunnen wel extra zekerheid geven.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Even advocaat van de duivel:

Je moeder is 96 EN aan het dementeren.

Waarom heb je niet gezorgd dat je zelf aanwezig was.

Ik weet het, het klinkt niet aardig wat hier boven staat maar ik heb bij mijn bejaarde moeder altijd gezorgd dat ik zelf aanwezig was of ik had iemand geregeld om er bij te zijn als er werkzaamheden gedaan moesten worden in huis. 

Het nu, wel terecht overigens qua afwerking, afschuiven op KPN is wel enigszins het gevolg van je eigen handelen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Kijk eens wat een ruimte op de zijwand:

Ik ga toch niet zelf lopen sleutelen als KPN het zo heeft verpest?

En alleen een glasvezel abonnement wil scoren.

KPN is aan zet om een tevreden klant terug te winnen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

Het zou alleen op die balk kunnen, want de wand zelf is veel te dun voor montage. Schroeven zouden er dwars doorheen gaan aan de andere kant. Moet je alleen wel met het stroom uitkomen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

@Speedmaster 

Deels eens.

Voor zover ben ik altijd aanwezig als ik van de afspraak af weet.

Situatie;

KPN belt het huisnummer van mijn moeder maakt een afspraak. Ik weet van niks, dementie hè.

Komt langs en een week later zie ik de bende door de meterkast open te maken.

KPN is de leverancier en dient ook bij geen of onvoldoende technische kennis aanwezig netjes af te monteren.

Moet ik als een leraar tegen een leverancier vertellen wat de afleverkwaliteit is?

En dan de telefonische reactie van klantenservice 0800-0402 die ik moest gaan bellen van de klantenservice.

Totaal geen klantbeleving en wat hun eigen of ingehuurde monteurs afleveren.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@Dietman 

Duidelijk, misschien dat ​@Ik_Combineer er eens zijn gedachten over kan geven.

Hoe kijkt hij als monteur hier naar.

Wat zijn de procedures in dit soort situaties 

Is het een optie om een telefoonnummer van een contactpersoon op te laten nemen in het systeem van KPN, ik weet niet of dit mogelijk is. Daarmee voorkom je dit soort ellende.

• October 28, 2025

@Speedmaster 

@Dietman 

Hoe kijkt hij als monteur hier naar.

​@Ik_Combineer geniet momenteel van een vakantie🙂 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

@Dietman 

Maar ​@DaveA is ook monteur en heeft zijn professionele mening al gegeven ?
Die zegt dat het inderdaad iets anders zou kunnen en hoopt dat het opgelost wordt voor TS.

Het beste is voor ​@Dietman om een klacht aan te maken, die afdeling kan kosteloos een monteur sturen indien hun dat nodig vinden.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

@bnh Goed kijken naar het dikke plankje wat er opgelijmd zit.

Makkelijke montage mogelijk met lange schroeven.

Dit is niet jet issue.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

@bnh Het mooie is dat ik een klacht heb aangemaakt en dn een mail terug krijg met:

“U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice van KPN via 0800 0402. Zij zijn de afdeling die gaan over de installatie monteurs en kunnen nagaan wat er aan de hand is.

In de klacht mijn telefoonnummer en mailadres achtergelaten, en dan moet ik gaan bellen naar 0800-0402.

Raar hé? Dat je je klant met een klacht niet belt.

Dus ik maar bellen.

En dan is de klacht afgehandeld met de reactie “We kunnen een monteur sturen voor euro 80,00 bij dit soort werk aflevering. 

Nogmaals schandalig.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 28, 2025

@bnh Goed kijken naar het dikke plankje wat er opgelijmd zit.

Makkelijke montage mogelijk met lange schroeven.

Dit is niet jet issue.

Ik ging ervan uit dat dit gewoon een losse plank was die daar stond voor opslag. Het is voor een vreemde via een foto best lastig in te schatten dat deze met dat doel daarop gelijmd zit, vind je ook niet?