Skip to main content

Twee maal een afspraak gemaakt en twee maal niet komen opdagen. Nu voor de derde keer een afspraak gemaakt. Telefonisch bevestigd bij een medewerkster van VW (een mens en dus niet Hassy) en vervolgens krijg ik weer een mail met verzoek om de afspraak te bevestigen. Dus ik bel Hassy maar weer en krijg te horen dat mijn telefoonnummer niet wordt herkend. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik ben er wel een beetje klaar mee. Wat gebeurt er als ik niet meer reageer? Heb ik dan uiteindelijk geen internet meer?

Hallo @MGG1963 ,

Ik denk dat je het beste toch maar kan reageren naar Volker Wessels. 

Uiteindelijk gaat KPN het internet via de koperen lijn uitschakelen. Dat doen ze ongeveer drie jaar nadat bij jullie in de buurt de glasvezel is aangelegd. 

Kortom: Toch maar Volker Wessels inschakelen voor het aansluiten van glasvezel.  

Hallo @MGG1963 Volker Wessels is een aannemer die ingehuurd wordt door https://netwerk.kpn.com/

Voor vragen kun je dus ook het beste bij eerder genoemde link terecht, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur. Dit forum van KPN, de provider, kan helaas niet voor je betekenen.

Succes.

Misschien wordt het tijd dat KPN zich er meer mee gaat bemoeien want dit komt wel vrij vaak voor.
KPN heeft hier toch gewoon belang bij, als niemand straks meer overstapt op glasvezel vanwege het niet komen opdagen van KPN Netwerk (of hun aannemers) monteurs dan moeten ze het kopernet straks veel langer in stand gaan houden.

Als ik TS was zou ik ook een factuur sturen naar KPN Netwerk, waarom zouden die niet moeten betalen voor niet nagekomen afspraken, zeker als je daar een vrij(e) dag(deel) voor moet opofferen.
Vrije dagen kosten ook gewoon geld als je ze wilt bijkopen van je werk.

Bedankt allen voor de reacties.

Met alle telefoonnummers die ik heb (zijn er in totaal 3), heb ik geprobeerd om de afspraak (toch nogmaals) te bevestigen bij Hassy. Geen van de telefoonnummers werden herkend.

Ik weet. Volkers Wessels (VW) werkt in opdracht van KPN. Ik ben een klant. Hoe KPN en VW het regelen, dat is niet aan mij. Maar ik wil er als klant geen last van hebben. En dat heb ik nu dus wel. Dus KPN: doe er iets aan!

Ben benieuwd of deze derde keer de VW-ploeg wel komt opdagen. Ik houd jullie op de hoogte.

Maar waarom wilt u zo graag glasvezel? Heeft u nu geen internetverbinding? U hoeft niets te doen hoor want uiteindelijk gaat bijna iedereen over op glasvezel. Zo rond 2027 moet de klus van het vervangen van de koperkabel geklaard zijn.

Volker Wessels legt in opdracht van KPN een glasvezelverbinding aan. Die glasvezelverbinding moet bij mij binnenkomen en aangesloten worden. De glasvezelverbinding is nu tot aan de buitenzijde van mijn voordeur gekomen. Ik heb niet gevraagd om glasvezel, maar ben er ook niet tegen. 

Voor dat laatste stukje werk (aansluiting realiseren vanaf buitenzijde voordeur tot in mijn huis) heb ik nu voor de derde keer een afspraak gemaakt met Volker Wessels. De eerste twee keer kwam men niet opdagen. Voor de derde afspraak (die ik telefonisch bevestigd heb bij een medewerkster van Volker Wessels) moet ik nu toch nogmaals bevestigen bij Hassy. Maar Hassy kent geen van mijn telefoonnummers en dan kom ik dus niet verder. Dus is het weer afwachten of de Volker Wessels ploeg deze keer wel voor de deur staat.

Wat als het Volker Wessels niet lukt om de aansluiting te realiseren? Geen idee. Uiteindelijk zal de huidige verbinding gesloten worden en heb ik geen internet meer, denk ik. 

Maar waarom moet ik als klant zoveel moeite doen? Is dit klantvriendelijk @KPN? Nou, bepaald niet. Ik heb al veel teveel energie hierin gestopt en ik vind het wel mooi zo. Ik hoop dat de lezers van deze topic betere ervaringen hebben. 

Leest KPN deze topic zelf eigenlijk wel? Of reageert KPN alleen als het op X terecht komt en de communicatie-afdeling vindt dat het imago van KPN in geding komt?

Hallo @MGG1963 , KPN leest in de vorm van het moderatieteam zeker mee en staat klanten, waar mogelijk, met raad en daad bij om tot een oplossing te komen.

Het kan echter meerdere dagen duren voordat ze reageren, ze werken namelijk op FiFo-basis.

Ik begrijp deze man helemaal, begin van het jaar overgestapt, zou uiterlijk 17 juli klaar zijn, ondertussen 4 nieuwe data verder en nog steeds niets. Verbergen achter aannemers is echt iets dat bedrijven goed kunnen en ik zou dat ook graag doen bij mijn klanten, maar zij pikken dit ook niet en terecht. Als men niet goed planningen op elkaar kan afstemmen is dat een probleem dat de drie bedrijven moeten afstemmen, tot nu toe bij Ziggo en die is niet goed met bestaande klanten maar daar ben ik wel altijd netjes geholpen.

Bedankt, Paul.

Reageer