Skip to main content
Beantwoord

Nieuw ip-adres bij nieuw modem?

• February 24, 2020
  • 4 reacties
  • 2178 keer bekeken

Hallo met Wesley , 

ik had een vraag, als ik een nieuw modem/router verkrijg word, krijg ik daardoor dan een nieuw publiek IP-adres heb namelijk last van ddos aanvallen tijdens het gamen

Beste antwoord door wjb

@jlthkoch heeft het bij het juiste eind, bij KPN is het IP adres gekoppeld aan de aansluiting, niet aan de (modem)router.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• February 24, 2020

Ik denk het niet. Een IP-adres is aansluiting en niet modem-gebonden.

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2020

Welkom @Talbotstraat 

Vervelende situatie inderdaad. In Nederland zijn er diverse bedrijven die VPN-diensten aanbieden. Vaak hebben deze VPN-diensten ddos-bescherming. Buiten dat ziet men op zulke momenten niet meer je eigen ip, maar dat van de VPN, dus onder de streep heb je er dan simpelweg minder last van Lees verder

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 24, 2020

@jlthkoch heeft het bij het juiste eind, bij KPN is het IP adres gekoppeld aan de aansluiting, niet aan de (modem)router.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • February 26, 2020

Hi @Talbotstraat, welkom hier. Zoals hierboven al wordt vermeld krijg je geen nieuw IP-adres bij een modemwissel. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.