Skip to main content
Vraag

nieuw KPN zakelijk abonnement maar geen nieuwe klant??

  • September 30, 2020
  • 15 reacties
  • 133 keer bekeken

ik heb een kpn zakelijk abonnement genomen vanwege het zakelijk kunnen declareren en zoals op de website staat vermeldt dat je een snellere router (V12), en televisie modem.

Alles netjes ingekocht en nu komt KPN aan met de boodschap dat de nieuwe apparatuur niet voor bestaande klanten geldt (door de verkoper ook nog eens aangegeven dat er nieuwe apparatuur komt) terwijl ik wel 2 (oude en nieuwe voor zakelijk deel) abonnementsnummers heb, hiervover staat niets op de bestel site.

Dit is gewoon op dwaling, op de website staat niets vermeldt over dat dit niet voor bestaande particuliere klanten geldt. 

Wie heeft dit ook mee gemaakt? en hoe is dit opgelost? Advocaten voer?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 30, 2020

Maar waarom zou je nieuwe apparatuur willen dan?


  • Topper
  • September 30, 2020

Omdat er op de website staat dat de V12 tot 3 x sneller is


  • Topper
  • September 30, 2020

Dat klopt maar WiFi niet


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Omdat er op de website staat dat de V12 tot 3 x sneller is

Dat is marketing taal. De snelheid word bepaald door uw abonnement. Als u 50 mbit afsluit, dan zult u ook nooit meer dan 50 mbit halen. Ook niet met een router die zogenaamd 3x zo snel is.


  • Topper
  • September 30, 2020

Dat snap ik dat het afhankelijk is van het type abonnement maar als het marketing taal is is het misleidend en valt dat onder dwaling. Als ik een auto koop en ik zeg dat er een automaat in zit en ik krijg er een met een poke is dat toch niet conform wat je met elkaar afspreekt. KPN maakt zijn verwachtingen dan niet waar tenzij je bij het verkoopgesprek direct aangeeft dat de auto alleen in schakeluitvoering geleverd kan worden.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 30, 2020

Huh waar zie jij staan dan dat de v12 tot 3x sneller is???


dat is het punt niet Joep, ik koop iets, dat wordt bevestigd en staat zelfs op de site wat je moet aanklikken en vervolgens krijg je het niet. Daarbij zou het raar zijn als je een product met mooie teksten verkoopt en het niet beter is dan je huidige. ZIe hieronder klaar voor nog beter WIFI

https://www.kpn.com/beleef/internet/nieuw-modem-heet-kpn-box-12-klaar-voor-nog-betere-wifi.htm


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Wat maakt het nou eigenlijk ene bal uit wat voor modem je krijgt? Je sluit een abonnement af voor internet. Niet voor de router. Het gaat er om dat internet gewoon werkt. En dat werkt met een Experiabox v10 of v10a net zo goed als met dat zwarte ding. 


als het niks uit zou maken moet KPN het ook niet aanbieden en zeggen dat het beter is en al helemaal niet nog een mondeling bevestigen in het verkoopgesprek dat het erbij zit. Ik snap je punt maar die dingen worden binnen een abonnement afgeschreven en dat is korter dan de afschrijf termijn van een een telefoon. Je betaald door dit beleid dus ook nog een teveel. 

Daarbij kreeg ik ook nog een software conflict dat KPN niet kon oplossen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

als het niks uit zou maken moet KPN het ook niet aanbieden en zeggen dat het beter is en al helemaal niet nog een mondeling bevestigen in het verkoopgesprek dat het erbij zit. Ik snap je punt maar die dingen worden binnen een abonnement afgeschreven en dat is korter dan de afschrijf termijn van een een telefoon. Je betaald door dit beleid dus ook nog een teveel.

Juist door bestaande voorraad gewoon op te maken en niet door de schredder te draaien betalen we met zn allen juist minder abonnementskosten. Het tevens ook nog veel beter voor het milieu. 

Daarbij kreeg ik ook nog een software conflict dat KPN niet kon oplossen.

Welk software conflict?


geen WIFI, KPN gaf aan dat dat door een software update kwam, heb je nog oplossingen of doe je mee aan het verzamelen van likes en reacties om in de top 10 te komen?? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

geen WIFI, KPN gaf aan dat dat door een software update kwam, heb je nog oplossingen of doe je mee aan het verzamelen van likes en reacties om in de top 10 te komen?? 

Als uw apparaat met de Experiabox niet wil verbinden, dan komt dat waarschijnlijk omdat het apparaat niet overweg kan met WiFi 2,4 en 5 GHz wat onder dezelfde naam uitgezonden word. De KPN Box doet echter hetzelfde. En daarbij is het WiFi netwerk echter niet te scheiden.


dat is toch niet mijn probleem! KPN moet zorgen dat dat werkt!


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

dat is toch niet mijn probleem! KPN moet zorgen dat dat werkt!

Nou ... dat weet ik nog zo niet. Heeft u het contract wel goed doorgelezen bij het afsluiten? Daarin word geen enkele garantie over het functioneren van WiFi gegeven. 

Maar als u hier een nieuw topic aanmaakt voor uw probleem, dan word u vast wel geholpen om uw probleem op te lossen.


hh ja dat klopt idd! Geen garantie voor succes. mooie he.