Skip to main content

Na installatie nieuwe V10 modem blijf ik mijn oude wifi netwerknaam zien en kan daar op inloggen. Als de wifi versterkers uitstaan zie ik alleen de nieuwe naam. Ik vermoed dat dit in de wifi versterkers zit, hoe kan ik dit oplossen?

Moet er wat opgelost worden dan? De WiFi naam veranderd niet als u de Experiabox verwisseld. Niet zo vreemd. Want het WiFi word uitgezonden door de versterkers. Niet door de Experiabox, WiFi op de Experiabox staat uit als de versterkers aangesloten zijn. En aan de versterkers is niets veranderd.

Wilt u een andere naam voor uw WiFi netwerk? Dat kan hoor. Welke versterkers heeft u? Witte of zwarte? Rond of vierkante? 


Ik heb de zwarte vierkante versterkers, deze hebben nog steeds mijn oude naam van mijn vorige experiabox met het wachtwoord van deze oude box. Ik zie ook beide wifi netwerken nog en kan op beiden inloggen. Is hier niet 1 wifi naam / netwerk van te maken?

Als ik de versterkers uit zet zie ik alleen mijn nieuwe wifi netwerk/naam.


Probeer eens in te loggen op de versterkers via http://192.168.2.150. 

Krijgt u dat login formulier te zien? Zo ja, het "Web password" staat onder op het voetje:

Op beide versterkers staat een ander password. Als de ene niet lukt, probeer dan de andere.

Vervolgens kun je bij de instellingen de juiste WiFi naam en wachtwoord instellen. 

 


Helaas bij beiden geprobeerd, maar beiden geeft hij aan dat het paswoord niet goed is. Nog andere tips?


Helaas bij beiden geprobeerd, maar beiden geeft hij aan dat het paswoord niet goed is. Nog andere tips?

U krijgt wel een login formulier wat er precies zo uit ziet als op mijn afbeelding? U gebruikt het "Web password" en niet de "Wireless key"? Dan zult u ze moeten resetten denk ik.