Skip to main content

Mijn huis is gerenoveerd en de glasvezel aansluiting is naar een andere kamer verplaatst, maar het aansluitkabeltje van de groene ingang naar de aansluiting in de muur is weg, kan ik een nieuwe bestellen?

 

 

Hoi @Eldu 
Die complete snoeren kun je overal wel krijgen als je er maar om denkt dat het Cat5E  / Cat 6 is en geen Cat8
Ook kan de KPN je een sturen.
Wel even de lengte opgeven.
Vul dan wel even gegevens in want anders moet de post zo zoeken waar ze moeten zijn.😎
Vul dus je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hallo huistijger, ik heb de gegevens ingevuld in mijn forumprofiel hoe kan ik het kabeltje bestellen bij KPN


Hoi @Eldu 
Je kunt de kabels inderdaad ook gewoon bestellen bij de KPN


Het kabeltje dat ik nodig heb is van het kleine glasvezel  GPON kastje (groene ingang) naar de nieuwe aansluiting in de muur.  Dit kastje is destijds door de KPN monteur aangesloten. Bij de renovatie heb ik het kabeltje in de aansluiting in de muur,  per ongeluk, niet eruit gehaald en nu is het verdwenen.


Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je een foto plaatsen?


 


 


Ik herken hier weinig van. Maar wellicht iemand anders wel.


Ik heb het kabeltje nodig vanaf het GPON kastje (groene aansluiting) naar de nieuw aansluiting in de muur. Dit kabeltje is zoek geraakt.


Bijzonder bedachte constructie,... Je kunt geen gpon glaskabel aansluiten op een netwerkaansluitpunt,...


@Eldu heeft gewoon een netwerkkabel nodig in de gewenste lengte, bij o.a. de Mediamarkt en dergelijke zaken te koop.

 


Als ik de wat tegenstrijdige adviezen lees van @JB22_  en @Nomen Nominandum (Waarbij ik geneigd ben de laatste te geloven) zou ik toch adviseren een monteur te laten komen.

Kost wat geld, maar dan is alles wel opgelost. Maar ik kan natuurlijk niet kijken in jouw portomonee.


Jullie zijn ook niet scherp,…

Even een geleende foto van internet;

 

Er wordt gesproken over een groene aansluiting, de enige groene aansluiting loopt van het gpon kastje naar het netwerkaansluitpunt,... Die internetkabel gaat vanuit het gpon kastje naar het modem.


Deze dus:

https://www.glasvezel-kabel.com/os2-simplex-glasvezel-kabel-sc-apc-sc-apc-0-50m.html

 


Nu moet alleen @Eldu nog reageren, dan weten we wat hij/zij bedoelt.

 


Ik heb het kabeltje nodig vanaf het GPON kastje (groene aansluiting) naar de nieuw aansluiting in de muur. Dit kabeltje is zoek geraakt.

Misschien handig dat van alles even een foto maakt, van a tot z.
Beschrijf bij de foto's precies wat u bedoelt en nodig heeft in de volgorde die u denkt.


Mijn huis is gerenoveerd en het glasvezel  netwerkaansluitpunt is door de aannemer verplaatst naar een andere kamer (zie foto) dus het kastje waarop de kabel was aangesloten is een netwerkaansluitpunt geworden


Het wordt er niet duidelijker op, een aannemer die ongeoorloofd een glasvezel punt verplaatst? Dit mag uitsluitend door of namens KPN gebeuren.

 


Ik bel morgen KPN wel de hele blok is gerenoveerd KPN zal wel toestemming hebben gegeven denk ik is een miljoenen project.


Bedankt voor het meedenken allemaal


Welkom op onze community @Eldu, ben je er nog uit gekomen?


Het netwerk aansluitpunt is tijdens de renovatie, per ongeluk, geheel verwijderd. De uitvoerder heeft opdracht gegeven om weer een opening te maken naar de buiten muur (zie foto), zodat er weer een nieuw aansluitpunt gemaakt kan worden. Ik moet hierover zelf contact opnemen met KPN en de rekening moet naar het bouwbedrijf gestuurd worden.

 


Ik heb net KPN gebeld zij zeiden dat ik een hele nieuwe aansluiting moet aanvragen op mijn glasvezelaansluiting.nl. Ik kan deze site niet vinden. Ik had al een glasvezel aansluiting hoe doe ik dit?


Ik heb net KPN gebeld zij zeiden dat ik een hele nieuwe aansluiting moet aanvragen op mijn glasvezelaansluiting.nl. Ik kan deze site niet vinden. Ik had al een glasvezel aansluiting hoe doe ik dit?

Waarschijnlijk mijnaansluiting.nl. 

Dit gaat maanden duren voordat dit weer geregeld is…

Misschien kan @Ward_ hierover nog wat betere adviezen geven?


Er komt een monteur langs. Ik heb KPN netwerk.nl gebeld en zei zeiden dat KPN een nieuwe ticket voor FTU moesten uitschieten.