Skip to main content

KPN heeft haar buitengebied modem vervangen. Eerst was het een losse 4G modem die je overal kon neerzetten en eigenlijk heel goed werkte.

 

Ik heb nu een nieuwe modem gekregen. Deze moet bekabeld gekoppeld worden aan de Expedia box. Tevens trekt ie alleen maar extra Mbit als dit beschikbaar is. ‘s Avonds dus vaak niet de volledige snelheid. Ik heb al extra Wifi versterkers moeten aanschaffen voor het hele huis, maar komt er op neer dat de nieuwe situatie met de nieuwe modem slechter werkt dan de oude.

De oude modem had ik er nog een naast de nieuwere oplossing daarom viel het allemaal mee, maar vanaf 1 maart stopt KPN met sim kaart voor de oude modem. Ik ben  dan veel slechter af ben dan in de oude situatie.

 

@KPN: Waarom hebben jullie voor een hele andere oplossing gekozen? Die werkt dus slechter dan de situatie daarvoor.

Hebben andere gebruikers ditzelfde probleem?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Als je het nieuwe modem op precies dezelfde plaats zet als het oude, dan zou je verwachten dat het signaal minstens even goed is of zelfs beter vanwege de betere antennes. Bij mij is dat tenminste wel zo.

 

Dat de Wifi dan minder optimaal is vanwege de plaats van de Experiabox kun je makkelijk ondervangen door een een Wifi versterker naast het nieuwe modem te zetten, die heeft daarvoor een LAN aansluiting. Dan heb je Wifi op dezelfde plek als met het oude modem, dan zou die net zo goed moeten zijn.

 

 

 

 


Dat is niet helemaal waar want de neiwue modem trekt alleen maar extra mbit binnen als die beschikbaar zijn en dan staat het buitengebied achteraan.

 

Ik heb overigens ook al een wifi versterker


Dat is niet helemaal waar want de neiwue modem trekt alleen maar extra mbit binnen als die beschikbaar zijn en dan staat het buitengebied achteraan.

 

Bij overbelasting van de mast heeft mobiel verkeer voorrang en de snelheid is beperkt tot rond de 30 Mbit, maar dat was bij het oude 4G systeem ook al lang zo.

 

Ik haal bijna altijd 30 Mbit + de snelheid van ADSL (6 Mbit), net nog even geprobeerd: 37 Mbit.

 

Staat het nieuwe modem bij jou op precies dezelfde plaats als het oude ?


Dag @Nieuw signaal digitenne. Welkom hier op het Forum. Jammer om te lezen dat je verbinding is verslechterd met het nieuwe modem voor Sneller Internet Buitengebied. Net als @jrxs4all ben ik ook benieuwd of je nieuwe modem op dezelfde plaats staat als het oude. En welke WiFi-versterkers heb je aangeschaft? De zwarte of de witte? Hoe zijn die aangesloten en waar in huis heb je die geplaatst? Kun je dat toelichten? Ik lees het graag. 


De nieuwe modem kan niet op dezelfde plaats staan want hij moet gekoppeld worden aan de Expedia box en die staat/komt binnen in de meterkast.

 

Ik heb witte wifi verstekers. waarvan 2 aangesloten via electriciteitsnet en 1 zonder. (door KPN monteur gedaan)

1 van die versterkers staat op de plek van de oude modem. Maar die geeft geen groen signaal en is dus per definitie al minder sterk

 

 


De nieuwe modem kan niet op dezelfde plaats staan want hij moet gekoppeld worden aan de Expedia box en die staat/komt binnen in de meterkast.

 

 

Waarom zou dat niet kunnen ? Gewoon met een kabel er tussen, de Experiabox staat bij de meeste mensen in de meterkast of op een andere plek op de begane grond die niet de goede plaats is om het 4G modem neer te zetten.  Dat het 4G modem niet goed werkt als je die op een plek zet waar het signaal niet goed is, dat is niet zo raar en ligt niet aan het modem zelf.

 

Als dat echt niet lukt, ook niet met een beetje moeite, dan kun je nog het volgende doen: zet het 4G modem op de plaats van het oude 4G moden en sluit die aan via het electriciteitsnet. Sluit een Wifi versterker met kabel aan op het nieuwe 4G modem (het nieuwe 4G modem heeft 2 LAN aanslutingen).

 

 


Dag @Nieuw signaal digitenne. Ik lees dat het nieuwe modem niet op dezelfde plek staat. Dat kan er, zoals @jrxs4all al aangeeft, voor zorgen dat je een verschil merkt. Ik zie dat @jrxs4all nog verschillende tips geeft om het signaal te verbeteren. Kun je hiermee uit de voeten? 


Dat is juist mijn punt. De neiuwe KPN oplossing is dus anders. Ik kan modem niet op dezelfde plek zetten aangezien die bedraad moet worden aangelsoten en ik dan de hele vloer moet openbreken.

 

Alle andere oplossingen heb ik samen met julli emonteur geinstalleerd.

 

Ik had dus een werkende situatie en doro de evrandering (waarom eigenlijk????) heb ik nu een slechtere sitiatuatie na aanschaffen van aalerlei dure versterkers. Waarom kan ik niet gewoon de oude 4G modem houden?


Dat is juist mijn punt. De neiuwe KPN oplossing is dus anders. Ik kan modem niet op dezelfde plek zetten aangezien die bedraad moet worden aangelsoten en ik dan de hele vloer moet openbreken.

Een ethernetkabel mag 100 meter zijn, dus ik zou maar even kijken of er andere wegen zijn dan je huis verbouwen. Misschien wel buitenlangs (tijdelijk).

 

 

Alle andere oplossingen heb ik samen met julli emonteur geinstalleerd.

 

Ik had dus een werkende situatie en doro de evrandering (waarom eigenlijk????) heb ik nu een slechtere sitiatuatie na aanschaffen van aalerlei dure versterkers. Waarom kan ik niet gewoon de oude 4G modem houden?

Als KPN je per MB zou afrekenen of per mobiele databundel, zou je abo makkelijk honderden euro’s per maand zijn. Reken maar uit: Hoeveel betaalt een ander b.v. voor 10GB mobiele databundel ?  B.v. 20 euro per maand, jij zal iets van 200GB per maand verbruiken, dus dan wordt het maandbedrag 400 euro per maand.


Internet buitengebied is ter compensatie omdat KPN de basis snelheid niet kan leveren dus dat laatste argument gaat niet op. Ik betaal ook het volledige basis abonnement terwijl jullie de snelheid niet halen met een koperlijntje in het buitengebied


Internet buitengebied is ter compensatie omdat KPN de basis snelheid niet kan leveren dus dat laatste argument gaat niet op. Ik betaal ook het volledige basis abonnement terwijl jullie de snelheid niet halen met een koperlijntje in het buitengebied

KPN heeft geen plicht om jouw van internet te voorzien. Het is geen PTT/staatsbedrijf meer, maar gewoon commercieel bedrijf die geld wil verdienen. Vraag anders maar eens of Ziggo jouw van internet wil voorzien. Die hebben en/of bieden waarschinlijk op jouw woonlocatie uberhaupt niks.

Als je iets te duur vindt, moet je het niet langer aanhouden en opzeggen. Zo simpel is dat. Wij betaalden in verleden ruim 40 euro/maand bij XS4ALL voor 1,6Mbps. Het werkte stabiel, maar met een sneller alternatief van concurrentie was opzeggen een no-brainer.


Hallo @Nieuw signaal digitenne. Dat we stoppen met Sneller Internet Buitengebied via het 4G kaartje, is niets meer aan te doen. Vaak heeft de plaats van je modem ook invloed op het signaal. Vandaar dat het wel belangrijk is om te testen of je met dit modem op dezelfde plek ook een slechtere verbinding ervaart. Ik begrijp uit je eerdere berichten dat dit niet mogelijk is. Het is natuurlijk rot dat de wijziging zo voor je uitpakt. Heb je al wel eens een speedtest gedaan?

Overigens is het, zoals @tmoesel eigenlijk ook al uitlegt, niet zo dat we Sneller Internet Buitengebied aanbieden ter compensatie. Het is juist een extra service/dienst die we aanbieden om ervoor te zorgen dat je ook als je in een buitengebied woont snel internet in huis krijgt. 


Dag @Nieuw signaal digitenne. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere route) is opgelost. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag.


Er staat nu een wifi versterker op de zelfde plek, dus lijkt te werken maar wel een wifi versterker moeten aanschaffen tov de oude situatie


Ik kan me wel voorstellen dat dit niet de gewenste oplossing is, maar ik ben blij te lezen dat je verbetering merkt met een WiFi-versterker op die plek. Laat het gerust weten als je toch mijn hulp nog ergens bij nodig hebt.


Vandaag lag het hele internet eruit via deze oplossing. 

Er komt niks binnen en de nieuwe modem schijnt achteraan te staan voor data?

 

 

 


HELP KPN

 

Al 3 dagen achter elkaar schiet de modem op rood. Dit gebeurt om 9 uur en dan tot 12 uur helemaal geen internet. De buitengebied modem voert helemaal niks aan. Met de oude buitengebied modem dit nog nooit gehad. Ik zit met 3 kinderen thuis die online school moeten kijken en een thuiswerker.

 

Ik heb al 10 keer gebeld, ik wordt teruggebeld, maar geen enkele oplossing? Er zouden ook noodpakketten beschikbaar zijn, maar ik wordt van kastje naar de muur gestuurd.

 

Kan iemand dit oppakken en oplossen?


HELP KPN

 

Al 3 dagen achter elkaar schiet de modem op rood. Dit gebeurt om 9 uur en dan tot 12 uur helemaal geen internet. De buitengebied modem voert helemaal niks aan. Met de oude buitengebied modem dit nog nooit gehad. Ik zit met 3 kinderen thuis die online school moeten kijken en een thuiswerker.

 

Ik heb al 10 keer gebeld, ik wordt teruggebeld, maar geen enkele oplossing? Er zouden ook noodpakketten beschikbaar zijn, maar ik wordt van kastje naar de muur gestuurd.

 

Kan iemand dit oppakken en oplossen?

Als je denkt dat het een capaciteits en/of prioriteitsprobleem is (kwa techniek dan), er zijn meer internetoplossingen dan KPN SIB, o.a. 3 mobiele providers.


Hallo @Nieuw signaal digitenne. Ik lees dat je verbinding al een aantal dagen compleet wegvalt. Dat is, zeker in de huidige situatie, niet wenselijk natuurlijk. :disappointed:  Ik zie dat je hierover inderdaad hebt gebeld en er naar aanleiding daarvan een verzoek is ingediend om Sneller Internet Buitengebied (weer) te activeren en een nieuw modem te versturen. Dit verzoek is nog in behandeling en ik heb begrepen dat je vandaag wordt teruggebeld. Als dat onverhoopt niet gebeurt, wil je dit dan aan mij laten weten? Dan ga ik er voor je achteraan. 


Reageer