Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een aantal vragen. Hopelijk is dit de juiste plek om ze te stellen.

  1. Ik verhuis binnen 2 a 3 weken naar een nieuwbouwappartement. In de meterkast daar staat dat ik plek vrij moet houden voor de monteur van KPN, omdat er een glasvezelverbinding geïnstalleerd moet worden. Ik vroeg me af of er in deze tijd nog wel monteurs langs worden gestuurd?
  2. Wanneer kan ik het beste mijn kpn pakket aanvragen? Hoe lang duurt het ongeveer voordat een monteur beschikbaar is? Ik heb het pakket dus pas over 2 a 3 weken nodig. Is het handig om het pakket nu al aan te vragen?
  3. Ik verhuis uit een woning waar een kpn aansluiting aanwezig is en aanwezig blijft (niet op mijn naam). Via mijn telefoonabonnement krijg ik op dit moment korting en gratis Foxsports omdat er in mijn huidige woning een KPN compleet pakket is. Gaat deze korting/actie mee naar de nieuwe woning of maak ik gebruik van de acties die er nu op dit moment zijn als ik een kpn pakket op mijn naam aanvraag?

Ik verneem het graag. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tomas

Een monteur voor het installeren van je glasvezelpunt + modem wordt wel gedaan, maar de rest wordt in principe niet meer gedaan. Verhuizing dient men z.s.m. door te geven, bij voorkeur 4 weken van te voren. Dus als je het nu al weet, en het zijn nog 3 weken moet je niet meer al te lang wachten, het is geen knopje wat even omgezet moet worden, maar een hele procedure wat op de achtergrond in gang moet worden gezet om alles te regelen. 

 

En je moet je af vragen wat handing is, je kunt je mobiele abonnement op je oude adres laten, dan blijft daarmee alles zoals het nu is maar heb je geen extra voordeel op je nieuwe aansluiting. Je kunt ook het thuis pakket + mobiel verhuizen naar het nieuwe adres, dan blijft ook alles hetzelfde. 

Of je kunt een nieuwe aansluiting aanvragen en alleen mobiel verhuizen, als dat het enige abonnement op het oude adres was, vervallen wat voordelen op het oude adres, maar krijg je weer voordelen op het nieuwe adres. 

Er zijn in dit geval heel wat combinaties mogelijk, je zit ook een beetje met compleet en hussel voordeel wat het wat minder overzichtelijk maakt. Misschien handing om met de verhuisdesk van KPN te bellen en te overleggen wat handig is. 

 

 


Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad verhuizen, maar de KPN aansluiting in mijn huidige woning blijft bestaan. Hier blijft ook gewoon iemand wonen. Ik ga dus verhuizen, maar het KPN pakket verhuist niet mee zeg maar, dat wordt een nieuwe aanvraag. Het enige dat op mijn eigen naam staat is mijn mobiele abonnement. Doordat er in mijn huidige woning een KPN Compleet aanwezig was (is)kregen we destijds wat extra voordelen toen ik het mobiele abonnement afsloot.


Hi @Santino, bedankt voor jouw bericht!

Ik zie hierboven al duidelijke antwoorden op jouw vragen, nog even samengevat:
1 en 2. Zo snel mogelijk doorgeven dat je op het nieuwe adres een nieuw pakket wil ontvangen. Ook een nieuwe aansluiting aanvragen duurt ongeveer 3-4 weken. In deze tijd is het niet fijn om zonder diensten te zitten. Indien nodig, zoals bij glasvezel, moet er een monteur komen. De monteur sluit het glasvezelkastje en de Experia Box aan (zodat WiFi het doet), verder dien je dit zelf te doen (niet lastig en veel online hulp!).
3. Je krijgt dan voordelen op het vaste abonnement volgens de Hussel voorwaarden. Dat is niet een gratis zenderpakket zoals Fox Sports of het Pluspakket, maar wel korting op een entertainmentpakket van €5,00. En daarnaast gewoon korting op je mobiele toestel, MB's delen, gratis onderling bellen (met nummers op hetzelfde adres). Je moet je mobiele abonnement dan wel verhuizen naar het nieuwe adres.

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


@Santino, ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik er vanuit gaan dat jij je antwoorden hebt gevonden? Indien je nog meer vragen hebt dan weet je ons te vinden!


Goedemorgen Susan,

Klopt inderdaad, het pakket is inmiddels aangevraagd. Bedankt.

Groet Tomas


Reageer