Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Experia Box V10 ontvangen met oude software: wanneer volgt de update?

• 7 augustus 2025
  • 11 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb zojuist een vervanging voor mijn Experia Box v10 ontvangen. Alles lijkt te werken, maar de software is nog de oude versie. Kan ik een update forceren of moet ik afwachten tot dat dat vanzelf gebeurt?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@BardPapegaaij, als een modem vervangen wordt kan die inderdaad nog de oude versie van de firmware hebben. Die zal vanzelf worden bijgewerkt zoals al genoemd is. Het kan zelfs zijn dat dat inmiddels al gebeurd is, en anders komt dat nog. Niemand wordt overgeslagen, elk modem zal overgaan naar de nieuwe versie.

Bekijk origineel

11 reacties

• 10866 reacties
  • 7 augustus 2025

Beste ​@BardPapegaaij een firmware-update kun je niet forceren, gewoon afwachten tot je aan de beurt bent, helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

Nou, da's fraai. Ik ben met dit nieuwe modem helemaal terug bij v1 van de software. Het oude ZTE interface (nog net niet in het Chinees).

• 6295 reacties
  • 7 augustus 2025

Je had dus voorheen ook een v10? Maar die was kapot? Nu heb je een andere v10 gekregen? Dan zou een update niet lang op zich moeten laten wachten lijkt me.

Maar ik weet het niet. Ik krijg de indruk dat het updaten bij KPN momenteel helemaal handmatig gaat. Elke keer zetten ze handmatig een reeks klanten klaar om geupdate te worden. Als dat gied gegaan is gaan ze weer verder met andere klanten. Zoiets begrijp ik er uit van wat ik hier op het forum lees. Ze hebben het over "batches". Volgens mij gaat er niets automatisch. Echt heel vreemd. En nu in de vakantieperiode natuurlijk... dan weet je het wel. Waarschijnlijk gebeurt er dan helemaal niets.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

Ja. Daar lijkt het wel op. Het goede nieuws is dat de vervangende V10 het goed lijkt te doen. Het slechte nieuws is dat deze software wel heel erg oud is.

• 13789 reacties
  • 7 augustus 2025

Welke versie heb je dan? Ik heb V1.01.00T04.4Intermediate en die is nog niet heel oud (dit jaar). Ik kom ook nog niet in aanmerking voor de migratie (want 2 * SuperWifi 1). Verder zie ik de laatste tijd niet veel nieuwe probleemgevallen meer met gemigreerde V10's. Dat kan betekenen dat het migratieproces voorspoedig verloopt, óf dat er niet of nauwelijks meer gemigreerd wordt (wellicht in afwachting van weer een nieuwe versie). Wie het weet mag het zeggen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

Mijn versie eindigt op 4.3Intermediate. Die heeft in ieder geval nog dat oude lelijke ZTE user interface. De UI van mijn overleden V10 was veel overzichtelijker.

• 13789 reacties
  • 7 augustus 2025

Oh, dan kun je waarschijnlijk binnenkort eerst de update naar V1.01.00T04.4Intermediate verwachten, nog met hetzelfde ZTE-logo. Die versie schijnt nodig te zijn voorafgaand aan de migratie naar de KPN Software. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2025

We gaan het zien.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17408 reacties
  • Antwoord
  • 10 augustus 2025

Hoi ​@BardPapegaaij, als een modem vervangen wordt kan die inderdaad nog de oude versie van de firmware hebben. Die zal vanzelf worden bijgewerkt zoals al genoemd is. Het kan zelfs zijn dat dat inmiddels al gebeurd is, en anders komt dat nog. Niemand wordt overgeslagen, elk modem zal overgaan naar de nieuwe versie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 augustus 2025

Hoi Jasper, ik zal geduldig afwachten. Tot nu toe werkt het nieuwe modem prima, dus ik ben allang blij met de vervanging.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17408 reacties
  • 11 augustus 2025

Dan is het sowieso al een verbetering inderdaad, en dan komt er nog een verbetering aan als je de update krijgt ðŸ™‚ Hopelijk komt die relatief snel voor jou.