Skip to main content

ik heb regelmatig problemen met de wifi snelheid en een oud monteur van KPN ga onlangs aan dat ik met de v10 ook een oud kastje heb. Ik zou deze graag vervangen door de nieuwste (v12 geloof ik). Kan dat?

 

mvg

  1. de Kok

Nee dat kan niet. De v10 is een uitstekend modem. Niet verouderd. Tegen welke problemen loop je?


slechte wifi op 2e en vooral 3e verdieping. Heb wifi manager tests gedaan, kanalen Experia veranderd etc. Denk dat enige oplossing Wifi versterkers zijn?

ik bedoel de 2 ‘super wifi punten’


Met alleen een modem ga je het tegenwoordig niet meer redden. Dus wifi versterkers heb je wel nodig. de bekabelde uitvoering kan je gratis krijgen van kpn via de wifimanager De draadloze moeten gekocht worden. Superwifi


ok, bedankt. Ik heb wel een wifi versterker, maar voor boven ga ik denk ik maar voor de wifi punten


Hou er wel rekening mee dat er altijd 1 bekabeld moet zijn aan de experiabox. De beste opstelling is de eerste in de gang bij de trap. Niet in de meterkast. En nr 2 op de overloop. Of je nog wat aan je huidige versterker heb is de vraag. Die zal niet met de super wifi's samen werken en 1 groot netwerk vormen.


mijn experia staat in de kamer, dus ik neem aan dat ik een wifi punt daar direct naast kan zetten?. De 2e zou ik graag 2 verdiepingen hoger zetten omdat daar de wifi het slechts is of is dan de afstand tov de 1e te groot? 

en de huidige wifi versterker heb ik dan hopelijk sowieso niet meer nodig.


Nou ik ben bang dat het niks gaat worden. Het signaal moet dan door 2 plafonds. Dat gaat echt heel veel snelheid kosten.


wanneer ik het 2e wifi punt op de 1e verdieping zet, is dan het wifi signaal op de 2e wel veel beter?