Skip to main content

Ik beschik momenteel over een Experia V9 modem. Door de ongelukkige opstelling van mijn Modem is mijn WiFi over sommige plaatsen in mijn huis niet altijd goed. Op de eerste verdieping heb ik een WiFi booster staan. Nu wilde ik eigenlijk een 2e booster bijbestellen maar helaas dat gaat niet meer.

Met de WiFi manager mijn systeem laten controleren. Antwoord: Uw modem is veroudert. Er wordt mij nu een nieuw modem toegezonden (V12) met 2 Wifi versterkers werkend via het zgn. Meshprincipe. Uiteraard tegen bijbetaling maar dat is niet erg.

Het Mesh systeem staat je toe met je smartphone door het huis te lopen zonder dat je opnieuw moet inloggen nabij een ander versterker punt.

Mijn probleem is nu als volgt:

Nieuw modem betekend nieuw SSID en Wachtwoord.

Met alle via WiFi apparaten een hele klus om dit om te programmeren.

Camera, Thermostaat en Zonnepanelen, Chromecast, Tv's, Radio, Nvidia Shield TV.

Nu zijn er verschillende opties zoals:

1e Alles omprogrammeren. Voor de Zonnepanelen dan mogelijk de installateur nodig. Thermostaat is een uitdaging. De rest is geen probleem.

2e Het nieuwe modem voorzien van het SSID nummer en Wachtwoord van het oude V9 modem.

3e Direct een eigen SSID en inlogcode geven.

Echter dan hetzelfde probleem als bij optie1

4e ???????

Mijn vraag is: kan iemand mij hierover het beste advies geven.

In principe slaat KPN uw ssid op en wordt het bij het nieuwe modem meteen aangepast.


Grote kans dat je dan inderdaad nieuwe wifigegevens krijg ja, die van de box12. Of je hebt het ooit via de servicetools pagina van KPN vastgezet, dan neemt de box12 deze gegevens over.

Er van uitgaande dat dit niet gebeurd  is, krijg je dus een nieuwe ssid en wachtwoord.

Wat je kan doen: installeer gewoon die box12, verbind enkel je telefoon ermee en installeer dan die superwifi’s mbv de thuisapp. Als dat klaar is kun je eenvoudig in die thuisapp je ssid en wachtwoord veranderen. Type daar je v9 gegevens in en je hoeft niks meer aan te passen. Wel de wifi van de box12 nog even uitzetten. (Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden)

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm


Dankjewel voor het advies.

Ik begrijp dat je dan volledig WiFi verkeer met de 2 WiFi versterkers gaat onderhouden en deze van het V12 modem uitschakelt.

Het is misschien wel aan te raden de 2 versterker bedraad aan te sluiten aan de V12.

Maar dat is geen probleem.

Nogmaals dank.

Gr, Arie

 


Dankjewel voor het advies.

Ik begrijp dat je dan volledig WiFi verkeer met de 2 WiFi versterkers gaat onderhouden en deze van het V12 modem uitschakelt.

Het is misschien wel aan te raden de 2 versterker bedraad aan te sluiten aan de V12.

Maar dat is geen probleem.

Nogmaals dank.

Gr, Arie

 

Klopt, en wifi op box12 zelf uitzetten.  Gaat niet automatisch. 

Als ze beide bedraad kunnen, altijd doen.

Succes


Nieuwe modem V12 met 2 SuperWiFi punten geïnstalleerd. Werkt verrassend goed. WiFi van de V12 moet inderdaad 'Handmatig worden uitgezet'. Via een bekabelde aansluiting (Laptop). Wel beide WiFi versterkers bedraad aangesloten. SSID en Wachtwoord van de WiFi versterkers was eenvoudig aan te passen naar het SSID en WW van het 'Oude' Modem

Mis wel de mogelijkheid om het 5 Mhz netwerk uit te schakelen in de WiFi versterkers.

Al met al. Dik tevreden.