Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe glasvezel aansluiting werkt niet

  • March 17, 2020
  • 15 reacties
  • 1109 keer bekeken

HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Vandaag is bij mij glasvezel aangesloten via kpnnetwerknl. Omdat de monteur bang was dat ik corona had is ie weg gegaan zonder uitleg.. . Hele vage situatie... Ik heb zo'n zwart nokia kastje waarvan het PON lampje knippert. Heb zojuist een mail gehad van Kpn dat de verbinding is geactiveerd maar helaas.

Wat kan ik nog doen? Kom er niet uit met de zelfhelp tools van kpn, die geeft nl aan dat alles ok is. 

Wanneer gaat mijn oude verbinding eruit? Ik moet thuiswerken, toevallig ook voor dit mooie bedrijf. Iets met een "vitale dienst"

Bedankt voor de hulp alvast. 

Beste antwoord door Nadia

Heel goed om te lezen dat je koperverbinding nog steeds werkt. Ik heb hier geen aanwijzingen om te geloven dat we het bij je gaan ‘uitzetten’. Ik moet je vragen om voorlopig via dsl je werkzaamheden voort te zetten. Door de extra maatregelingen rondom het coronavirus hebben we helaas besloten om onze monteurs alleen voor noodgevallen in te zetten. Aangezien je nog een werkende verbinding hebt, zul je nog even geduld moeten hebben om gebruik te kunnen maken van glasvezel. 

Als er alleen werkzaamheden in de centrale nodig is, zal een monteur hiervoor nog wel op pad gaan. Maar zoals gezegd alle noodgevallen hebben momenteel voorrang. Wanneer er tijd en ruimte is pakt de monteursorganisatie jouw leverorder op. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 17, 2020

Hi @HenryRichardArend, een goedenavond en bedankt voor je bericht! 

Oh… dat is niet de bedoeling. Ik begrijp dat mensen voorzichtiger zijn, maar zonder uitleg is niet fijn! Ik kijk graag na of de verbinding vanuit ons gereed is en of we vanuit hier nog iets voor je kunnen betekenen. Daarvoor heb ik wel gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is :wink:


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Heb mijn profiel geupdate


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Jammer dat hier verder niet meer naar gekeken is 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 18, 2020

Goedemorgen, Henry. Ik heb je tweede topic even verwijderd om dubbel werk te voorkomen. We helpen via deze weg zo snel als we kunnen, maar het is geen chat of telefoongesprek. Als je per direct een reactie wilt, dan is chat/telefoon handiger.

Dat gezegd hebbende, ik heb zojuist gekeken en ik zie dat de wijziging nog openstaat. Die springt op gereed zodra de installatie volledig voltooid is. Je geeft aan dat je er niet uitkomt met de zelfhulptool. Waar loop je op vast?


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

De zelfhulp tool zegt dat alles goed is. Het probleem zit in de verbinding naar mijn huis, het PON lampje knippert. Kan iemand dit oppakken?


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik denk dat de zelfhulp tool zegt dat het ok is omdat deze op mijn koperverbinding test. Maar die had ik helemaal losgekoppeld 


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

De installatie lukt niet omdat ik geen verbinding heb dus 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 18, 2020

Dank voor de toelichting, Henry. Ik zie dat de collega waar je vanmorgen mee gesproken hebt een notitie heeft gemaakt over het inplannen van een monteur. Is dat ook gebeurd? Want ik zie nog geen afspraak terug. En ik ben ook bang dat, als er wel een afspraak gemaakt kan worden, dit niet op heel korte termijn gaat kunnen in verband met Corona. 

Werkt je koperverbinding nog op dit moment? Dan zou ik namelijk aanraden om daar eerst weer op aan te sluiten zodat je in ieder geval internet hebt.


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Dank voor de toelichting, Henry. Ik zie dat de collega waar je vanmorgen mee gesproken hebt een notitie heeft gemaakt over het inplannen van een monteur. Is dat ook gebeurd? Want ik zie nog geen afspraak terug. En ik ben ook bang dat, als er wel een afspraak gemaakt kan worden, dit niet op heel korte termijn gaat kunnen in verband met Corona. 

Werkt je koperverbinding nog op dit moment? Dan zou ik namelijk aanraden om daar eerst weer op aan te sluiten zodat je in ieder geval internet hebt.

Ja, de monteur kon gisteren dus wel komen om de boel "aan te sluiten" maar de dag erna niet om de gemaakte fout op te lossen? En er kan toch wel iemand naar de centrale? Koper doet het gelukkig nog, anders moest ik een andere Isp zoeken 


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 18, 2020

Heel goed om te lezen dat je koperverbinding nog steeds werkt. Ik heb hier geen aanwijzingen om te geloven dat we het bij je gaan ‘uitzetten’. Ik moet je vragen om voorlopig via dsl je werkzaamheden voort te zetten. Door de extra maatregelingen rondom het coronavirus hebben we helaas besloten om onze monteurs alleen voor noodgevallen in te zetten. Aangezien je nog een werkende verbinding hebt, zul je nog even geduld moeten hebben om gebruik te kunnen maken van glasvezel. 

Als er alleen werkzaamheden in de centrale nodig is, zal een monteur hiervoor nog wel op pad gaan. Maar zoals gezegd alle noodgevallen hebben momenteel voorrang. Wanneer er tijd en ruimte is pakt de monteursorganisatie jouw leverorder op. 


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Heb nog een berichtje gestuurd met de gegevens van dat zwarte Nokia kastje. Mac adres etc. Lees op internet dat het probleem kan zijn dat het kastje moet worden geactiveerd, als het PON lampje groen knippert. Wellicht kan dat van afstand. 


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Het is eindelijk opgelost. De Nokia ONT was niet geactiveerd. 

Jammer dat daar een monteur voor langs moest komen, had gewoon van afstand gekund. 


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 25, 2020

Hey @HenryRichardArend, wat fijn dat je aangesloten bent op glasvezel. Geniet van je verbeterde verbinding :confetti_ball:


HenryRichardArend
Topper
Forum|alt.badge.img

Bedankt voor je effort Nadia!

 

Maar als andere KPN klanten dit hebben, een knipperend PON ledje dan betekent het dat je verbinding niet is geactiveerd dus. Dit doen ze met het serienr van dat zwarte Nokia kastje op de PON helpdesk.


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 26, 2020

Check, dank voor je feedback! :)