Skip to main content

Ergens begin december is er een KPN verkoper bij mij thuis (en de rest van de straat) langs geweest om de interesse te polsen voor het aangaan van een glasvezel abonnement op de nieuw aangelegde glasvezelverbinding. Ik ben hiermee akkoord gegaan en de startdatum van mijn abonnement zou ingaan op 12 januari 2024. Een paar dagen voordat de mijn abonnement in zou gaan heb ik de apparatuur van KPN ontvangen: een ONT en een Modem. Beide heb ik aangesloten: de ONT op het witte kastje waar de glasvezel binnenkomt en de modem vervolgens weer op de ONT, so far so good. Op 12 januari heb ik netjes een berichtje ontvangen dat mijn abonnement geactiveerd zou zijn, waarna ik zowel de ONT als het modem heb ingeschakeld. De ONT sprong na enige tijd op een rood alarm lampje en ik heb geen connectie kunnen krijgen. Hierover gebeld met KPN welke een monteur heeft ingepland voor 15 januari. Deze, erg vriendelijke, monteur heeft de lijn doorgemeten en mijn ONT vervangen door een andere type van Nokia (ook deze sprong op rood alarm) en is uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik geen “licht” had. Hij heeft toen KPN netwerken gebeld met het feit dat er iets niet goed was met mijn verbinding. ER is toen beloofd dat er dezelfde dag nog een monteur langs zou komen of dat ik anders gebeld zou worden. Beide beloftes zijn helaas niet nagekomen. De volgende dag viel mij wel op dat het rode alarm lampje is uitgegaan en nu het connectie lampje continue knippert op de ONT. Dit doet mij vermoeden dat er wel iets in de situatie is veranderd. Helaas heb ik nog steeds geen verbinding en heb ik woensdag 17 januari weer contact gehad met KPN. Hier werd mij helaas al vrij snel voorgehouden dat het probleem bij KPN netwerken zou liggen en ik dit zelf maar moest oplossen met hun, waarvoor ik ook een telefoon nummer kreeg. Deze actie vind ik sowieso al vreemd aangezien ik geen zaken met KPN Netwerken heb gedaan maar met KPN. Als er intern een splitsing is in het bedrijf dan zou het “over de schutting” gooien van problemen niet het probleem van de klant gemaakt moeten worden. Maar toch maar gebeld met KPN netwerken waarbij ik te woord werd gestaan door een zeer gehaast persoon die al snel mijn verhaal afbrak voordat ik de situatie kon uitleggen met dezelfde belofte die mij de maandag is gedaan: “er komt vandaag nog een monteur langs en anders wordt je gebeld voor een afspraak”. we zijn nu een kleine week verder en je raad het al er is geen monteur langs geweest en ik ben ook niet terug gebeld. Al met al zijn we nu een goede 1,5 week verder vanaf het moment dat mijn abonnement actief zou zijn maar ik heb vooralsnog helemaal niets.

TLDR:

  • 12 januari: ingang abonnement welke niet werkte (rood alarm lampje op ONT)
  • 14 januari: monteur van kpn langs geweest welke ONT heeft vervangen voor ander type en gebeld heeft met KPN netwerken die monteur zou sturen of mij terug zou bellen
  • 15 januari: is rood alarm lampje verdwenen maar nu knippert constant het groene connection lampje.
  • 17 januari: nog steeds niets gehoord dus opnieuw gebeld met KPN, die stuurt mij dor naar KPN netwerken waar ik dezelfde belofte krijg als 14 januari
  • 23 januari: wederom niets gehoord van KPN netwerken en ook nog steeds geen internet

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen waar de helpdesken dit niet kunnen. Mijn persoonlijke vermoeden is dat ik wel een succesvol gasvezel verbinding heb maar dat de vervangen ONT niet is geregistreerd op mijn adres waardoor ik nog steeds het netwerk niet op mag, maar dit is puur een vermoeden.

 

U doet wel degelijk zaken met kpnnetwerk.  Zij zijn de netwerkbeheerder en leggen glasvezel tot in uw woning.  Kpn levert het signaal. Ook bij electriciteit is dat het geval. Daar doet u voor het leidingwerk en meter zaken met de netwerkbeheerder zoals Stedin of Enexis.  Helaas heeft het allemaal te maken met het tekort aan mensen.  Contact houden met kpnnetwerk is dus wel verstandig. 


Ik snap dat het inderdaad blijkbaar intern opgeknipt is in twee losse bedrijven. Maar KPN komt hier actief langs de deur om een abonnement te verkopen en als dat afgenomen abonnement vervolgens niet werkt wordt je doodleuk doorverwezen naar een ander bedrijf onder het mom van "dat is niet ons probleem". Waardoor je het probleem die ik als klant heb met KPN: het niet werken van het bij KPN afgenomen abbonoment wat dan potentieel bij een derde partij igt heel mooi door KPN terug gelegd word bij de klant van dat los je zelf maar op. Hopelijk kun je begrijpen dat dat op de klant overkomt als niet echt hulpvaardig?

Maar dat gezegd hebbende zal ik zo voor derde keer maar contact opnemen met KPN netwerken en hopende dat ik nu wel iets gedaan krijg en niet weer alleen beloftes krijg die vervolgens niet na gekomen worden :(


Is er echt niet vanuit hier echt niet nog een weg te behandelen? We zijn nu onderhand al 17! dagen verder vanaf de “start“ van mijn glasvezel abonnement bij KPN maar tot op de dag van vandaag heb ik nog bit over deze lijn gekregen. Ik ben nu onderhand al doorgestuurde naar partij 4: “KPN > KPN Netwerken > Onderaannemer Allinq > een planning afdeling”. Los van elkaar zijn er allemaal beloftes over eventueel onderzoek of het in plannen daarvan. gedaan welke vervolgens allemaal niet na worden gekomen. Ik ben nu denk ik al 20 telefoontjes verder maar ik loop alleen maar tegen muren aan, beloftes die niet na worden gekomen en partijen die naar elkaar wijzen. Ik weet op dit punt dus in zijn geheel niet meer wat ik nu moet en voel mij eerlijk gezegd als klant flink in de steek gelaten...


@JanharmBoer :  Ik denk niet dat ik veel voor je kan doen maar ik wil wel even kijken en misschien kan ik het wat beter toelichten.

Kloppen de gegevens in jouw profiel? Is dat de postcode van het adres waar het over gaat?


de gegevens in mijn profiel kloppen zowel de postcode als het huisnummer


Vanmorgen is er een monteur van KPN netwerken langs geweest en die had het probleem in nog geen 5 minuten gefixt. Het probleem was precies wat ik al vermoede: de vervangende ONT die de KPN monteur had geïnstalleerd op 14 januari was nooit geregistreerd op het KPN netwerk. Met als gevolg dat ik wel verbinding had maar ik niet toegelaten werd. Monteur heeft hem ter plekke geregistreerd en het werkte per direct.