Skip to main content

Nieuwe glasvezelaansluiting, vragen over de aansluiting in huis

• May 12, 2026
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

A.s maandag wordt bij mij glasvezelaansluiting geinstalleerd, ik had daar verschillende vragen over en moet ik dus vanuit een andere topic hiernaar toe verplaatsen.

Ik zal het laatste bericht proberen hier nee te zetten.

Maar gelijk een vraag, ik zie op de meeste foto's dat het modem ook in de meterkast staat, en ik dus afhankelijk ben van WiFi, geeft dat geen problemen met het wifi signaal?

Momenteel heb ik een itv kastje bedraad zitten aan mijn modem, maar dat kan in de nieuwe sitiatie dus niet meer, tenzij ik een lange ethernetkabel door mijn huis ga trekken wat ik dus niet wil.

Als ik het modem buiten de meterkast wil plaatsen, moet ik dus een gat boren in de meterkast naar de woonkamer om de netwerkkabel erdoorheen te trekken, en aangezien ik beperkt ben in mijn mobiliteit zie ik dit niet zelf zitten om te doen.

Beter zou zijn om de glasvezelaansluiting uit te laten komen op het punt waar nu de huidige telefoonaansluiting zit, maar ik begreep van de schouwer dat zij dat liever niet doen, en dus kiezen voor de meterkast.

Zou ik zo een klusje over kunnen laten aan een KPN monteur om het modem buiten de meterkast te plaatsen?

Je moet eigenlijk echt een eigen topic openen want we dwalen heel erg af.

In meer en meer plekken in Nederland wordt het glasvezel naar binnen gebracht en komt er direct ook een monteur om het aan te sluiten. Steeds meer collega's kunnen fusielassen en glasvezel naar binnen brengen en voor KPN is het een stuk goedkoper om het zelf te doen dan het door (onder)aannemers te laten doen. 

Het is dus niet te zeggen of het twee of een monteursbezoek is tenzij je in hoogbouw woont. Dan is het altijd een monteur van KPNNetwerk welke komt.

Admin: wat quotes toegevoegd uit het andere topic voor meer context

2 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 12, 2026

A.s maandag wordt bij mij glasvezelaansluiting geinstalleerd, ik had daar verschillende vragen over en moet ik dus vanuit een andere topic hiernaar toe verplaatsen.

In meer en meer plekken in Nederland wordt het glasvezel naar binnen gebracht en komt er direct ook een monteur om het aan te sluiten. Steeds meer collega's kunnen fusielassen en glasvezel naar binnen brengen en voor KPN is het een stuk goedkoper om het zelf te doen dan het door (onder)aannemers te laten doen. 

Het is dus niet te zeggen of het twee of een monteursbezoek is tenzij je in hoogbouw woont. Dan is het altijd een monteur van KPNNetwerk welke komt.

Dit antwoordt kwam van Ik Combineer

Bij ons kwam vorig jaar een aannemer voor de hoogbouw.

Ze noemen een woning boven een kroeg al hoogbouw bij KPN heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel apart

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+6

Dit antwoordt kwam van Ik Combineer

Bij ons kwam vorig jaar een aannemer voor de hoogbouw.

Ze noemen een woning boven een kroeg al hoogbouw bij KPN heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel apart

Hoogbouw betreft alles wat niet op vaste grond staat om het zo maar te noemen, de desbetreffende “kroeg” is in dit geval dus laagbouw, de verdieping daarboven valt onder hoogbouw.