Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe glasvezelverbinding werkt niet, kastje muur

  • March 29, 2020
  • 7 reacties
  • 371 keer bekeken

Hoi,

Na jaren kabelinternet heb ik besloten over te stappen naar glasvezel nu dat in onze wijk beschikbaar is. Oorspronkelijk zou deze al op 11 maart worden aangesloten, maar omdat de KPN wat fout had gedaan werd dat 23 maart.

Op 23 maart is de monteur gelukkig geweest, maar de verbinding kon hij niet werkend krijgen omdat “er een kaart in de wijkcentrale kapot is”. Maar hier werd een storingsmelding van gemaakt en binnen 24 uur zou het vanzelf gaan werken.

Niet dus. Inmiddels zijn we bijna een week verder. KPNwebcare liet mij weten dat ik geduld moest hebben en het binnen 48 uur zou werken. Op donderdag vertelde de helpdesk me dat het voor het weekend opgelost zou worden en zo niet, dat ik op zaterdag weer moest bellen dan werd ik doorverbonden met de technische dienst. Op zaterdag weer gebeld, doorverbinden kon tegenwoordig niet meer en in het weekend was de betreffende technische dienst ook niet aan het werk. Er was wel een ticket maar die was gesloten, er was wel aan gewerkt en het zou dus op papier nu gewoon moeten werken, aldus de overigens zeer vriendelijke medewerkster.

Ik moet nu dus weer afwachten totdat ik na het weekend wordt gebeld. Ik wordt er wel een beetje moedeloos van en ook ik moet thuiswerken momenteel. De enige reden dat ik nu nog internet heb is omdat mijn oude provider zo vriendelijk was de opzegdatum een paar weken op te schuiven. Maar dit moet ik bijna alweer gaan doen.

Is er hier iemand die me kan uitleggen wat hier nu mis gaat en die wellicht er wellicht wat beweging in kan krijgen.

Gr,

Jochem

PS: ik heb dus nu een NT kastje hangen met een PON lampje wat uit is en een rood alarm lampje. De Experiabox geeft ook een rood lampje. De monteur heeft de verbinding wel geactiveerd.

Beste antwoord door Jochem2020

Vanochtend sprong het lampje van de NTU vanzelf op groen en inderdaad, de verbinding deed het. De snelheid was nog niet heel hoog (30 MB up en down).

Om 12 uur kreeg ik email dat er tussen 14 en 16 uur een monteur zou komen. Hij kon, net als ik niet inloggen op de wifi van de experiabox en ook niet inloggen in de webinterface.

Na een harde reset van de experiabox begon hij het beter te doen. Nu 200 MB up en down!

Ik hoop dat de valse start als nieuwe KPN klant hiermee achter de rug is. Dit draadje mag in ieder geval dicht.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 29, 2020

Heeft u de voedingsstekker van dat NT kastje er al eens een paar minuten uit gehad?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2020

Al wel (iedere dag) een seconde of 30, maar ik zal hem er eens uit trekken en na een paar minuten weer instoppen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 29, 2020

@Nick83 ik heb hem er 30 minuten uitgehad, maar helaas geen resultaat. Na het weer aansluiten nog steeds een rood alarm lampje en geen PON lampje.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 30, 2020

Vanochtend sprong het lampje van de NTU vanzelf op groen en inderdaad, de verbinding deed het. De snelheid was nog niet heel hoog (30 MB up en down).

Om 12 uur kreeg ik email dat er tussen 14 en 16 uur een monteur zou komen. Hij kon, net als ik niet inloggen op de wifi van de experiabox en ook niet inloggen in de webinterface.

Na een harde reset van de experiabox begon hij het beter te doen. Nu 200 MB up en down!

Ik hoop dat de valse start als nieuwe KPN klant hiermee achter de rug is. Dit draadje mag in ieder geval dicht.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Jochem, welkom op het forum. 

Fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Werkt het nog steeds naar behoren?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 2, 2020

Hi Jochem, welkom op het forum. 

Fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Werkt het nog steeds naar behoren?


Ja het werkt nog steeds naar behoren.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Top, je weet ons anders hier te vinden mocht het nodig zijn.