Skip to main content

KPN heeft een nieuwe XGS-PON ONT's geleverd aan Monteurs, deze worden op dit moment nog niet gebruikt voor DHZ installaties, daar krijgen klanten nog een genexis voor.

Het gaat om een Nokia XS-010X-Q ontwikkeld voor KPN zodat ze op een TK01 passen.

In plaats van drie zal hij vier lampjes hebben, de gebruikelijke Power, Connection en Alarm en dan komt een vierde genaamd Data bij.

In principe is de werking identiek, en blijven de adviezen zoals stroomloos maken hetzelfde als bij de genexis.

Voor de geïnteresseerden heb ik nog intern de vraag uit staan of ik de datasheets mag delen, zolang ik hier geen OK op heb gekregen zal ik deze niet delen.

 

Ik heb deze, hiervoor een grijze.

Is deze wel goed of krijg ik ook een nieuwe?

 

 


Ik heb deze, hiervoor een grijze.

Is deze wel goed of krijg ik ook een nieuwe?

 

 

Die hoort niet bij de vervanging @joop2011 , uitsluitend de XGS-PON-units.

 


@N.N. 

Hartelijk dank.

Dat dacht ik al, want hij is 2 jaar geleden vervangen toen ik naar 200/200 ging i.v.m. 5 x KPN veilig.

Dat is nu bij KPN tv+ ook bij 100/100 en die snelheid is voldoende bij ons. 


@Ik_Combineer Kan je de man helpen? Het lijkt op de GNX kastje hier boven maar ik zie geen gaatjes voor power/LAN bij zijn kastje

 


@Ik_Combineer Kan je de man helpen? Het lijkt op de GNX kastje hier boven maar ik zie geen gaatjes voor power/LAN bij zijn kastje

 

 

Ik zie op die foto via jouw link de blind kastje.

Waarschijnlijk heeft hij / zij geen glasvezel aangevraagd (bij het aansluiten)

Het kaste, zie mijn foto met de zwarte glasvezel decoder), moet bij hem / haar gemonteerd worden als hij / zij gebruik gaat maken van glasvezel.


@TDN graag volgende keer mij taggen in het bericht zelf 😅


Ja kpn die willen wij wel met campagne glasvezelkastje ruilen al 2 x genexis omgeruild

dus bij deze  denokia graag … minder storing 👍👍👍👍


Ja kpn die willen wij wel met campagne glasvezelkastje ruilen al 2 x genexis omgeruild

dus bij deze  denokia graag … minder storing 👍👍👍👍

 

Wat bedoel je?

En geef je je zelf een like? 


Ja kpn die willen wij wel met campagne glasvezelkastje ruilen al 2 x genexis omgeruild

dus bij deze  denokia graag … minder storing 👍👍👍👍

Zoals je in eerdere topics is uitgelegd wordt jouw glasvezelkastje niet (nog een keer) omgeruild.
De haperende tv moet door iets anders komen. Bij de ONT is het alles of niets: hij doet het wel of niet.


Ja kpn die willen wij wel met campagne glasvezelkastje ruilen al 2 x genexis omgeruild

dus bij deze  denokia graag … minder storing 👍👍👍👍

Zoals je in eerdere topics is uitgelegd wordt jouw glasvezelkastje niet (nog een keer) omgeruild.
De haperende tv moet door iets anders komen. Bij de ONT is het alles of niets: hij doet het wel of niet.

+ de genexis is echt niet slechter of beter dan de Nokia. Het zijn twee gelijkwaardige producten waarbij het verschil het ontwerp is. 


Moedeloos .. autostiwche kpn monteurs die niet buiten hun werk durven om te denken

te  beginnen firmware is andera ont

ik kijk zelf delta 2 gig eigen modem en huwai ont .. perfect

genexis is rotzooi…

je wint het nooit kpn… zelfs de modems van jullie is troep… 

ja toegeven valt niet mee ik weet het..!

daarom

is er ook de omruil aktie omdat wij het allemaal verkeerd  zien😂😂😂😂😂😂

maar als je Echt wat wil weten vraqg

maar

ipv mooie logge kpn verkoop praatjes

 

 


Ja kpn die willen wij wel met campagne glasvezelkastje ruilen al 2 x genexis omgeruild

dus bij deze  denokia graag … minder storing 👍👍👍👍

Zoals je in eerdere topics is uitgelegd wordt jouw glasvezelkastje niet (nog een keer) omgeruild.
De haperende tv moet door iets anders komen. Bij de ONT is het alles of niets: hij doet het wel of niet.

+ de genexis is echt niet slechter of beter dan de Nokia. Het zijn twee gelijkwaardige producten waarbij het verschil het ontwerp is. 

Niet slecht !!😂😂😂😂

nee jullie kpn box 12 ook niet😂😂

maar ma is 80 met huur modem kpn fritz box

1 gig en niet eens storings vrij tv kunnen kijken

 


Moedeloos .. autostiwche kpn monteurs die niet buiten hun werk durven om te denken

te  beginnen firmware is andera ont

ik kijk zelf delta 2 gig eigen modem en huwai ont .. perfect

genexis is rotzooi…

je wint het nooit kpn… zelfs de modems van jullie is troep… 

ja toegeven valt niet mee ik weet het..!

daarom

is er ook de omruil aktie omdat wij het allemaal verkeerd  zien😂😂😂😂😂😂

maar als je Echt wat wil weten vraqg

maar

ipv mooie logge kpn verkoop praatjes

 

 

Ik zeg twee gelijkwaardige producten en niet twee identiek dezelfde producten. Bedankt overigens voor het belachelijk maken.

De omruil actie is voor een bepaalde reeks ONT kastjes geweest, niet voor ze allemaal. Deze hadden een defect en KPN weet gelukkig precies welke dit zijn. We zijn druk bezig deze prefentief om te wisselen.


genexis is rotzooi…

Waarom is Genexis rotzooi?

Hier hangt in de meterkast al 12 jaar een Genexis en al die tijd doet die zijn werk uitstekend. 

Maar goed, ik denk dat jij specifiek doelt op de Genexis ONT. En ja, die heeft twee problemen gehad.

Eerst werkte bepaalde VPN toepassingen niet waarvoor destijdseen fix is uitgerold en er is een serie waarbij de LAN poort het kan begeven als de ONT van stroom gehaald wordt. Die serie wordt nu proactief vervangen door KPN.

​​​​​​​Heb jij nog andere problemen met jouw Genexis?


Ik heb vandaag mijn glasvezelmodem binnen gekregen (Nokia ONT XS-010X-Q). Nou zie ik hier dat ie over het kastje heen gezet moet worden waar de glasvezel binnen komt. Hoe krijg ik het kapje eraf wat er nu op zit? Want het ophangen is voor het modem beter dan op de grond leggen 🙈 neem ik aan? Alles draait al als een zonnetje, trouwens. Oh en die t-mobile doos is oud 😂

 


Hoi @Dayenne1971 
Als je het witte knopje indrukt dan kan je het “frame” wat er nu omheen zit omlaag schuiven.
Daarna kan de Nokia XGS-PON ONT van onderaf omhoog geschoven worden totdat het vierkante knopje vastklikt. Vergeet niet het zwarte beschermdopje van de Nokia eerst te verwijderen.


Hoi @Dayenne1971 
Als je het witte knopje indrukt dan kan je het “frame” wat er nu omheen zit omlaag schuiven.
Daarna kan de Nokia XGS-PON ONT van onderaf omhoog geschoven worden totdat het vierkante knopje vastklikt. Vergeet niet het zwarte beschermdopje van de Nokia eerst te verwijderen.

Oke, thanks. Er zit nu een glasvezel kabeltje, dat moet er uit dan denk ik?


Ja, het glasvezelaansluitpunt moet er zo uitzien. Dan schuif je de Nokia er zo overheen.

 


Druk in dat kleine vierkantje en schuif tegelijkertijd die patch over naar beneden.


Bedankt @wjb en @RBxx het is gelukt. Kinderlijk eenvoudig, blij dat ik de monteur afgezegd heb.


Vandaag is de router geplaats 

En de Nokia XGS-PON ONT al een maand geleden.

Wat mij opgevallen is , is dat bij de ONT de lampjes als volgt branden: power groen, connection groen, Data ORANJE.

 

Iemand idee wat het inhoudt dat Data een ORANJE led licht brand?


@Simsalabimba 

dan is jou verbinding tussen de Nokia ONT en jou router een 2.5gbit verbinding. waarschijnlijk heeft jou router een 2.5gbit wan poort.

 

 


Ik twijfel er aan of dat het goede antwoord is @joey92 , ik hoop dat @Ik_Combineer uitsluitsel kan geven @Simsalabimba 


Ik twijfel er aan of dat het goede antwoord is @joey92 , ik hoop dat @Ik_Combineer uitsluitsel kan geven @Simsalabimba 

@joey92 is KPN monteur, hij werkt hier dagelijks mee.

Tevens kan ik dit ook bevestigen uit ervaring, niet dat ik ook maar een seconde aan de deskundigheid van de KPN medewerkers twijfel.


Vandaag is de router geplaats 

En de Nokia XGS-PON ONT al een maand geleden.

Wat mij opgevallen is , is dat bij de ONT de lampjes als volgt branden: power groen, connection groen, Data ORANJE.

 

Iemand idee wat het inhoudt dat Data een ORANJE led licht brand?


Foto toegevoegd;

 


Reageer