Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant bij KPN.

Ik heb inmiddels het pakket ontvangen met modem ed. Alles netjes aangesloten, geen probleem.

De vorige bewoner heeft zijn NT kastje achtergelaten, waar alle lampjes op branden, behalve het lampje glas.

De monteur kan alleen overdag langskomen, wanneer ik aan het werk ben.

Het enige wat hoeft te gebeuren is het lampje glas aan krijgen.

Kan dit ook van afstand gebeuren? Scheelt de monteur tijd, en mij een dagje vrij.

 

Thanks!

 

Jan

Hallo @janhoksbergen , welkom bij KPN.

Als het goed is heb je ook een mail/brief ontvangen per welke datum je lijn actief is.

Is die datum al geweest of ligt die in de toekomst?

In het laatste geval kan je lijn dus nog niet actief zijn en moet je wachten tot de betreffende datum.

In het eerste geval zou je de NT eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna weer opstarten.

Denk er aan dat je de LAN-kabel tussen de NT en de modem op de rode LAN-aansluiting van het modem aansluit.

Dat de vorige bewoner de NT heeft laten zitten is niets bijzonders, dat hoort zo, onderdeel van de infrastructuur van het betreffende huis. De gasmeter neem je ook niet mee als je gaat verhuizen.

 


Het kan zijn dat dit op afstand goed gezet kan worden, en dat alleen de aansluiting in de centrale nog getrokken moet worden.

Maar het kan ook zijn dat u nog een oud type NT (en mogelijk zelfs FTU) heeft dat niet compatible is met uw nieuwe verbinding, in dat geval zal waarschijnlijk de monteur bij u op locatie de NT omwisselen (mogelijk FTU ombouwen), en zal deze dus langs moeten komen.

Liggend aan hoe het besteld is kan het ook zijn dat de monteur van KPN (SP) zelf in de centrale op dat moment de verbinding moet gaan trekken, in welk geval het afzeggen van de monteur er dus ook voor zou kunnen zorgen dat deze niet getrokken word.

Er is dus een grote kans dat deze monteur langs moet komen om uw verbinding werkend te krijgen.


Hallo @Zeonz , @janhoksbergen heeft een bestaande glasaansluiting die alleen nog niet actief is i.v.m. zijn nieuwe abo i.c.m. met de aansluitingsdatum.

 


@JanD

Dat er een NT op locatie nog staat aangesloten betekent niet dat de vorige verbinding nog actief is (er is immers geen licht/glas) of dat deze recent was omgezet met behoud van zelfde port in de centrale (dan zou de verbinding meteen kunnen werken).

Dat er geen licht/glas is betekent of dat er heel toevalig iets fout is gegaan op de verbinding waardoor er geen licht/glas is, of dat de vorige verbinding al helemaal op geheven is en dat er een compleet nieuwe aansluiting moet komen (in de centrale). Dan geld dus alles wat ik net omschreven heb.

 

We weten ook niet wat voor type FTU en NT er is, voor zelfde geld is er bijvoorbeeld een PF01 FTU op locatie, die moet omgebouwd worden voordat er een KPN verbinding kan zijn, misschien van vorige verbinding een EoF verbinding met een NT die niet GoF geschikt is en de nieuwe een GoF verbinding, dan moet er dus een nieuw NT komen.

 

Als het er puur om zou gaan dat de verbinding nog niet actief is, dan zou er in theorie al licht moeten zijn maar er geen internet moeten zijn op de router, maar er word specifiek gemeld dat er geen glas (en dus geen licht) is.


Hi Zeonz, welkom hier. 

Het lampje glas betekent simpelweg dat er wel of geen signaal op de kabel is. Dat lampje hoort te branden. 

Zou ik even mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@janhoksbergen , ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


@Alex_P 

Ik denk dat je mij en de poster door elkaar haalt.


@Alex_P

Ik denk dat je mij en de poster door elkaar haalt.

Excuus, inderdaad door elkaar gehaald. 


@JanD

Dat er een NT op locatie nog staat aangesloten betekent niet dat de vorige verbinding nog actief is (er is immers geen licht/glas) of dat deze recent was omgezet met behoud van zelfde port in de centrale (dan zou de verbinding meteen kunnen werken).

Dat er geen licht/glas is betekent of dat er heel toevalig iets fout is gegaan op de verbinding waardoor er geen licht/glas is, of dat de vorige verbinding al helemaal op geheven is en dat er een compleet nieuwe aansluiting moet komen (in de centrale). Dan geld dus alles wat ik net omschreven heb.

 

We weten ook niet wat voor type FTU en NT er is, voor zelfde geld is er bijvoorbeeld een PF01 FTU op locatie, die moet omgebouwd worden voordat er een KPN verbinding kan zijn, misschien van vorige verbinding een EoF verbinding met een NT die niet GoF geschikt is en de nieuwe een GoF verbinding, dan moet er dus een nieuw NT komen.

 

Als het er puur om zou gaan dat de verbinding nog niet actief is, dan zou er in theorie al licht moeten zijn maar er geen internet moeten zijn op de router, maar er word specifiek gemeld dat er geen glas (en dus geen licht) is.


Voor zover ik weet moet KPN altijd monteur sturen (ook al is de NT geschikt voor GoF).

Want deze monteur plaatst ook de patch in de PoP (wijkcentrale) en doet de check bij klant in meterkast. (alleen is mij niet bekend welke regels men nu hanteert i.v.m. Coronavirus)