Skip to main content
Geachte dames en heren,

Helaas hebben wij nog steeds een heel traag en vaak wegvallend internet.

Is het mogelijk onze modem voor een nieuwe te vervangen? Dat zal fantastisch zijn.

Wij hebben trouwens nu een V8.

Graag hoor ik van u. Bij voorbaat heel veel dank!

Met vriendelijke groeten,

Uta Gunnink-Lutz
@Juguutlu Welkom op het forum! Wat jammer dat de wifi zo slecht is. Is dit geleidelijk gegaan? Wat ervaar je precies? Valt de verbinding weg? Of wordt het traag? Ik wil je aanraden om via onderstaande link, de wifi tool eens te doorlopen. :-)

https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/in-5-minuten-je-wifi-optimaliseren-met-deze-servicetool-kan-het.htm
Beste Erwin,

Dank voor de snelle reactie.

Uiteraard hebben wij jullie servicetool al uitgevoerd voordat ik hier een bericht heb achter gelaten. Het is daardoor een marginale verbetering voortgekomen, maar het blijft traag.

Meestal maakt alleen mijn echtgenoot gebruik van het WiFi. Ik zelf schakel op 4G om omdat ik het irritant vindt. Gelukkig heb ik unlimited data en is het daardoor zonder extra kosten mogelijk. Maar een oplossing is dat natuurlijk niet.

Hoor graag of er toch nog mogelijkheden van verbetering zijn.

Alvast bedankt!
Hoi Uta, goed om te lezen dat je die tool al had geprobeerd. 4g onbeperkt is prachtig maar ik ben het met je eens dat de wifi ook een zorgeloze ervaring moet zijn. Dat wegvallen en langzaam worden, op welke afstand van het modem is dat?

Wifi is erg afhankelijk van de omgeving. Ken je de app wifi analyser? Hiermee kun je kijken hoe druk het in jouw omgeving is en of je misschien op een frequentie zit die heel veel gebruikt wordt. Mocht dit het geval zijn, kun je handmatig het kanaal aanpassen. De plek waar de V8 staat is ook heel relevant. In een hoek van een huis heeft 'ie vaak minder reikwijdte dan centraal opgesteld. Of dat de oorzaak is, kan ik uiteraard niet zeggen maar het is het onderzoeken waard.

Als op korte afstand tot het modem deze issues blijven bestaan zou ik je nog een reset willen aanraden. Ik lees graag hoe het gegaan is en als het allemaal niks uithaalt, help ik je uiteraard verder. 🙂
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er voorlopig van uit dat het probleem verholpen is of dat je ergens anders hulp hebt ingeschakeld. Mocht dat niet zo zijn, kun je dan bovenstaande vragen beantwoorden? 🙂
Goedenavond Erwin, excuses voor mijn late reactie. Ik was op pad vanuit kantoor. Wij hebben ondertussen meerdere stappen doorlopen. Het is iets beter geworden, maar helaas nog steeds niet wat je goed zou noemen. Mijn echtgenoot heeft er nu geen zin meer in en kijkt of er andere provider zijn. Wij vinden bijna 70 EUR per maand nogal een stevige prijs voor iets wat er niet naar behoren werkt. Of zie je dat anders? Toch ben ik een beetje teleurgesteld dat KPN met het wisselen van een Experia box zo ongelooflijk moeilijk omgaat. Erg jammer!

Fijne avond!
@Juguutlu Dank voor je update en fijn dat jullie er wat mee geëxperimenteerd hebben. Ik zou het jammer vinden als jullie weggaan bij KPN en hoop dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Schikt het dat ik binnenkort even bel om de zaak door te nemen? De trukendoos is nog niet leeg, vermoed ik.

Ik werk vandaag tot 16:30 en vrijdagavond heb ik ook een dienst. Mocht dat niet schikken kan ik volgende week ook bellen. Laat maar weten!