Skip to main content

Goedendag, vrijdag 12/01 mn oude experia 9 omgewisseld voor een nieuw ontvangen v12. Internet zeker verbeterd, maar modem valt om de haverklap uit en start vervolgens weer opnieuw op. Dit gebeurt herhaaldelijk. Hoogst irritant. Zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Wat kan hier aan gedaan worden?

Hoi @Arthur 498, ik kan me voorstellen dat dat irritant is. Goed dat je het aankaart.

Het wegvallen van internet speelt sinds je de nieuwe KPN Box 12 aangesloten hebt. Ik ben naar een paar dingen benieuwd, om zeker te weten dat we alles goed nakijken. Heb je internet via koper of glasvezel? Hoe is je Box 12 aangesloten, met wat voor kabel en hoe lang is deze? Zit er andere apparatuur tussen? Wat gebeurt er met de lampjes van de Box 12 als je verbinding wegvalt? Alle details zijn welkom, zo kunnen we je hier op het forum beter op weg helpen naar de oplossing.


Bedankt voor de reactie, zie hieronder:

Internet aansluiting nog niet via glasvezel

Rechtstreeks aangesloten met precies zelfde kabel/stekker waar de Experia 9 mee was aangesloten (niets aan veranderd)

Zit geen andere apparatuur tussen.

Wanneer uitval, alle lampjes uit, start automatisch weer op, rood lampje knippert vervolgens alles groen en werkend.


@Arthur 498 Dankjewel voor de extra informatie.

Hoe lang is de kabel die tussen het modem en de aansluiting zit? Heb je ook nieuwe, soortgelijke kabels bij de nieuwe KPN Box 12 gekregen? Zo ja, dan raad ik je aan om die kabel te vervangen. Soms blijkt bij een nieuw modem toch dat de huidige bekabeling niet optimaal meer is. Het modem gaat dan opnieuw opstarten in een poging om wel een goede verbinding te krijgen. Dan helpt het vervangen van de kabel helpen bij wegvallen van de verbinding en spontaan opnieuw opstarten van het modem vaak goed.