Skip to main content
Antwoord

Nieuwe woning beschikt niet over afgemonteerde glasaansluiting

• October 8, 2025
  • 12 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik ben recent verhuisd en zie dat er geen glasvezelaansluiting in de woning is geplaatst. De kabel is wel doorgetrokken. Het installatiepakket heb ik al in bezit, maar dit kan ik nergens op aansluiten en de aansluit datum is vandaag 8-10. 
Is het mogelijk om de glasvezelaansluiting nog op korte termijn te installeren door een monteur? Het liefst vandaag nog. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MG96, allereerst welkom bij onze community en vooral ook als nieuwe klant bij ons! 

Als ik dit goed lees en begrijp is de bestelling op orde en moet er simpelweg een monteur langskomen om te kijken wat er aan de hand is en waar nodig vervolgstappen in gang zetten. Als je de stappen in de installatiehulp volgt hoor je hierop uit te komen. 

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Hou ons op de hoogte naar de voortgang, ik ben hier benieuwd naar! 

12 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Hallo ​@MG96 wat bedoel je met “de kabel is wel doorgetrokken”? Komt er een los kabeltje uit in de meterkast?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Hallo ​@MG96 wat bedoel je met “de kabel is wel doorgetrokken”? Komt er een los kabeltje uit in de meterkast?

In de woonkamer idd.

• October 8, 2025

Kun je een foto plaatsen? Er zitten een paar KPN monteurs hier op het forum, die kunnen dan wel beoordelen wat er mogelijk is.

Heb je een nieuw abonnement afgesloten? Of heb je een verhuizing doorgegeven aan KPN? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Kun je een foto plaatsen? Er zitten een paar KPN monteurs hier op het forum, die kunnen dan wel beoordelen wat er mogelijk is.

Heb je een nieuw abonnement afgesloten? Of heb je een verhuizing doorgegeven aan KPN? 

Foto zal ik straks plaatsen. 

Ik heb een nieuw abonnement genomen. 

• October 8, 2025

Ok. Was er tijdens bestellen glasvezel beschikbaar volgens de site? Kon je voor 1 of 4 gbit kiezen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Ok. Was er tijdens bestellen glasvezel beschikbaar volgens de site? Kon je voor 1 of 4 gbit kiezen?

Yes, nadat ik m’n postcode en huisnummer had ingevoerd, kreeg ik idd de melding dat er glasvezel beschikbaar is in de woning en op basis daar van heb ik 1GB gekozen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hi ​@MG96, allereerst welkom bij onze community en vooral ook als nieuwe klant bij ons! 

Als ik dit goed lees en begrijp is de bestelling op orde en moet er simpelweg een monteur langskomen om te kijken wat er aan de hand is en waar nodig vervolgstappen in gang zetten. Als je de stappen in de installatiehulp volgt hoor je hierop uit te komen. 

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Hi, het probleem is opgelost. De monteur heeft een glasvezelaansluiting gemonteerd. Dit ontbrak in de woning. Hierna hebben we het installatiepakket  kunnen aansluiten. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 10, 2025

Erg fijn om te horen! Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Erg fijn om te horen! Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Wel heb ik nog een korte vraag. Bij telefonisch contact kreeg ik te horen dat het monteren van de glasvezelaansluiting volledig gratis is, omdat dit niet beschikbaar was in de woning. Echter zie ik op de factuur staan, dat de monteur heeft geplaatst, klant accepteert voorrijkosten etc. 

hier ben ik niet over geïnformeerd. Wat kan ik

doen? De glasvezelaansluiting is in iedere woning inclusief m’n oude woning, gratis geplaatst.

Graag wat meer info hierover.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 10, 2025

Maar staan er ook kosten bij?

Voor elke monteur exclusief de gratis installatiegarantie monteur moet je akkoord zijn met eventuele voorrijkosten. Deze worden enkel gerekend als er een probleem zit wat door u of uw apparatuur zelf is veroorzaakt. Daar is hier geen sprake van lijkt me.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 10, 2025

@MG96, en dit is vooral van belang:

Deze worden enkel gerekend als er een probleem zit wat door u of uw apparatuur zelf is veroorzaakt. Daar is hier geen sprake van lijkt me.

Ik ben dus ook benieuwd naar de kosten. Plaats anders hier een screenshot/foto van de bon, uiteraard zonder je persoonlijke gegevens.