Bij mij is verleden week het witte kastje gemonteerd, en nu wacht ik op de spullen en activatie.
Ik vroeg me af hoe KPN weet welke glasvezelkabel naar mijn woning gaat?
Met vriendelijke groet,
Theo
De netwerkbeheerder zal de aansluiting gereed melden waarna kpn u over zal gaan zetten. Dit gaat echt nog wel enkele weken duren. Of bent u nog geen klant?
Wat een raar antwoord, zo moeilijk was mijn vraag toch niet?
Is de kerstdis wellicht verkeerd gevallen?
Â
Je krijgt nog een ander glasvezelkastje wat over het witte kastje geschoven word. Dit kastje communiceert met de wijkcentrale over glasvezel. Het kastje gebruikt daarbij een unieke code. Hierdoor weet de wijkcentrale dat jij het bent en niet de buur.
Bij mij is verleden week het witte kastje gemonteerd, en nu wacht ik op de spullen en activatie.
Met vriendelijke groet,
Theo
Hoi Theo,
Alle netwerken die nu worden aangelegd is het type XGS-PON.
De glasvezel kabels komen op een verdeler (splitter) die weer op de centrale zit aangesloten.
De centrale zelf heeft dus geen weet welke kabel wat is, de kabels zijn wel verzien van een label met je postcode en huisnummer. Zo kunnen ze dus bij problemen zien welke kabel van u is.
Thuis krijgt u een ONT kastje over uw witte kastje, dis is een omvormer die over een serie nummer beschikt, dat serie nummer is aan uw abonnement gekoppeld, zo kunnen ze de juiste informatie aan uw modem koppelen/sturen.
Ik hoop dat dit antwoord op uw vraag is!
Dank jullie allebei, het is duidelijk..
Â
Wat een raar antwoord, zo moeilijk was mijn vraag toch niet?
Is de kerstdis wellicht verkeerd gevallen?
Â
Hoezo een ‘raar antwoord’? en wat heeft dat met een verkeerd gevallen kerstdis van doen, niets toch?
​
Joep heeft helemaal geen antwoord op mijn vraag gegeven.
Ik heb @Marlon92 en @Bnh allang bedankt, dat had je kunnen weten als je het draadje had gelezen.
Dus je reactie is heel erg overbodig, mosterd na de maaltijd, totaal irrelevant.
Met vriendelijke groet,
Theo
Beste ​
Dat is het simpele antwoord op je vraag.
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.