Skip to main content

Wat is de usenet hostname van KPN?

Ik wil graag enkele bestandjes via Grabit downloaden, dan heb ik de usenet hostname van KPN nodig..

Wie kan me helpen?

Alvast Dank je wel!

Groetjes Irene

Hallo @Irene283 ,

Welkom! De hostname is news.kpn.nl op poort 119 (maar dat laatste is vrij standaard).


Hallo @Irene283 ,

Welkom! De hostname is news.kpn.nl op poort 119 (maar dat laatste is vrij standaard).

Ik krijg hem bij Grabit nog niet aan de gang.. 


Hallo Irene,

Als je in grabit de volgende waardes invult zou het moeten werken:

Profile name: Niet relevant wat je hier invult

Hostname: news.kpn.nl

Port: 119

Account name: je mailbox gebruikersnaam

Password: je mailbox password

Encrypted server connection (SSL): Niet aanvinken

Server timeout: 1 minute 30 seconds

Retries on error: 3 times

Maximum allowed connections: 4 connections

 

Als je bovenstaande settings gebruikt, wat gebeurt er dan precies? Volgen er bijv. foutmeldingen?


Beste Raymondt, 

Als ik bovenstaande invul dan blijft hij een hele poos staan op waiting to download, dan op download en daarna op unable to connect. Nu is het wel zo dat we pas kort bij KPN zijn, overgekomen van Telfort (ik heb het hele jaar al zitten wachten tot ik weer iets kon downloaden) maar kom dus nog geen stap verder ;-)

Groetjes Irene


Hallo Irene,

Wat gebeurt er als je in de serverinstellingen geen gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft?

Ik moet er sowieso bij zeggen dat de nieuwsgroepen voor KPN een experimentele dienst zijn. Het kan zijn dat het soms niet optimaal werkt, en de retentie ervan zal ook niet enorm zijn. Er is dus ook best kans dat hetgeen wat je probeert te downloaden in een groep staat die onze server niet heeft, of vanwege de lage retentie al verwijderd is.

 


Heeft u nog een Telfort abonnement? Misschien heb je dan geen toegang? 


Reageer