Skip to main content
Vraag

Nog altijd geen internet ondanks dat kabelbreuk verholpen is

• November 16, 2025
  • 10 reacties
  • 110 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi

Ik denk ga het hier proberen. Wij hebben al 2 weken geen internet. Breuk door werkzaamheden (op straat). Is nu opgelost. Glasvezel kastje branden 3 lampjes. Op eigen initiatief, doordat er weinig tot geen actie is vanuit onze provider die het abonnement heeft geleverd, ander modem (nieuw) aangesloten achter de NT. Omdat we dacht dat de router die er achter zat (draytek) wellicht stuk is gegaan. 

Maar ook deze nieuwe UniFi Gateway Max wil niet wakker worden na VLAN6 (geen wan), user en psw internet/internet… Verder geen instellingen. Ik ben heel erg bekend met UniFi (meerdere restaurant alles draaien, van Access tot protect tot netwerk met sitemagics vpn etc etc etc). Heb thuis al jaren VLAN6 etc, maar ik krijg het op deze locatie niet aan de praat!

Wat kan er zijn? Werkt de glasvezel als 3 lampen branden op het NT kastje branden? Of moeten ze knipperen?

Kan dat ding gereset worden? Kan KPN op afstand zien of de NT in orde is? Ze kunnen het toch “pingen” of iets dergelijks? Ook de ethernet poort die daar als uitgang op zit…… Hoe weet ik dat die goed is?

Ik ga morgen weer bellen. maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. En na 2 weken moet het toch echt eens opgelost worden.

Bedank voor alle ideeen hier eventueel als reactie!

Wordt gewaardeerd

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 16, 2025

Je kunt hem alleen maar twee minuten van het stroom halen, daarna meldt hij zichzelf opnieuw aan bij de centrale. Als dat niet werkt, is je ONT misschien kapot. Het lijkt me sterk dat je twee kapotte routers hebt. Je kunt eventueel al online een monteur inplannen of morgen via de klantenservice. Ze kunnen verder niks op afstand met je ONT, behalve aanmelden van het serienummer.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 16, 2025

bij welke provider neem je het abonnement af? heb je al met hun contact gehad over wat ze aan hun kant van de lijn zien?

deze provider is ook verantwoordelijk dat de verbinding gewoon werkt. en als het niet werkt moeten hun actie uitzetten naar KPN toe.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

STH. Een bedrijven partner. Maar ze vragen nu weer om voorrijkosten en uurtarieven. We vinden het gewoon echt niet correct dat door een fout extern (reggefiber?) wij nu al twee weken problemen hebben. Ik ga morgen ook zeker STH weer bellen. Maar ik wordt door hen en KPN steeds heen en weer gestuurd. 

Vandaar dat we zelf nu een router/modem gekocht hebben om te testen. Maar ook die werkt niet, vandaar dat we vraagtekens zetten bij de glas-verbinding.. Dus dan kan STH wel langs komen, maar wat gaan ze doen… als de fiber stuk is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

@sweeeetje De NT heeft 3 continue brandende lampjes? Dus hij heeft wel verbinding maar waarschijnlijk door verkeerde herstelwerkzaamheid is een kruising ontstaan. Je adres is b.v. verbonden met de buurman in de wijkkast en vice versa. Dat is mijn vermoeden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Kijk, dit zijn antwoorden waar we wat aan hebben. 
Er branden 3 continue lampjes ja. Vandaar ook dat ik dacht: ik sluit een ander modem aan en test het geheel. Maar zonder resultaat.

Dus STH laten komen heeft w.s. geen zin. Eerst moet dit bekeken worden is jouw mening. Wie moet ik dan bellen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Dus STH laten komen heeft w.s. geen zin. Eerst moet dit bekeken worden is jouw mening. Wie moet ik dan bellen?

De glasvezelbeheerder (Reggefiber - onderdeel van KPN) moet dit fixen. Ze kunnen met een laser kijken bij welke aansluiting het licht eruit komt. Maar je als klant kan hun niet zelfs een opdracht geven, de provider (STH) moet dit doen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 17, 2025

Beste ​@sweeeetje , je bent blijkbaar een zakelijke klant bij STH, daar kun je dus terecht voor je vragen.

Dit KPN forum,  voor en door klanten van KPN, de provider, kunnen hier helaas niets voor je betekenen.

De infrastructuur loopt misschien via KPN Netwerk, maar je moet toch bij je eigen provider zijn.

Succes

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 17, 2025

@bnh , ​@sweeeetje is geen klant van KPN en kan daar dus niet terecht.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 17, 2025

Ik had het inmiddels gelezen ​@JanD, was mij niet helemaal duidelijk in het start bericht.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@sweeeetje welkom op de KPN Community! Je merkt dat we graag even meedenken :-) . We zijn echt een community voor de provider KPN. Het netwerkgedeelte is een aparte tak die daar los van staat. In dit soort situaties luidt het advies om toch even te bellen met je eigen (zakelijke) provider. Zij kunnen dan indien nodig een opdracht verschaffen aan KPN als dat noodzakelijk is.