Skip to main content
Antwoord

Nog maar 2 weken klant en nu al 2 keer internetstoring

• January 22, 2025
  • 8 reacties
  • 186 keer bekeken

Even wat frustratie kwijt. 

Na bijna 10 jaar bij Ziggo voor internet & TV overgestapt naar KPN vanwege betere prijs en gunstigere combivoordelen (ik had zelf namelijk al een mobiel abonnement). Op 9 januari alles geïnstalleerd, fluitje van een cent en vrij snel werkte alles naar behoren. 

Afgelopen maandag 20-1-2025 ineens vanaf 11u 's ochtends geen internet en TV. Even in de meterkast gekeken, lampje glas brandde niet meer op mijn glasvezelkastje en daardoor gaat mijn modem ook weinig doen. Klantenservice gebeld, afspraak gemaakt voor een monteur voor dinsdag 21-1-2025 tussen 13-17.    

Dinsdagochtend 21-1-2025 kom ik terug van mijn dochter wegbrengen naar de opvang en wat schetst mijn verbazing. Alle diensten weer online. Ik thuis aan het werk, weer op mijn eigen wi-fi en niet meer op die van de buren. Dus ik de afspraak met de monteur afgezegd. Vanaf mijn thuiswerkplek aan het bellen via Teams. Rond 11u verbinding verbroken. Ik opnieuw kijken in de meterkast, en weer was het raak. Het lampje glas brand ineens niet meer. Klassieke tips als stekker eruit en erin doen werkt natuurlijk niet. 

Gelijk KPN gebeld op dinsdag rond half 12. Ticket aangemaakt en ik zou teruggebeld worden door ‘een andere afdeling’. Prima, ik dacht als het zo snel gaat als maandag komt er woensdag wel een monteur. Dinsdag einde middag weer gebeld omdat het lang duurde, maar ik moest toch nog maar even geduld hebben op het telefoontje. 

Nu woensdag einde van de dag, nog steeds niks gehoord van KPN. Hoe langer het duurt voor ze mij contacten, hoe langer het duurt voor een monteur komt. Erg frustrerend.  Dit is blijkbaar hoe er met nieuwe klanten om wordt gegaan als iets het niet doet. We zijn pas 2 weken klant en nu al de nodige spijt van mijn overstap! 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Nigel91. Dit is geen fijn begin zo van je KPN abonnement en aansluiting. En als er dan toch wat fout gaat is het wel zo prettig dat het herstelproces zo soepel mogelijk met duidelijke communicatie van onze kant verloopt. 

Ik ben wel gelijk even in je gegevens gedoken, omdat je deze ingevuld hebt in je profiel. Dank daarvoor. Dan zie ik dat er sinds 20 november een ticket loopt en dat deze ticket on hold staat omdat we wachten op een reactie van jou. Op 20 november ben je 2x gebeld en is een voicemail achter gelaten. Ook heb je op diezelfde dag een SMS en e-mail gehad waarin je wordt verzocht om contact op te nemen met ons storingsnummer. Dat is dus een ander nummer dan het klantenservicenummer. Excuus dat gisteren je iets anders is verteld aan de telefoon en niet gelijk deze informatie is doorgegeven. 

Zou je willen bellen naar het storingsnummer gemeld in de SMS en e-mail? Dan kan je verder geholpen worden en dan zou het ook geen probleem moeten zijn om een monteur in te plannen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

[..]  Dit is blijkbaar hoe er met nieuwe klanten om wordt gegaan als iets het niet doet. [..]

Ja, bij KPN weten ze wie de nieuwe klanten zijn. Die worden achteraan gezet.

Een storing kan voorkomen, zeker als de verbinding net is opgeleverd. Het kan iets kleins zijn, daar kan de monteur uitsluitsel over geven. Maar monteurs zijn schaars: dus je zal zeker eventjes geduld moeten hebben.

PS heb je zelf de NTU (het glaskastje) over de FTU geklikt, of is dat door een monteur gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

Frustratie heeft vandaag een nieuwe dimensie gekregen. Klantenservice maar weer eens gebeld. Krijg je te horen: ‘nee meneer, u moet wachten tot we contact met u opnemen want er staat een ticket open en daardoor kan ik niks’ 

hoe moeilijk is het om een afspraak met een monteur te krijgen? Hoezo kan de klantenservice ‘niks’? Wie heeft ervoor gekozen er een ticket van te maken waardoor ik niet via de reguliere klantenservice geholpen kan worden? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Hoi ​@Nigel91. Dit is geen fijn begin zo van je KPN abonnement en aansluiting. En als er dan toch wat fout gaat is het wel zo prettig dat het herstelproces zo soepel mogelijk met duidelijke communicatie van onze kant verloopt. 

Ik ben wel gelijk even in je gegevens gedoken, omdat je deze ingevuld hebt in je profiel. Dank daarvoor. Dan zie ik dat er sinds 20 november een ticket loopt en dat deze ticket on hold staat omdat we wachten op een reactie van jou. Op 20 november ben je 2x gebeld en is een voicemail achter gelaten. Ook heb je op diezelfde dag een SMS en e-mail gehad waarin je wordt verzocht om contact op te nemen met ons storingsnummer. Dat is dus een ander nummer dan het klantenservicenummer. Excuus dat gisteren je iets anders is verteld aan de telefoon en niet gelijk deze informatie is doorgegeven. 

Zou je willen bellen naar het storingsnummer gemeld in de SMS en e-mail? Dan kan je verder geholpen worden en dan zou het ook geen probleem moeten zijn om een monteur in te plannen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Hoi Arjan, 

dank voor je bericht. Dit komt al een stuk meer  behulpzaam over dan sommige medewerkers van de klantenservice. 

bedoel je toevallig 20 januari ipv 20 november? Dat zou kunnen. Op 20 november was ik nog geen klant en ook nog niks besteld. 

ik heb toen inderdaad een oproep gemist, met voicemail en sms. Die heb ik ook terug gebeld en doorgegeven dat de storing niet meer nodig was (niet wetende dat een dag later de storing weer opnieuw begon……) 

maar jij zegt dus dat die storing nog open staat en die de klantenservice ‘blokkeert’? 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

Hoi Arjan, 

dank voor je bericht. Dit komt al een stuk meer  behulpzaam over dan sommige medewerkers van de klantenservice. 

bedoel je toevallig 20 januari ipv 20 november? Dat zou kunnen. Op 20 november was ik nog geen klant en ook nog niks besteld. 

ik heb toen inderdaad een oproep gemist, met voicemail en sms. Die heb ik ook terug gebeld en doorgegeven dat de storing niet meer nodig was (niet wetende dat een dag later de storing weer opnieuw begon……) 

maar jij zegt dus dat die storing nog open staat en die de klantenservice ‘blokkeert’? 

Je moet dat nummer opnieuw bellen en zeggen dat de storing terug is 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Stond op het punt te bellen. Even in de meterkast gekeken. Alles weer online. Ik snap er niks meer van. Als ik nu bel voor een storing en er komt een monteur en alles werkt als hij er is, moet ik dan betalen? 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

Stond op het punt te bellen. Even in de meterkast gekeken. Alles weer online. Ik snap er niks meer van. Als ik nu bel voor een storing en er komt een monteur en alles werkt als hij er is, moet ik dan betalen? 

misschien kan ​@Arjan van KPN hier meer mee

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 27, 2025

Ik bedoelde inderdaad 20 januari. Sorry daarvoor. Als je nu belt, dan wordt er samen met je gekeken of er een monteur moet worden aangestuurd. Deze zijn over het algemeen gratis, want je belt met het storingsnummer en er is eerder al geconstateerd dat er een storing was. Ik zou als ik jou was gewoon even bellen en overleggen met de persoon aan de lijn wat het beste is in dit geval.