Skip to main content
Beantwoord

Nog nooit in Nederland vertoond: Meer dan 8 Gbps down en up in Amersfoortse wijk Vathorst geeft blik in de toekomst

  • July 18, 2020
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

KPN is nog volop aan het testen om de capaciteiten te vergroten en de vertraging te verkleinen.

Leuk om te zien wat er in de toekomst allemaal mogelijk is.

 

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/nog-nooit-in-nederland-vertoond-meer-dan-8-gbps-down-en-up-in-amersfoortse-wijk-vathorst-geeft-blik-in-de-toekomst

 

Het is wel heel leuk dat het er komt maar je moet het volgende vervangen:

Netwerk kabels

Routers

Switches

Modem

 

En alles boven de 1000 Mbits is een dure aangelegenheid om nu al te investeren als consument of bedrijfsleven.

 

Dat wordt wachten tot de prijs gaat dalen voor de benodigde apparatuur in de aanschaf prijs.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi all, 

Hier is 12 dagen geleden al een topic over aangemaakt, precies hetzelfde onderwerp. Om de discussie centraal te houden stel ik voor om daar verder te gaan. :relaxed:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 18, 2020

Leuk dat KPN al bezig is met het vergroten van het glasvezelnetwerk aar ik zou liever zien dat ze bezig gingen met glasvezel aanleggen waar het nog niets is. Centrum van Breda moet het doen met 25mBps. omdat er geen glasvezel is terwijl de buizen om glasvezel te balen al 4 jaar geleden in de grond zijn gelegd.


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • July 18, 2020

Of laat ze eerst wat aan de huidige abonnementen doen bij de 1000/500 mbit haal je de 850 Max upload wordt wel ruim gehaald.


  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2020

De V10 en V10A moeten het wel halen en die zijn geschikt voor de 1 Gbits verbindingen.

de V8 en V9 zouden technisch gezien dat ook moeten kunnen halen omdat het een 1 Gbits modems zijn.

 

V7 en ouder is tot aan 100 Mbits.

 

Ik zelf gebruik de V10A en ervaar geen problemen tot op heden.


Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • July 18, 2020

Leuk dat KPN al bezig is met het vergroten van het glasvezelnetwerk aar ik zou liever zien dat ze bezig gingen met glasvezel aanleggen waar het nog niets is. Centrum van Breda moet het doen met 25mBps. omdat er geen glasvezel is terwijl de buizen om glasvezel te balen al 4 jaar geleden in de grond zijn gelegd.

 Het een sluit het ander niet uit. Er worden duizenden woningen per week aangesloten momenteel.

En Breda?:

https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/overeenkomst-kpn-netwerknl-en-gemeente-breda-maakt-glasvezel-voor-heel-breda-mogelijk/


MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • July 18, 2020

Ik heb een KPN box v12 deze komt niet verder als 850’mbit en me fritzbox 7590 die ik heb heeft zelfde KPN monteur heeft al aangegeven dat dit bij KPN zelf ligt en hun dit moeten oplossen 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2020

Hi all, 

Hier is 12 dagen geleden al een topic over aangemaakt, precies hetzelfde onderwerp. Om de discussie centraal te houden stel ik voor om daar verder te gaan. :relaxed: