Skip to main content
Vraag

Nog steeds geen glasvezel in mijn woning en Direct Online pakket werkt niet meer

• January 22, 2025
  • 6 reacties
  • 58 keer bekeken

Hallo, 1 september heb ik een abonnement afgesloten. “Hoera je hebt glasvezel”. De koper is al dichtgezet. Gister is er dan eindelijk iemand van KPN netwerk geweest, dat is dus 5 maanden verder. Wat denk je? Er ligt geen glasvezel die naar de woning getrokken kan worden. Dat moet een andere partij doen.

KPN verbind me door met KPN netwerk, zij verbinden mij door met Glaspoort en uiteindelijk heb je niks.

Ik heb bij KPN een abonnement afgesloten niet bij Glaspoort, KPN sluit mijn koper af zonder dat er een alternatief is. Ik werk al bijna 5 maanden op een Direct Online pakket en tot mijn grote verbazing werkt die nu ook niet meer.

De oplossing? We kunnen wel een nieuwe sturen…. Ik wil geen nieuwe ik wil mijn glasvezelkabel mijn woning in hebben. Er is niks of niemand die je hierbij kan helpen en ze weten allemaal niet hoelang het wel niet gaat duren. Maar in de tussentijd heb ik dus… niks

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

Hallo ​@Quinten95 , dat is wel heel zuur zo te lezen. Als je in je profiel je privégegevens zet, kan iemand van KPN er wellicht naar kijken.

De uitrol val glasvezel in Nederland gebeurt momenteel met zo’n grote snelheid en in zulke grote aantallen dat alle onderaannemers vooral daarmee bezig zijn. Als er dan een afwijking is, iets niet werkt of een ander probleem, dan is daar vaak niet gauw wat aan te doen: monteurs moeten worden ingepland, er moet gekeken worden naar de oorzaak etc. Bovendien zijn deze ‘afwijkingen’ niet interessant: KPN publiceert veel liever grote statistieken over het aantal adressen dat in een kwartaal is aangesloten.

Daarom goed dat je de community hebt aangeschreven: hier heb je nog kans dat iemand de moeite neemt om jouw persoonlijke situatie te bekijken. Maar het is waarschijnlijk wel eventjes afwachten..

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Bedankt ​@XS4-Arjan die zal ik invullen.  Wachten doe ik al erg lang vind ik zelf en een oplossing laat nog lang op zich wachten gok ik.

Extra vervelend ervaar ik het Direct Online Pakket als tussentijdse oplossing die niet voldoet aan de verwachtingen. Er zit een limiet aan, opwaarderen duurt lang en nu is hij zelfs afgesloten

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 22, 2025

Voor die DOP kan je bellen met KPN. Dan wordt deze opnieuw geactiveerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2025

Ja dat ging dus niet zo 1 2 3. Medewerker heeft een ticket aan moeten maken bij de afdeling en dan zou ik hem waarschijnlijk moetwn opsturen en krijg ik een nieuwe....

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 23, 2025

Hi ​@Quinten95, welkom bij ons. 

Ik heb ook meegekeken. Begrijp ik het goed dat koper bij jou is uitgezet terwijl dit wel heeft gewerkt? Of gaat het om een verhuizing? Ik zie verder ook dat dit ook om een vergunning gaat, zou je dit ook willen toelichten zodat we het beter begrijpen? 

Als laatste zie ik dat de noodpakket ook is aangevuld met data, klopt dit ook? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2025

Hi ​@Quinten95, welkom bij ons. 

Ik heb ook meegekeken. Begrijp ik het goed dat koper bij jou is uitgezet terwijl dit wel heeft gewerkt? Of gaat het om een verhuizing? Ik zie verder ook dat dit ook om een vergunning gaat, zou je dit ook willen toelichten zodat we het beter begrijpen? 

Als laatste zie ik dat de noodpakket ook is aangevuld met data, klopt dit ook? 

Ik hoor graag van je. 

Hallo ​bedankt @Alex van KPN , ja inderdaad, de DOP is aangevuld met een extra hoeveelheid GB. Het gaat inderdaad om een verhuizing, maar dan nog is er niet goed gecontroleerd.

Er was een vergunning voor het graven van een gat, maar niet voor een geul. Daar moet ik nu op wachten. De tussentijdse oplossing voor het extra verhogen van de DOP en de garantie om dit sneller te laten upgraden geeft mij in ieder geval weer internet daar ben ik blij mee.

Het feit dat je een abonnement afsluit bij KPN maar zelf moet bellen met glaspoort en zelfs de onderaanemer daarvan is echt verschikkelijk.

Groet, Quinten