Skip to main content

Goedendag,

 

Ik baal nu echt van KPN al jaren trouwe klant en wacht al een tijd op glasvezel zelfs voor de wekker aangemeld. Nu krijg ik vandaag een stomme kaart in huis van dat het gaat gebeuren en dat de schop tussen nu en 2 jaar de grond in gaat????  dus dat kan nog jaren duren. 

 

ik heb zo spijt dat ik net verlengd hebt voor een jaar. Ga daarna maar eens naar een ander kijken die al wel glasvezel leveren, Ik heb best geduld gehad om op KPN te wachten maar dit schiet echt niet op. Erg jammer KPN

 

 

Heb je geen goede internetverbinding via koper (xDSL) dan @Noorlander ???

Wat is het probleem om op koper te blijven voor zolang het duurt?

Ga daarna maar eens naar een ander kijken die al wel glasvezel leveren,

Heb je dan al een glasvezelpunt in huis van een andere netwerk beheerder dan KPN?

 

 


@JanD 

nou tegenwoordig met streamen en twee playstations is 200 MB niet meer zo snel, ik wacht al jaren op glasvezel, heb echt  al een paar jaar geduld gehad hoor omdat ik al jaren bij KPN zit.

Maar als ik vandaag dan een folder krijg dat tussen binnenkort en twee jaar pas de schop erin gaat vindt ik wel erg triest terwijl er al andere glasvezel aanbieden bij ons.

Er werd gezegd dat eind 2025 we glasvezel zouden hebben, Ik heb net wel gelukkig mijn verlenging stop kunnen zetten zodat ik naar een andere provider kan gaan zoeken en ook dus voor mobiel. 

 

Zie ook bv ook deze link:

https://www.ad.nl/rotterdam/kpn-lijkt-glasvezel-vergeten-te-zijn-ondanks-alle-beloftes~a6e6b860/

 

Het is helaas zo want ik ben echt al heel lang klant KPN en zou liever blijven maar nog zolang wachten????


@JanD

nou tegenwoordig met streamen en twee playstations is 200 MB niet meer zo snel, ik wacht al jaren op glasvezel, heb echt  al een paar jaar geduld gehad hoor omdat ik al jaren bij KPN zit.

Maar als ik vandaag dan een folder krijg dat tussen binnenkort en twee jaar pas de schop erin gaat vindt ik wel erg triest terwijl er al andere glasvezel aanbieden bij ons.

Er werd gezegd dat eind 2025 we glasvezel zouden hebben, Ik heb net wel gelukkig mijn verlenging stop kunnen zetten zodat ik naar een andere provider kan gaan zoeken en ook dus voor mobiel. 

 

Zie ook bv ook deze link:

https://www.ad.nl/rotterdam/kpn-lijkt-glasvezel-vergeten-te-zijn-ondanks-alle-beloftes~a6e6b860/

 

Het is helaas zo want ik ben echt al heel lang klant KPN en zou liever blijven maar nog zolang wachten????

Kan me de irritatie wel voorstellen. Die ervaar ik zelf ook. Heb korte tijd geleden ook contract verlengd, dan zie je naarmate de einddatum van je contract  nadert dat je binnenkort glasvezel gaat krijgen, die termijn wordt steeds korter namate je dichter bij het einde van je contract datum komt.  Toen dacht ik al er wordt gerekend naar einde contract datum, vervolgens heb ik het contract verlengd, en ja hoor  u krijgt glasvezel jun-juli 2025. Ik weet niet hoe je dit moet noemen, maar voor mij is het een vorm van misleiding.  Je gaat een abonnement aan op basis van een toezegging van glasvezel. Niet om het jaren later een keer te gaan ontvangen, als je het al ontvangt.  Ik accepteer dit voorlopig, maar zoals ik al zei ik snap je irritatie wel.


Reken er beide maar op dat het allemaal nog kan wijzigen. Planningen worden regelmatig veranderd om de doodeenvoudige rede dat er geen mensen zijn die de hele dag een gleuf willen graven.


@Noorlander liggen er al andere glasvezel kabels je huis in?

Omdat je aangeeft over te stappen?

 

Helaas heeft KPN geen invloed op de snelheid waarmee glasvezel bij de mensen wordt aangelegd.

 


@JanD

[..]  is 200 MB niet meer zo snel,  ..]

Ik durf te betwijfelen of je die vaak voluit gebruikt.
En of de problemen (die je blijkbaar hebt ?) daar aan te wijten zijn.
Helaas kun je in de experiabox (=kpn-modem) naar mijn weten geen grafiek zien van de gebruikte data, zoals dat in een fritzbox wel kan.

 


Welke provider heeft bij jou al wel glasvezel aangelegd, anders heeft overstappen natuurlijk geen zin @Noorlander .

Trouwens is 200Mbit/s een hele mooie snelheid op koper waar je alles mee kunt doen.

Menig forumlid is jaloers op zo'n mooie snelheid.

 


@Roos79 @JanD 

 

er is sowies  Freedom, Odido en natuurlijk Ziggo. En nogmaals ik heb verder niks tegen KPN maar ik wil gewoon nu weten per wanneer en niet steeds we zijn aan het plannen want dat horen we al een aantal jaren.  En dan nu zeggen dat het nog wel eens twee jaar kan duren. En daarom ben ik aan het overwegen om ook bij andere te gaan kijken 


En daarom ben ik aan het overwegen om ook bij andere te gaan kijken 

Dat moet u niet overwegen maar gewoon doen.

Een duidelijke planning die ook daadwerkelijk uitkomt krijgt u niet van KPN. Bij andere providers ook niet overigens...


Reken er beide maar op dat het allemaal nog kan wijzigen. Planningen worden regelmatig veranderd om de doodeenvoudige rede dat er geen mensen zijn die de hele dag een gleuf willen graven.

Gegraven is er al. 


@RobvdPoel wat zegt Kpnnetwerk over jouw adres?


Reken er beide maar op dat het allemaal nog kan wijzigen. Planningen worden regelmatig veranderd om de doodeenvoudige rede dat er geen mensen zijn die de hele dag een gleuf willen graven.

Gegraven is er al. 

Ook al naar de huizen toe?


Reken er beide maar op dat het allemaal nog kan wijzigen. Planningen worden regelmatig veranderd om de doodeenvoudige rede dat er geen mensen zijn die de hele dag een gleuf willen graven.

Gegraven is er al. 

Ook al naar de huizen toe?

Ja weet het niet precies. 156 woningen, een gedeelte laaggebouw, en blokken met vier appartementen(flat idee), begane gronden, en nog twee lagen erboven.  De sprietjes van de kabelswaren gelegd tot onder de brievenbussen, laten zag ik dat alles was weggewerkt onder de stenen vermoed ik. Weet niet of dat een goed of een slecht teken is.  Daarnaast langs de straat eengezinswoningen, gedeelte huur en gedeelte koop. Vorige week zag  ik wel bij een huis activiteit van KPN, kabel verder de woning in. Maar dat is een uitzondering.

Staat bij mijn glasvezel staat, nog steeds pandeigenaar moet nog toestemming geven. Daar heb ik de woningcoöperatie wel eens over gemaild, toen kreeg ik als antwoord ja als kpn ons geen verzoek doet voor de toestemming...tja. waarop ik zei dat wordt toch niet individueel gedaan, per woning, neem aan dat jullie toch dan een verzoek in 1 krijgen vooral de woningen. Reactie daarop is er niet geweest. 


Hier vind je alles over aanleg glasvezel en verhuurders. Kpn heeft niet de gegevens van alle verhuurders in Nederland. Jij kan hier dus een belangrijke rol in spelen door de contactgegevens door te geven. 


@Noorlander bij mijn ouders zou het er 3 jaar geleden al liggen.

Maar KPN NETWERK maakt er een potje van.

KPN heeft hier helaas niets over te zeggen en kan ook geen enkele aansturing geven.

Je bent letterlijk overgeleverd aan KPN NETWERK en hun planning voor wat het plannen mag heten.


@RobvdPoel wat zegt Kpnnetwerk over jouw adres?

Van de vijf stappen zijn de eerste drie doorlopen,  staat op punt vier:  Woning aansluiten..

en “We hebben toestemming nodig van je pandeigenaar”

Maar die pandeigenaar is grote woningcoöperatie die heel veel woningen heeft hier dus ik ga er vanuit dat deze bekend is bij KPN, maar onze wijken gewoon nog niet aan de buurt zijn.  


Reageer