Skip to main content
25 juni zou bij mij glasvezel worden aangelegd door reggiefiber. Maar zij bleken het werk niet te kunnen uitvoeren want er moest een graafmachine komen. Er zou een nieuwe afspraak worden gemaakt. Als ik reggiefiber bel krijg ik nu al een week lang te horen dat ze wachten op akkoord van KPN voor meerwerk. Als ik KPN bel krijg ik wisselende berichten, de eerste keer er is geen akkoord nodig van KPN, maar van de gemeente om te graven. Vandaag er is al akkoord gegeven door KPN maar dat moet blijkbaar nog aankomen bij Reggiefiber. Ook krijg ik te horen dat er niks anders opzit dan afwachten (dit terwijl mijn huidige internet binnenkort vervalt). Niemand schijnt iets zinnigs te kunnen zeggen over wat de status nu is en wanneer ik wat kan verwachten. Volgens de medewerker van de klantenservice vandaag: "ja dat zijn processen mevrouw" . Blijkbaar hele slechte processen. Heeft KPN geen team om dit soort kastje muur zaken vlot te trekken? Op 23 juli verloopt mijn kabelabonnement bij Ziggo (ondanks de overstap service heb ik van hen wel een harde einddatum), ik begin me zorgen te maken of die glasvezel aansluiting er op tijd is.
Goedemorgen @florenceplomp, Goed dat je jouw ervaring deelt op het forum. Zonde dat je tot nu toe maar weinig duidelijkheid hebt gekregen over het aansluiten van glasvezel. De tijd dringt natuurlijk wel een beetje wanneer je abonnement verloopt. Hopelijk kan ik je meer duidelijkheid geven en zoek ik uit wat de reden is waarom het zolang duurt. Natuurlijk is het een proces waar je in zit, maar het is natuurlijk wenselijk als dit proces een beetje soepel verloopt. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Aan de hand van deze gegevens kan ik het voor je uitzoeken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Hoi Marina, die gegevens had ik er al instaan, kun je ze niet zien?

groet

Florence
Hoi @florenceplomp, Die had ik nog niet gezien, maar fijn dat je die gegevens al had ingevuld. Aan de hand van je gegevens zie ik dat de aansluiting niet opgeleverd konden worden, omdat er leidingen in de weg zitten. Er wordt gekeken naar een oplossing en daarover wordt contact met je gezocht(of misschien is dit inmiddels al gebeurd) Ik kan je anders alleen maar adviseren om het af te wachten. Mijn collega's zijn op de hoogte en doen hun best om dit zo snel mogelijk te fiksen. Heb je gebruik gemaakt van onze overstapservice? Dan verwacht ik geen problemen m.b.t. de verbinding. Je internetverbinding wordt pas opgezegd, wanneer jouw nieuwe modem op ons netwerk actief is. Tot die tijd blijf je gebruik maken van de diensten van je huidige provider.
Hoi Marina, Sinds 25 juni (toen reggiefiber voor de aansluiting kwam en onverrichter zaken weer moest vertrekken) is er geen enkel contact meer geweest vanuit jullie of reggiefiber, ik bel zelf wel steeds, maar ik heb nog geen oplossing gehoord of een tijdsindicatie. Ik heb de overstapservice, maar ik kreeg ook bericht van Ziggo dat ze (van jullie) begrepen hebben dat ik wil opzeggen en dat mijn abonnement op 23 juli afloopt bij hen. Begrijp ik het goed dat jullie dan met hen regelen dat het contract blijft lopen totdat het wel gelukt is met glasvezel?
Hoi @florenceplomp, Normaal gesproken is dat wel het geval, maar het kan natuurlijk geen kwaad om het nog even te checken bij je huidige provider. Ik lees dat ze je gister hebben gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak, maar je niet te pakken hebben gekregen. Vervolgens is er een sms gestuurd om contact met ons op te nemen. Heb je dit inmiddels gedaan?
Hi Marina inderdaad werd ik gisteren gebeld voor een afspraak, toen ik terugbelde kreeg ik te horen dat ik 088/0063710 moest bellen voor een afspraak. Nadat ik daar 15 minuten in de wacht had gestaan kreeg ik te horen dat ze geen afspraak konden maken omdat er eerst graafwerkzaamheden verricht moesten worden op een moeilijke plek. Zeer vermoeiende situatie. Daarna heb ik weer 0800-0201557 teruggebeld (die mij dus eerder belden) om dat weer terug te koppelen.....Kortom nog steeds erg onduidelijk
Hoi @florenceplomp, Op dit moment kan ik je ook geen duidelijkheid geven, maar heb het verhaal neergelegd bij iemand die hier meer invloed op heeft. Hopelijk krijg ik snel een terugkoppeling en wordt er vaart achter de werkzaamheden gezet. Zodra ik nieuws heb, hoor je weer van mij.
Oh fijn dank je wel, hoop dat dat helpt!
Hoi @florenceplomp, Dat helpt want ik heb al een reactie ontvangen. De 25e zijn de werkzaamheden niet uitgevoerd en het verzoek voor de extra werkzaamheden zijn afgelopen dinsdag bij ons aangeboden. Dit verzoek wordt beoordeeld en vervolgens moet er akkoord worden gegeven. Hierna kunnen we de oplevering inplannen. Er wordt verwacht dat er vandaag akkoord komt en dan wordt je vandaag of aankomende maandag gebeld voor een tweede afspraak. Houd je mij op de hoogte? Als je maandag begin van de middag niets hebt gehoord, stuur je mij dan weer een bericht? Dan zorg ik ervoor dat je die middag alsnog gebeld wordt.
Oh wat fijn! Ik houd je op de hoogte!
Er is een afspraak gemaakt voor werk met de graafmachine aanstaande dinsdag! Dank voor al je hulp!
Goedemiddag @florenceplomp, Super! Blij om te lezen dat je eindelijk duidelijkheid hebt gekregen. Mocht je t.z.t. nog een vraag hebben of je loopt tegen problemen aan, stuur je mij dan weer een bericht? Dan zorg ik ervoor dat het z.s.m. opgepakt wordt.
Heel fijn, superbedankt!
Beste @Marina_



Helaas hebben we nog geen aansluiting. Er is vorige week wel iemand geweest met een graafmachine, maar die kon het niet afmaken want er was ook een schietmachine nodig en nog iemand die de boel in huis kon afmonteren. Deze meneer zei wel dat hij zou kijken of hij gisteren kon komen, maar we hebben hem niet gezien. Van Reggiefiber (of hun planners) zelf hebben we helemaal niks gehoord. Vandaag zou ons nieuwe contract ingaan. Wellicht kun je nog wat betekenen in dit geheel?

groet

Florence Plomp
Hoi @florenceplomp, Wat zonde dat het nog niet is afgerond, terwijl je abonnement al wel in is gegaan. Ik ga er achteraan en wanneer ik meer weet hoor je van mij!
Dank je wel!
@Marina_ weet je al iets meer? Het enige dat wij horen via de secretaresse van tov (tof?) groep/reggiefiber is dat ze aan het nadenken zijn 😞
Hoi @florenceplomp, Mijn collega heeft de aannemer die werkzaam is geweest bij je gebeld, er stond helaas geen afspraak gepland voor zover bij allen bekend was. Ze hadden nog wel plek op een ander moment, daarvoor hadden ze contact met je gezocht. Maar begreep dat er geen gehoor werd gegeven. Mijn collega heeft de aannemer verzocht z.s.m. contact met je op te nemen om weer een afspraak in te plannen.
Nou dat is raar, zeker omdat wij ook elke dag zelf met reggiefiber bellen om te horen wanneer ze komen, we wachten het telefoontje dan even af. Groet Florence

Reageer