Skip to main content
Beantwoord

Noodpakket met dongel werkt niet, lampje blijft blauw knipperen

• February 19, 2025
  • 7 reacties
  • 265 keer bekeken

60 minuten geleden nood-dongle geleverd, blauwe lampje blijft knipperen na installatie, em na kwartier wachten, simkaart eruit en erin, nog steeds knipperend blauw lampje...nu alweer 15 minuten...

Beste antwoord door pmgdewit

Ik heb de dongle inmiddels terug gestuurd, internet werkt weer….

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 19, 2025

een knipperend blauw lampje betekend dat de dongle stand-by staat en op dit moment niet actief gebruikt wordt.

heb je een probleem met de vaste verbinding waardoor je deze dongle nodig hebt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2025

Internet lijkt in wijkkast verkeerd ingesteld te zijn, 2de keer in 2 dagen…. Morgen kpnmonteur om probleem weer op te lossen, dongle zou moeten werken….

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 23, 2025

Hi ​@pmgdewit, welkom bij onze community. 

Mag ik van jou weten welke dongel jij precies hebt ontvangen van ons? Graag ook het modelnummer van de dongel, dan kan ik ook meedenken. Is de monteur ondertussen bij jou ook geweest? En heeft hij alles kunnen oplossen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 23, 2025

Ik heb de dongle inmiddels terug gestuurd, internet werkt weer….

• Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de dongle. Ik kon meestal wel verbinding maken, maar kreeg de melding: connection not secure of je bent niet verbonden met het internet. Volgens mijn Mac was alles in orde, maar ik had geen toegang tot het internet. Uit frustratie de dongle losgekoppeld en in de hoek gesmeten, klantenservice gebeld en gevraagd of ze kunnen opwaarderen op mijn telefoon. Ongeveer 1,5 week later moest ik met spoed iets printen. Mijn printer stond nog ingesteld op de dongle. Dongle aangesloten en alles werkt weer prefect sinds 3 dagen (afkloppen).

Misschien is dit ook de oplossing voor jouw dongle, zo niet dan gewoon internetten via je telefoon (USB hotspot geeft een iets snellere en stabielere verbinding dan de dongle). Succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 11, 2025

​@EricH68, dank voor deze toevoeging en goed dat het nu werkt. Een reset van de dongel is meestal voldoende. Ik neem aan dat dit een USB dongel is of was het de MiFi router?

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Dit is inderdaad een USB dongle. Vele malen gerest, maar dat werkte niet.