Skip to main content

Sinds +/- 2 weken heb ik last van een haperend NT-kastje (geïnstalleerd 2014) waardoor er regelmatig geen verbinding met Internet meer mogelijk is en ook TV niet beschikbaar is. Tijdens de storing blijft het thuisnetwerk wel werken: alle aangesloten apparaten kunnen elkaar vinden maar ze kunnen geen van allen met de buitenwereld communiceren.

 

Op het moment  dat het probleem zich voordoet kan ik het alleen oplossen door de stekker van de NT uit het stopcontact te trekken en de stekker daarna weer terug in het stopcontact steken. Daarna is de verbinding ook meteen hersteld. Het herstarten van het modem (FRITZ!box 7590) heeft overigens geen zin: alleen na herstart van de NT komt de verbinding terug.

 

Foto’s NT:

NT vóór herstart

 

NT na herstart

 

Na de eerste storing ging het een aantal dagen goed maar nu moet ik steeds vaker de NT herstarten, in de afgelopen 24 uur zelfs 2 keer. Als ik thuis ben is het lastig maar snel op te lossen, maar als er niemand thuis om te herstarten is gaat dat natuurlijk niet, wat vanwege o.a. alarmering en bereikbaarheid van bestanden op de NAS echt hopeloos is.

 

Ik heb geprobeerd het issue op te lossen door gebruik te maken van de servicetool, maar daarmee kom ik in een ‘loop’ terecht: steeds opnieuw checken of er storingen/werkzaamheden bekend zijn, modem herstarten/rebooten en dan de blije melding krijgen dat het issue is opgelost terwijl dat natuurlijk niet structureel het geval is. Dus heb ik vanmorgen de klantenservice op 0800-0402 gebeld. De medewerkster ging weer hetzelfde riedeltje af als de servicetool en verzocht om de NT 2 minuten spanningsloos te maken. Ik belde op dat moment via de vaste lijn, maar dat was geen probleem, ik zou na een paar minuten weer teruggebeld worden. Dat is dus niet gebeurd. Dus ik heb een uur later opnieuw met 0800-0402 gebeld en werd vervolgens automatisch doorverwezen naar de servicetools, zonder de mogelijkheid te krijgen om een medewerker te spreken te krijgen. (Overigens lijkt het mij stug dat die servicetools in staat zijn om een issue met de NT te detecteren als die op dat moment geen storing heeft, maar dat is weer een ander verhaal 😊)

 

Dus vandaar mijn hulpvraag via het Forum: Zou er a.u.b. gebeld kunnen worden (06 van partner staat in profiel) voor een afspraak met een monteur die het NT-kastje kan vervangen? Alvast bedankt voor de moeite!

 

 

Hoi @Loetje1 .  In het verleden pakten we hier op het forum nog wel individuele kwesties op.  Dat is niet langer zo.  Daarvoor missen we de capaciteit en er zijn simpelweg andere ingangen voor.

Mijn advies is bellen met 0800 0402 . Gewoon inspreken dat je een storing hebt waardoor je verbinding wegvalt.  Dan kom je vanzelf bij een medewerker uit die eventueel een monteur kan aansturen. 


Hoi Erwin,

Dank voor je reactie. Ik zal morgen nog een keer 0800-0402 bellen en hopelijk krijg ik dan wel een persoon aan de lijn. De laatste keer dat ik belde werd ik door de computer met een SMS met URL het bos ingestuurd en werd de verbinding verbroken...


Is het ondertussen wél gelukt om iemand te spreken te krijgen, @Loetje1 ?