Skip to main content

As dinsdag komt monteur, nu zaterdag.

Situatie: alles lijkt oke.

NTU power groen, glas groen, lan groen. Experia V10A lampje is groen (internet, want glasvezel dus via WAN niet via DSL).

NTU naar Experia V10A directe kabel en LAN kabel wel 3 x gewisseld, nu hele nieuwe. Alles meerdere keren uit gehad en weer aan.

Experia V10A firmware V5.00.31 build 420.

Initiele KPN mail zegt aansluitdatum 3 juli, in gesprekken met helpdesk en in MijnKPN staat overal 9 juni genoteerd. Inmiddels is Tele2 (liep over ADSL niet glasvezel) is vrijdag ook afgeslotend dus geen thuis internet en TV meer.

 

Als ik kijk via mijnmodem.kpn, direct op Experia box dan toont deze dat er geen PPPOE verbinding is. Geen WAN, via NTU naar buiten, dus logisch geen internet naar buiten (en geen TV).

De opzet is simpel NTU naar Experia op WAN (directe kabel en mooi nieuw), directe kabel naar TV ontvanger, mobiel op de WiFi aangesloten zodat ik modem Admin pagina direct kan zien en de status daarop. Alles lijkt goed en groen, maar ja geen PPPOE dan houdt t op.

Wat kan de monteur dinsdag nou doen?

En, wij werken nu thuis, hoe vanaf vandaag tot dinsdag? (nog los dat ik Homeland afl 11 zondag niet kan zien)

 

Groet, Fred

Dan lijkt het er op dat jouw abonnement nog niet geactiveerd is.

Bel klantenservice (0800-0402) nog eens om naar de opleverstatus te vragen van jouw glasvezelaansluiting.

Stond die nu op 9 juni gepland of wellicht toch op 3 juli zoals in de initiële mail staat.

 

Ik hoop ook dat er snel iemand van KPN zal reageren om jou hierbij te helpen.

 

Laat even weten of je er met klantenservice uitgekomen bent.


Beste @Fred Segal, welkom! Wat gek dit! We hebben er naar gekeken en het lijkt allemaal prima op orde. Vreemd dat het niet werkt dus. Daarom goed dat er een monteur komt: deze zal er meer over kunnen zeggen. Voor wat betreft Homeland: spannend is het hè?! Je kunt gelukkig de afleveringen tot een bepaalde periode gratis online terugkijken via de website van de NPO.


Oke, dan wachten we dinsdag met spanning af.


Geen idee wat er nu gebeurd op achtergrond, maar ik check soms de statuspagina van de Experia V10A.

Heel soms zie ik een PPPOE verbinding staan, Connected op WAN2.

 


Nog geen minuut later is het alweer Disconnected op WAN1.

Ik vind het beetje vreemd allemaal.

 

 


Hoi, de monteur hoeft dinsdag niet te komen!

Ik doe elke paar uur, alles even uit en weer aan. En sinds zondag 12 zijn niet alleen alle lampen groen, maar doet het het ook! 

Geen idee, welk palletje in welke administratie of systeem is omgegaan, hier in ieder geval niks gewijzigd. Dank aan allen.

 


 


Hoe heeft u de Glasvezel verbinding aangesloten?, hing er al een NT kastje? of heeft u deze meegenomen uit het (oude) huis?


In onze wijk is afgelopen maanden door VolkerWessels glasvezel gelegd. FPU hing er al sinds 3 maanden, 3 weken terug is de NTU geplaatst door een monteur.

Daarna is KPN welkom pakket met Experia V10A en TV ontvanger gekomen. Die heb ik zelf met utp op FPU en WAN aansluiting van Experia verbonden. 

Wellicht was ik te enthousiast gezien de opleverdatum, welke initieel 3 juli was en later werd bijgesteld naar 9 juni.

 

 

Groet, Fred


Maar ehh alles is dus goed nu!


@Fred Segal Goed om te horen dat de verbinding werkt. Ik zal de monteur van dinsdag voor je annuleren! Je ontvangt hier en bevestiging van via de e-mail. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen nu of in de toekomst?  


Reageer